محله مرزداران تهران

یکی از تصمیمات مهمی که هر شخص یا خانواده‌ای در طول سالیان زندگی خود می‌گیرد، خرید آپارتمان یا ملک است. خانه مثل کیف و کفش نیست که اگر خوشمان نیامد، چند ماه بپوشیم و کنارش بگذاریم. برای انتخاب محل سکونت چه به قصد خرید و چه اجاره خانه باید دقت زیادی به خرج دهیم. ممکن است برای بازدید از خانه‌ای بروید و آن را بپسندید؛ اما همه چیز فقط همین نیست. انتخاب محله مناسب به اندازه انتخاب خانه مناسب اهمیت دارد. در این مقاله از زومیلا بهترین سایت املاک در کشور به بررسی محله پرطرفدار منطقه ۲ یعنی محله مرزداران تهران می‌پردازیم.

مرزداران از محله‌های جوان و سرسبز شمال‌غرب تهران است. محله‌ای بسیار آرام، با خیابان‌های عریض که ترافیک در این منطقه معنی چندانی ندارد. در شرق این منطقه محله گیشا و در جنوب آن محله صادقیه جا گرفته است. اگر قصد شما سکونت و یا خرید آپارتمان در مرزداران است، پس با این مقاله از زومیلا همراه شوید تا شما را با این محله آشنا کنیم.

تاریخچه مرزداران

مرزداران در گذشته منطقه‌ای خاکی و تپه مانند و دارای باغ‌های میوه فراوان بود که رفته رفته این باغ‌ها جای خود را به خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌های لوکس دادند. طبق تاریخچه محله مرزداران، در سال ۱۳۵۶ جمعاً شانزده خانواده یزدی و اردبیلی با سنت‌های متفاوتی در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند. محله مرزداران شامل دو شهرک با نام‌های هما و آزمایش است. قدیمی‌ترین مسجد این منطقه نیز مسجد امام رضا نام دارد.

بافت مرزداران

مرزداران در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده است. جمعیت این منطقه ۲۵۰۰۰ نفر و مساحت آن ۳۵۵ هکتار است. محله مرزداران تهران با اینکه جزو محله‌های نوساز به حساب می‌آید، اما در گذشته بافت این محله فرسوده بوده و مالک تمام زمین‌های آن فرماندهان و نمایندگان مجلس بودند؛ اما باگذشت زمان مردمان عادی این زمین‌ها را خریداری نموده و شروع به ساخت خانه و خانه‌های ویلایی در این زمین‌ها کردند و امروزه به برج و آپارتمان‌های نوساز تبدیل شدند. بافت خیابان‌های این منطقه عریض و پهن است و به همین علت در این محله ترافیک سنگینی را تجربه نخواهید کرد.

 

آب و هوای مرزداران

در مرزداران به دلیل وجود پارک جنگلی پردیسان و فضاهای سبز متعدد و بوستان‌های کوچک و بزرگ و همچنین به دلیل جدا بودن از بافت شهری تهران، جریان آلودگی شدید هوا را نمی‌بینیم.

خیابان‌های مهم مرزداران

لازم است خیابان‌های مهم مرزداران را بشناسید تا انتخاب محل سکونت برایتان آسان‌تر باشد. خیابان‌های مهم محله مرزداران عبارت‌اند از:

  • بلوار مرزداران
  • خیابان ایثار مرزداران: ایثار خیابانی عریض است که به بزرگراه جلال آل احمد و بلوار مرزداران منتهی می‌شود.
  • خیابان ناهید
  • مرزداران خیابان ابراهیمی
  • سپهر
  • البرز

مراکز خرید مرزداران

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید این محله مجتمع تجاری پردیسان واقع در بلوار مرزداران است. تنوع کالاها در این مجتمع تجاری به قدری زیاد است که می‌توان هر چیز دلخواه را یافت. مرکز خرید الغدیر و الوند نیز از دیگر مراکز خرید مهم مرزداران هستند. همچنین برج نگین رضا در نزدیکی این محله قرار دارد و در این مرکز خرید علاوه بر واحدهای تجاری، کافه و رستوران‌های خوبی هم دیده می‌شود.

مراکز آموزشی مرزداران

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • مدارس عالی دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف تحصیلی
  • آموزشگاههای زبان خارجی متعدد
  • کتابخانه
  • آموزشگاه موسیقی

 

بهترین رستوران های مرزداران

  • رستوران مروارید مرزداران
  • رستوران بین‌المللی شانلی
  • رستوران ایتالیایی جنارو
  • کافه رستوران اسکای لانج

 

مراکز تفریحی مرزداران

موزه آسیاب کهک

موزه‌ای بسیار قدیمی است و قدمت آن به زمان صفویه و زندیه برمی‌گردد. در گذشته باغ بزرگی در کنار آسیاب کهک قرار داشته است که گله گوسفندان در آنجا نگهداری می‌شده است.

 

پارک جنگلی پردیسان

معروف‌ترین مرکز تفریحی مرزداران پارک جنگلی پردیسان است که با ۳۰۰ هکتار مساحت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران به شمار می آید. هوای خوب و این بوستان جنگلی تاثیر خوبی روی آب و هوای محله مرزداران تهران دارد. موزه تنوع زیستی یا موزه تاریخ طبیعی، سینمای محیط زیست، پل معلق نهج البلاغ، مدرسه طبیعت و… از دیدنی های پارک پردیسان به شمار می آید.

پارک پردیسان همچنین یک مرکز بازپروری حیات‌وحش است که در آن حیوانات آسیب‌دیده و گمشده‌ پذیرش شده و پس از درمان دوباره در طبیعت رهاسازی می‌شوند. در ضمن این پارک فضای امن و مناسبی برای گرداندن حیوانات خانگی است. خیالتان را از این بابت هم راحت کنیم که این محله از نظر امکانات ورزشی و تعداد باشگاه‌های ورزشی کمبودی ندارد.

آدرس پارک پردیسان : پارک پردیسان در ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام (ره) واقع شده است. علاوه بر پارک پردیسان، بوستان‌هایی چون سیمرغ، ناهید، گلها، کریمی و هما نیز در مرزداران در دسترس هستند.

 

مراکز درمانی مرزداران

در محله مرزداران بیمارستان ساخته نشده اما در این منطقه چندین کلینیک و درمانگاه و داروخانه وجود دارد:

خانه سبز سلامت مرزداران؛ نرسیده به سه راه آریافر

پلی کلینیک مرزداران بین خیابان ایثار و کیانفر

درمانگاه شبانه‌روزی مرزداران غرب بین خیابان ایثار و بلوار آریافر

درمانگاه خیریه ثامن‌الحجج در بزرگراه اشرفی‌اصفهانی، کوچه آذری

 

چرا خرید خانه در مرزداران طرفداران زیادی دارد؟

خرید خانه در محله مرزداران به دلایل زیر طرفداران بی‌شماری دارد:

  • وجود خیابان‌های پهن و عریض
  • نبود طرح ترافیک و آلودگی صوتی
  • دسترسی عالی بلوار مرزداران
  • نوساز بودن بافت محله مرزداران
  • وجود امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوب
  • وجود مراکز عالی آموزشی، درمانی و ورزشی بسیار

مرزداران یکی از بهترین مناطق غرب تهران است. اگر شما به دنبال محله ای آرام با دسترسی عالی و فرهنگی مناسب برای زندگی هستید یا قصد سرمایه گزاری در این منطقه رادارید می‌توانید با خیالی آسوده این کار را انجام دهید؛ زیرا مرزداران جای پیشرفت بیشتر از این‌ها را دارد.

نرخ خرید خانه در مرزداران تهران چقدر است؟

قیمت آپارتمان در مرزداران

به طور کلی قیمت خانه و آپارتمان در مرزداران تهران متوسط رو به بالاست؛ اما با دیگر محله‌های منطقه ۲ تهران مثل سعادت‌آباد و شهرک غرب بخواهیم مقایسه کنیم، مرزداران قیمت مناسب‌تری دارد. قیمت آپارتمان در مرزداران بسته به عوامل مختلف همچون سال ساخت، موقعیت و امکانات ساختمان متفاوت است. مرزداران خانه‌هایی هم با متراژ پایین و هم متراژ بالا دارد که با مراجعه به سایت زومیلا، آگهی‌های خرید و فروش و یا رهن و اجاره آپارتمان در مرزداران را مشاهده خواهید نمود.

به عنوان مثال در این سایت آپارتمان 110 متری در مرزداران به قیمت 5 میلیارد و 400 میلیون تومان برای فروش قرار داده شده است. مورد دیگری با متراژ 95 متر با ودیعه 300 میلیون تومان و اجاره ماهیانه 8 میلیون تومان برای اجاره آگهی شده است. با مراجعه به وب سایت زومیلا به آدرس اینترنتی زیر در کمترین زمان ممکن می‌توانید منزل مناسب خود را بیابید.

https://www.zoomila.com

منبع : پورتال مرکزی املاک و مستغلات زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید