بازسازی خانه چیست و شامل چه مواردی می شود؟

بازسازی-خانه-چیست-و-شامل-چه-مواردی-می-شود

هر خانه ای با گذشت زمان، به دلایل مختلفی نیاز به بازسازی پیدا می کند. به طور کلی بازسازی به دلیل فرسودگی، تغییر دکوراسیون، افزایش ایمنی و افزایش طول عمر ساختمان انجام می شود. بخش های مختلف یک خانه باید طبق اصول معماری و دکوراسیون و توسط افراد ماهر، مورد بازسازی قرار گیرند. در ادامه مطلب بررسی می کنیم که بازسازی خانه چیست و شامل چه مواردی می شود پس با ما همراه باشید.

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی منزل شامل مجموعه ای از روش ها و فرآیندهایی است که به منظور افزایش کیفیت و طول عمر ساختمان انجام می شود. در بازسازی منزل، ایرادات و نواقص موجود در بخش های مختلف خانه رفع می گردد. طراحی دکوراسیون در بازسازی به گونه ای انجام می شود که بهینه ترین استفاده از محیط، امکان پذیر گردد. بازسازی تنها در مواردی که خانه دارای پی، سقف، دیوار، و سایر بخش های سالم باشد، کارایی دارد.

خانه های قدیمی اولویت بیشتری برای بازسازی دارند زیرا زیبایی ساختمان، دکوراسیون، نمای داخلی و خارجی، امنیت ساکنین و طول عمر بنا در این خانه ها در معرض خطر می باشد. بازسازی خانه به روش ها، سبک ها و مدل های مختلفی انجام می شود که هر کدام اصول خاصی دارند.

بازسازی خانه چه مواردی را شامل می شود؟

بازسازی یک خانه می تواند شامل بخش های گوناگونی باشد. گاهی عملیات بازسازی تنها در چند بخش از خانه انجام می شود و در بعضی از مواقع کل خانه مورد بازسازی قرار می گیرد. بازسازی خانه های قدیمی و فرسوده، در بیشتر مواقع شامل کل ساختمان است. بازسازی نما، بازسازی سقف، بازسازی کف و بازسازی سرویس بهداشتی و حمام از جمله مهمترین موارد بازسازی خانه می باشد. در ادامه هر یک از این موارد را به تفکیک مورد بررسی قرار می دهیم.

بازسازی نما

اولین بخش از هر خانه ای که نگاه بیننده را به سمت خود جذب می کند، نمای آن است. نمای خانه به دلیل اینکه یک بخش خارجی از ساختمان محسوب می شود، در معرض انواع آسیب ها مانند باران اسیدی، رطوبت، نور خورشید و سایر عوامل می باشد. این عوامل در طولانی مدت باعث تخریب نمای خانه می شوند. نمای اکثر خانه های قدیمی از سنگ، آجر قدیمی و چوب می باشد. برای بازسازی نمای خانه باید ابتدا نمای جدیدی طراحی شود و سپس نمای قدیمی تعمیر و یا تعویض گردد.

در بازسازی نما توجه به شرایط بومی و آب و هوای منطقه باید در اولویت قرار گیرد تا نما ماندگاری لازم را داشته باشد. مصالح مختلفی برای بازسازی نما وجود دارد اما برای بازسازی نمای ساختمان خود باید به میزان بودجه و ویژگی های مصالح، دقت داشته باشید.

بازسازی سقف

بازسازی سقف خانه تاثیر بسیار مهمی در میزان نور و روشنایی خانه دارد. زمانی که سقف تیره و کدر باشد و در بخش هایی از آن پوسیدگی دیده شود، خانه دلگیر و خسته کننده به نظر می رسد. در بازسازی خانه باید به سقف توجه ویژه ای داشته باشید و با در نظر داشتن میزان فرسودگی، از متریال مناسبی برای بازسازی آن استفاده کنید. معمولا از سقف های کاذب برای بازسازی سقف استفاده می شود.

این سقف ها وزن کمی دارند و هیچ فشاری به سازه ساختمان وارد نمی کنند و دارای نصب ساده ای می باشند.  سقف های کاذب، تنوع بالایی دارند و از نظر زیبایی، تمامی سلیقه ها را تحت پوشش قرار می دهند. در انتخاب رنگ سقف بهتر است که به رنگ های روشن و خنثی توجه داشته باشید زیرا این رنگ ها باعث می شوند که متراژ خانه بیشتر از آنچه که هست به نظر برسد.

بازسازی-سقف

بازسازی کف

کف خانه هم مانند سایر بخش ها ممکن است پوسیده شود و جلوه زیبایی نداشته باشد. بازسازی کف خانه به منظور رفع رطوبت خانه، نصب سیستسم گرمایشی، تغییر دکوراسیون و برطرف کردن مشکلات لوله کشی انجام می شود. برای بازسازی کف باید عایق کاری های لازم انجام گیرد تا در مراحل بعدی با مشکل روبرو نشوید. به عایق کاری سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه توجه کنید و بازسازی کف را پس از عایق کاری ها شروع کنید.

بهترین متریال برای بازسازی خانه در بخش کف، سرامیک، لمینت، پی وی سی، سنگ و پارکت می باشد که با توجه به میزان بودجه و سلیقه خود می توانید از این متریال استفاده نمایید. بهترین متریال برای کف ساختمان باید دسترسی و تردد آسانی را فراهم نماید و در برابر رطوبت، حرارت و ضربه مقاوم باشد.

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

امروزه بیشتر خانه ها آپارتمانی هستند و دارای فضای کمی برای سرویس بهداشتی و حمام می باشند. در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام باید به این موضوع توجه شود و با استفاده از کابینت دستشویی، کمبود فضا برای جای دادن وسایل جبران گردد. پیش از نصب تاسیسات و کاشی کاری در سرویس بهداشتی باید عایق کاری کف و دیوارها به خوبی انجام شود. این کار برای جلوگیری از پوسیدگی دیوارها و کف، ضرورت دارد.

پس از این نوبت به کاشی کاری و نصب تاسیسات می رسد. برای انتخاب کاشی و تاسیسات، رنگ های روشن را در اولویت قرار دهید تا سرویس بهداشتی و حمام، پر نور و روشن جلوه کند. کیفیت متریال این بخش از خانه بسیار با اهمیت است زیرا در طول روز چندین بار توسط افراد ساکن در ساختمان، مورد استفاده قرار می گیرد.

بازسازی-سرویس-بهداشتی-و-حمام

بهترین شرکت برای بازسازی منزل

برای بازسازی خانه انتخاب یک پیمانکار و شرکت معتبر برای بازسازی بسیار با اهمیت است. گروه معماری آترینا سابقه درخشانی در زمینه بازسازی منزل دارد. این مجموعه، از تیم مجرب و متخصصی تشکیل شده است که در تمامی بخش های مورد بازسازی، تبحر دارند.

این گروه معماری به کسانی که به فکر بازسازی خانه خود هستند، مشاوره می دهند تا بازسازی با بودجه و اهداف مالک انجام گیرد. گروه آترینا برای انجام خدمات بازسازی، قیمت معقول و مناسبی را در نظر دارد و در تمامی بخش ها از مواد اولیه و مصالح باکیفیت استفاده می نماید. این ویژگی ها سبب شده است که گروه معماری آترینا به عنوان بهترین شرکت برای بازسازی منزل شناخته شود.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید