ترفند از بین بردن بوی بد یخچال با راهکارهای خانگی

راهکار رفع بوی بد یخچال

از بین بردن بوی بد یخچال را در کارهای آشپزخانه فراموش نکنید. اغلب در تمیز کاری وسایل، می شنویم “همیشه یخچال ما بوی بد می دهد، چه کاری می توانم برای خلاص شدن از بوی آن انجام دهم؟” شگفت آوره اما بوی داخل یخچال یک مشکل رایج برای خانوم ها است. در حقیقت بوی بد یک دلیل برای کنار گذاشتن یخچال و فریزر و خرید یک یخچال جدید نیست! بله، بوی یخچال می تواند منزجر کننده باشد، اما راهکارهایی خانگی برای از بین بردن این بوی بد یخچال وجود دارد.

آموزش گام به گام از بین بردن بوی بد یخچال در خانه

مرحله یک : راهکار تمیز کردن یخچال

ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر کثیفی های یخچال با تمیز کردن آن است. ابتدا با خاموش کردن یخچال و فریزر و جدا کردن آن از منبع برق شروع کنید. برای تمیزکردن یخچال خود، شما باید چند ابزار تمیزکاری مانند پد تمیز کردن، حوله تمیز، و چند محلول تمیز کننده مخصوص را داشته باشید. دقت داشته باشید که مواد غذایی فاسد شده و بو دار رو از داخل یخچال تخلیه کنید و مجددا در داخل یخچال تمیز قرار ندهید. این اولین قدم برای از بین بردن بوی بد یخچال است.

تمیز کردن یخچال

مرحله دو : تمیز کردن یخچال با جوش شیرین

یخچال را به راحتی با استفاده از راحت ترین راهکارهای خانگی تمیز کنید. ترکیب پیشنهادی ما، استفاده از جوش شیرین و آب گرم است. ½ فنجان جوش شیرین را درون ظرف بریزید و آن را با آب گرم پر کنید. برای چند دقیقه همه بخش های قابل جابجایی یخچال را در ظرف آب گرم و جوش شیرین بشویید. از یک دستمال جادویی برای تمیز کردن سطل ها، قفسه ها و سایر قطعات استفاده کنید. یک پارچه تمیز را در محلول آب و جوش شیرین خیس کنید  و از آن برای پاک کردن داخل یخچال و هر محفظه ای که نمی تواند برداشته شود استفاده کنید.

مرحله سه : از بین بردن بوی بد یخچال

پس از تمیز کردن صحیح یخچال شما اکنون می توانید بوی بد آن را از بین ببرید. برای نبرد با بوی های ناخوشایند یخچال و فریزر، چند راهکار خانگی، ارزان و در دسترس وجود دارد. من چند محصول خانگی که بوی مناسبی دارند، معرفی می کنم . اولین و راحت ترین راهکار برای از بین بردن بوی بد استفاده از نوشابه است.

برای آشنایی با از بین بردن بوی بد فاضلاب این مقاله را مطالعه کنید : ۹ ترفند عالی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه

از بین بردن بوی بد پخچال با نوشابه گازدار

گاز نوشابه pH سطح بوی بد موجود در یخچال را متعادل می کند و بنابراین بو را از بین می برد. همه کاری که باید انجام دهید این است که نوشابه گازدار را در ظرف در یک سطح صاف و باز، در یخچال قرار دهید. یخچال را حداقل 24 ساعت بسته بگذارید تا بوی بد ناپدید شود.

از بین بردن یخچال با نوشابه

معجزه جوش شیرین برای رفع بوی بد یخچال 

یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از جوش شیرین است. شما می توانید یک ظرف کوچک حاوی جوش شیرین را در طبقه های یخچال قرار دهید. فقط دقت کنید که درب یخچال تمام مدت بسته نگه دارید تا بو به طور کامل دفع شود. فقط حواس تان باشد تمام جوش شیرین را بعد از اتمام کار دور بریزد. حتی می توانید یک فنجان جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری وانیل مخلوط کنید تا بوهای تندتر و غلیظ تر را هم از بین ببرد.

از بین بردن بوی بد یخچال با جوش شیرین

راهکار سرکه برای از بین بردن بوی بد یخچال

سرکه سفید نیز یکی دیگر از مواد موثر و آسان در خنثی کردن بوی افتضاح یخچال است. سرکه را با آب به نسبت 50/50 مخلوط کنید و از این محلول برای پاک کردن تمام سطوح داخل یخچال خود استفاده کنید. سپس یک فنجان باز را که حاوی سرکه در یخچال است قرار دهید و درب را ببندید تا بوی اضافی ناپدید شود.

از بین بردن بوی یخچال با سرکه سفید

رفع بوی یخچال با جو دو سر یا قهوه

اگر شما یک کاسه ی جو را در خانه دارید، می توانید آنها را در یخچال برای رفع بوی بد بگذارید. در زمان خیلی کوتاهی، جو همه بوی بد یخچال را می گیرد.

از بین بردن بوی بد یخچال با جو دوسر

 

قهوه نیز همچنین می تواند به همان هدف استفاده شود. دانه های قهوه تازه یا قهوه پودر شده را دریک کاسه یا دو کاسه قرار دهید و آنها را در یخچال قرار دهید یا آنها را گسترش دهید و آنها را بر روی طبقات یخچال باز کنید. درب یخچال را برای چند ساعت یا یک روز بگذارید تا بوی بد ناپدید شود.

از بین بردن بوی بد یخچال با قهوه

راهکار جلوگیری از بوی یخچال در آینده

برای جلوگیری از وقوع بوی یخچال پس از تمیز کردن و بوگیری آن، اطمینان حاصل کنید که هنگام ذخیره مواد غذایی از ظروف دارای قابلیت هوادهی و در دار استفاده می کنید. این کمک خواهد کرد که غذا را به مدت طولانی نگهداری کنید. از نشت آب در یخچال جلوگیری کنید که منجر به بوهای یخچال بد نشود.  به صورت هفتگی، همه مواد غذایی را چک کنید و هر گونه مواد غذایی منقضی را بررسی کرده و آن را از یخچال خارج کنید. این عمل احتمال بروز بوی بدی از یخچال و فریزر شما را کاهش می دهد.

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : whatsupfagans.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید