9 ترفند عالی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه

از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه

حتی باوجوداینکه شدیداً حواسمان به سینک آشپزخانه هست و با توری‌های مخصوص مانع گیرکردن ذرات ریز آشغال یا غذا در لوله سینک می‌شویم؛ بااین‌حال ذرات غذا و چربی، راه خود را به سمت فاضلاب باز می‌کنند و یک روز صبح از خواب بیدار شده و در بوی بد فاضلاب آشپزخانه غرق می‌شویم. حالا تکلیف چیست؟

در این مقاله از Zoomila.com قصد داریم در خصوص ترفندهایی عالی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه صحبت کنیم. ما را تا پایان همراهی کنید.

3 ترفند عالی برای دفع زباله سینک

آب جوش و مایع ظرف‌شویی

درپوش سینک را قرار داده و سینک را با آب جوش پرکنید. مقداری مایع ظرف‌شویی را به آب جوش اضافه کنید. سپس درپوش را برداشته و اجازه دهید آب جریان پیدا کند. در این صورت تمامی زباله‌ها همراه آب دفع می‌شوند.

از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه

 

تکه‌های یخ، نمک‌های درشت و پوست لیمو

اگر سینک هنوز بوی بد می‌دهد، مرحله بعدی از بین بردن ذرات غذایی است که در لوله سینک باقی‌مانده است. ترکیب تکه‌های یخ، نمک‌های درشت و پوست لیمو، تمیزکننده فوق‌العاده‌ای است.

چندتکه یخ را در اطراف سینک ریخته و نمک را داخل لوله فاضلاب سینک بریزید. درنهایت مقداری پوست لیمو را اضافه کنید تا بوی مرکبات بدهد. حین انجام این کار، آب را باز نکنید. برای نتیجه‌گیری بهتر این عمل را چند بار پشت سر هم تکرار کنید.

از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه

 

مکعب‌های یخی سرکه و لیمو

سرکه سفید و لیمو را به‌صورت مکعب‌های یخی فریز کرده و مکعب‌ها را در سینک بریزید.

برای این کار لازم است لیمو را به 4 تکه تقسیم کرده و آن را در قالب‌های یخ قرار دهید، سپس سرکه سفید را به قالب‌ها اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا یخ ببندد.

از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه

 

خواندن این مقاله نیز توصیه می‌شود: ۴ ترفند طلایی برای تمیز کردن وسایل برقی

5 ترفند عالی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه (در صورت عدم وجود زباله)

آب جوش

 هرگز از قدرت آب جوش غافل نشوید! اگر برای درست کردن چای، آب را جوشانده‌اید و اضافه آمده، اجازه ندهید خنک شود. در عوض، آن را داخل سینک بریزید. این کار ساده‌ترین روش برای از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه است.

از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه

جوش‌شیرین، نمک، سرکه و آب جوش

از ترفندهای عالی دیگر برای از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه می‌توان به ترکیب کردن موارد بالا باهم اشاره کرد.

من از این ترفند زمانی استفاده می‌کنم که پس از گذشت ده روز یا بیشتر به خانه برگشته‌ایم.

نصف فنجان نمک درشت

نصف فنجان جوش‌شیرین

یک فنجان سرکه سفید

این مواد را در لوله سینک بریزید و پس از گذشت 30 ثانیه، یک کتری آب جوش را روی مواد بریزید. لازم به ذکر است که نمک اثر سایشی دارد.

از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه با جوش شیرین

سرکه داغ

دفعه بعد که از قهوه ساز خود استفاده کردید و خواستید قهوه ساز را با سرکه سفید داغ بشویید، آن را دور نریزید؛ زیرا برای از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه به کار شما می‌آید.

پس از تمیز کردن قهوه سازم با سرکه سفید، مقداری جوش‌شیرین به آن اضافه کرده و سینک را نیز تمیز می‌کنم. این یک کار شگفت‌انگیز است که نه‌تنها بوی بد فاضلاب آشپزخانه را از بین برده، بلکه فضای آشپزخانه را نیز خوشبو می‌کند.

از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه با سرکه

جوش‌شیرین، اسانس و آب جوش

اگر پس از برخورد با بوی وحشتناک، تمام چیزی که می‌خواهید این است که بوی خوبی را استشمام کنید، کافی است چند قطره از اسانس موردعلاقه خود را به ترکیب بالا بیفزایید.

مقداری جوش‌شیرین و چند قطره اسانس را باهم مخلوط کرده و ترکیب حاصله را در لوله سینک بریزید. پس از گذشت یک ساعت یا بیشتر، آب جوش را نیز اضافه کنید.

از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه با اسانس

 

جوش‌شیرین، آب‌لیمو و آب جوش

مانند سرکه سفید، آب‌لیمو نیز وقتی در تماس با جوش‌شیرین قرار می‌گیرد، واکنشی حبابی شکل می‌گیرد. آب‌لیمو اقتصادی‌تر از سرکه نیست، اما بوی مطبوع‌تری بر جای می‌گذارد.

از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه

سینک آشپزخانه خود را همیشه خوشبو نگه‌دارید.

به‌صورت دوره‌ای در سینک آشپزخانه جوش‌شیرین بریزید.

با افزودن جوش‌شیرین به سینک آشپزخانه در فواصل معین، برای همیشه از شر بوی بد خلاص شوید. می‌توانید بعد از شستشوی ظرف‌ها یا هفته‌ای یک‌بار، این کار را انجام دهید، اما این امر به‌ویژه زمانی مفید است که به خارج از شهر رفته و برای مدت طولانی در خانه نیستید.

شما از کدام‌یک از ترفندهای بالا برای از بین بردن بوی بد فاضلاب آشپزخانه خود استفاده کرده‌اید؟ چه ترفند دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین زومیلا به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: thekitchn

نویسنده: رؤیا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

2 نظرات

  1. چندتا از روشهارو امتحان کرده بودم ولی یخ و نمک و پوست لیمو جالب و جدید بود
    ممنونم 🙂

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید