اجاره ملک یا خرید ملک؟ کدام بهتر است؟

خرید خانه و زندگی در یک خانه ثابت آرزوی بسیاری از افراد است؛ با این وجود اکثر افراد پول کافی برای خرید خانه ندارند و ناچارند خانه ای را رهن یا اجاره کنند‌، اما افرادی هم هستند که پول کافی برای خرید خانه دارند، اما بین خرید خانه یا اجاره آن مردد هستند.

حال اینکه بین خرید خانه و اجاره ملک در منطقه یک کدام را انتخاب کنید کمی مشکل به نظر می رسد؛ بنابراین باید شرایط بازار و عوامل موثر بر افزایش و کاهش قیمت خانه و اجاره را بررسی کنید سپس اقدام به خرید یا اجاره ملک نمایید.

مسکن در زعفرانیه

تصمیم گیری برای خرید خانه یا اجاره به پارامتر های مختلفی بستگی دارد‌. یکی از این عوامل هزینه خرید خانه، ثبات مالی و منطقه محل سکونت است. به طور مثال کسانیکه مسکن در زعفرانیه را دارند همیشه بهای بیشتری برای زندگی باید بپردازند زیرا قیمت خانه و مسکن در زعفرانیه بسیار بالا می باشد.

قبل از اینکه اقدام به خرید خانه کنید، حتما شرایط مالی آینده خود را بررسی نمایید تا با خرید خانه در تنگنای مالی و اقتصادی قرار نگیرید.

در صورتی که شرایط مالی کافی برای پس انداز کردن پول برای آینده را ندارید بهتر است به سراغ اجاره خانه بروید تا در آینده دچار مشکلات اقتصادی نشوید. مورد بعدی زمان مناسب برای خرید خانه است. زمان های خاصی در سال قیمت خانه در نوسان است و شرایط برای خرید خانه مهیا نیست.

همچنین افزایش و کاهش نرخ مسکن، تغییر سبک زندگی، افزایش اجاره بها و… عوامل مهم در هنگام خرید یا اجاره ملک هستند که می توانند بر روی تصمیم خرید شما تاثیر مستقیمی بگذارند.

مزایا و معایب اجاره نشینی

امروزه بسیاری از افراد با اینکه صاحب ملک هستند به اجازه نشینی روی آورده اند. با این حال اجاره نشینی برای یک سری از اشخاص مزایا و برای بعضی از افراد معایب دارد. ممکن است برای ادامه تحصیل یا کار مجبور شوید به شهر دیگری سفر کنید در این زمان اجاره خانه برای مدت محدود می تواند گزینه ای ایده آل برای یک سری از افراد باشد‌.

با اجاره خانه دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی بابت بازسازی و تعمیر قسمتی از خانه ندارید، چرا که هزینه های بازسازی بر عهده صاحب خانه است. همچنین در زمان های خاصی از سال قیمت خرید خانه افزایش می یابد، در این زمان اجاره کردن خانه برای مدت محدود تا زمان خرید خانه می تواند انتخابی مناسب باشد.

از دیگر مزایای آن انعطاف پذیر بودن است. این مزیت برای افرادی که نمی توانند در یک محل به صورت دائم زندگی کنند یک مزیت مهم به حساب می آید.

اگر در گذشته تجربه زندگی در خانه اجاره ای را داشته اید می دانید که زندگی مستاجری چقدر می تواند سخت باشد. اجاره خانه برای افرادی که مجبور به اجاره هستند و توان مالی برای خرید خانه ندارند معایب زیادی در پی دارد.

از معایب اصلی آن جابجایی و اثاث کشی مداوم به خانه دیگر است که می تواند دردسر های زیادی به همراه داشته باشد.

بالا رفتن اجاره بها از دیگر معایب اجاره خانه است‌. این موضوع برای افرادی که توان مالی کافی برای پرداخت اجاره بها اضافی ندارند یک معضل محسوب می شود.

از طرف دیگر پیدا کردن خانه ای متناسب با بودجه و نیاز خود می تواند کمی مشکل به نظر برسد.

مزیت اجاره خانه

مزایا و معایب خرید ملک

افرادی که شرایط و توان مالی کافی برای خرید خانه را دارند بهتر است به سراغ خرید خانه بروند. عدم پرداخت اجاره بها از مزایای خرید خانه است‌‌. با خرید خانه دیگر نیازی به پرداخت رهن و اجاره بها ندارید همچنین برای همیشه از دردسر های اثاث کشی راحت می شوید.

با خرید خانه مسئولیت شما در نگهداری از خانه کمتر می شود و دیگر دغدغه های مراقبت از قسمت های مختلف خانه را ندارید. همچنین به راحتی می توانید در دکوراسیون خانه تغییراتی ایجاد کنید بدون اینکه لازم باشد از فرد دیگری اجازه بگیرید.

البته بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری خانه خریداری می کنند که بحث آن جداست، اما خرید خانه برای تمامی افراد گزینه ای مناسب نیست، چرا که هزینه های بازسازی و تعمیرات خانه ممکن است کمی گران شود.

معایب بعدی خرید خانه رکود بازار مسکن است. با توجه به شرایط بازار فروش خانه می تواند به یک مشکل تبدیل شود. ممکن است به دلیل کوچک بودن خانه، تغییر محل کار یا مناسب نبودن محل سکونت تصمیم داشته باشید در محل دیگری خانه خریداری کنید.

در این زمان خرید و فروش خانه ممکن است کمی طول بکشد؛ بنابراین بهتر است خانه ای را در محل دیگر اجازه کنید تا هزینه های رفت و آمد به محل کار کاهش یابد.

از طرف دیگر خرید خانه در محلی نامناسب و ناامن می تواند دردسر های زیادی داشته باشد، چرا که ممکن است قبل از خرید خانه اطلاعات کاملی از رفتار و کردار همسایگان و هم محلی های خود نداشته باشید و بعد از خرید خانه متوجه این موضوع شوید.

مزیت خرید خانه

شرایط تورم بر روی اجاره ها و خرید املاک

با افزایش تورم قیمت خرید و اجاره خانه بالا می رود و از طرف دیگر به دلیل اینکه بسیاری از افراد توان خرید خانه را ندارند تصمیم به اجاره خانه می گیرند، در این زمان تقاضا برای اجاره خانه افزایش می یابد.

سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باید موقعیت ملک و شرایط بازار مسکن را بررسی کنند. شرایط تورمی تاثیرات قابل توجه و آشکاری بر روی توانایی خرید و اجاره مسکن می گذارد به طوری که امکان دارد قیمت مسکن به نحوی بالا رود که تعداد زیادی از مردم توان خرید خانه را نداشته باشند و مجبور شوند به اجاره نشینی روی بیاورند.

املاک مدرن فرشته

امروزه به دلیل شرایط مختلف بسیاری از افراد بین دوراهی اجاره یا خرید ملک گیر افتاده اند و نمی دانند خانه خریداری کنند یا اینکه به اجاره نشینی روی بیاورند. بهترین راه برای تصمیم گیری مشاوره گرفتن از افراد متخصص این حوزه می باشد.

املاک مدرن فرشته یکی از بهترین آژانس های املاک در فرشته می باشد که با داشتن کارشناسان متخصص و خبره توانسته کمک شایانی به هموطنان خود بکند. شما نیز می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص خرید یا اجاره ملک در تهران تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمائید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید