آموزش فنس کشی باغ: از خرید با بهترین قیمت تا اجرا

سالانه بیش از هزاران متر از زمین‌های کشاورزی در ایران حصارکشی می‌شوند، در آموزش فنس کشی باغ: از خرید با بهترین قیمت تا اجرا به شما توضیح خواهیم داد که فرآیند حصارکشی زمین‌‌های کشاورزی و مستغلات خود را چگونه انجام دهید تا دوام و صرفه اقتصادی قابل قبولی داشته باشند. امروزه بهترین روش برای مرزکشی محوطه‌ها استفاده از فنس توری یا توری حصاری می‌باشد، همچنین فنس کشی درست در محوطه باغ به شما کمک می کند تا هزینه بازسازی مجدد نداشته باشید.
آموزش قدم به قدم فنس کشی باغ را با 8 مرحله برای تشریح خواهیم کرد، در ادامه شما را با روش‌های کاهش هزینه برای خرید محصولاتی همچون فنس توری، سیم خاردار و پایه فنس و همچنین بهترین و معتبرترین منابع خرید این محصولات آشنا خواهیم کرد.

آموزش نحوه فنس کشی باغ

تمامی نکات و مراحلی که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد بر این مبنا است که شما با نحوه اجرای فنس کشی باغ آشنا شده و توانایی انجام این فرآیند را داشته باشید و نیاز به همراهی اجراکننده نداشته باشید، با آموزش فنس کشی باغ از خرید با بهترین قیمت تا اجرا قادر خواهید بود هزینه‌های نصب و اجرا را به مراتب زیاد کاهش دهید، صفر تا صد مراحل حصارکشی شامل موارد زیر هستند:

  • تعیین متراژ زمین یا باغ

  • تعیین ارتفاع مورد نیاز حصار

  • خرید فنس توری(توری حصاری)، سیم خاردار، پایه فنس

  • تعیین فاصله پایه فنس

  • حفر گودال پایه فنس

  • ثابت نمودن پایه فنس

  • اجرای بتن نگه دارنده پایه فنس

  • نصب توری فنس بر روی پایه‌ها

مواردی که مشاهده نمودید 8 مرحله پیاده سازی حصارکشی است که در آموزش فنس کشی باغ از خرید با بهترین قیمت تا اجرا تشریح شده‌اند. در لابه‌لای این مطالب راهکارهایی را که بتوانید با استفاده از آن‌ها هزینه‌ها را کاهش دهید و همچنین عمر فنس خود را به مراتب افزایش دهید به شما آموزش داده‌ایم، این محتوا را به هیچ وجه از دست ندهید!

تعیین متراژ باغ یا زمین زراعی

همانطور که می‌دانید اولین مورد برای شروع فرآیند محاسبه متراژ زمین یا باغ است، که نیاز به دانستن اطلاعات مشخصی ندارد، تنها کافیست طول و عرض زمین را داشته باشید و با انجام یک محاسبه ریاضی ساده به این مقدار دست پیدا خواهید کرد.

تعیین ارتفاع مورد نیاز حصار

پس از مشخص شدن متراژ دقیق زمین، حال می‌بایست ارتفاع مورد نیاز حصار(توری فنس) مشخص شود، بنا به نوع کاربری زمین زراعی ارتفاع حصار نیز متغیر است، اگر چنانچه هدف شما از فنس کشی برای جلوگیری از ورود حیوانات وحشی و یا دام‌های چرنده برای جلوگیری از آسیب رساندن به زمین کشاورزی است، پس ارتفاع فنس از 150 تا 180 سانتی‌متر کافیست، که در چنین مواردی نیاز به نصب سیم خاردار در قسمت بالایی فنس نخواهد بود.

در مقابل اگر می‌خواهید از ورود دیگر انسان‌ها به محوطه خود جلوگیری کنید، می‌بایست حداقل ارتفاع را 150 سانتی‌متر در نظر بگیرید، در این شرایط توصیه می‌شود از سیم خاردار برای پوشاندن قسمت بالایی برای ایجاد امنیت بیشتر استفاده شود.

خرید فنس توری(توری حصاری)، سیم خاردار، پایه فنس

پس از تعیین متراژ و ارتفاع، حال نوبت به خرید تجهیزات و توری می‌رسد، همانطور که می‌دانید توری فنس در اندازه چشمه، قطر مفتول و ارتفاع‌های متنوع تولید و روانه بازار می‌شود، مهمترین قسمت حصارکشی، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین فنس حصاری است، توصیه می‌شود برای این کار ابتدا لیست قیمت انواع فنس را مشاهده نمایید و سپس به خرید این محصول اقدام نمایید.

ممکن است در انتخاب محصول مورد نظر دچار تردید شوید، برای رفع این مشکل می‌توانید از مشاوره رایگان بسیاری از تولیدکنندگان بهره ببرید، با این کار اطلاعات خود را افزایش می‌دهید و نیز مناسبترین انتخاب را خواهید داشت.

تعیین فاصله مناسب برای پایه فنس

در استاندارد‌های تعریف توسط سازمان مهندسی مطمئن‌ترین فاصله برای پایه فنس 2 متر در نظر گرفته شده است، اما اگر چنانچه به به دنبال کاهش هزینه هستید می‌توانید با در نظر گرفتن 3 فاکتور سستی زمین، شیب و میزان وزش باد در آن ناحیه پایه‌ها را بین 2 تا 4 متر و به صورت متغیر بکارید، از طرف دیگر کیفیت پایه فنس فلزی که با توجه به 3 فاکتور ضخامت، قطر و نوع نورد لوله بستگی دارد در حد فاصل لوله تاثیرگذار خواهد بود، هرچه لوله‌ها قوی‌تر و باکیفیت‌تر باشند می‌توان فاصله را بیشتر در نظر گرفت.
با توجه به تجربه اجرا کنندگان فنس کشی فاصله پایه‌ها تا 4 متر مطمئن خواهد بود.

حفر گودال پایه فنس

حال نوبت به کندن گودال برای نصب لوله فنس می‌رسد، پس از تعیین فاصله لوله فنس این محل ها را به وسیله سنگ یا گچ مشخص نمایید و هر کدام از گودال ها حداقل 50 سانتی‌متر حفر کنید، برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی می توانید حفر کننده‌های مکانیکی استفاده کنید.

نصب پایه فنس

برای نصب پایه فنس‌ها درون چاله چند نکته مهم وجود دارد که می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد، که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از شاغول برای تراز کردن پایه

  • قرارگیری میزان درستی از پایه درون زمین

  • ثابت نگه داشتن پایه برای بتن ریزی

بعد از اینکه پایه را درون گودالی با عمق 50 سانتی‌متری قرار دادید، به کمک شاغول از قائم بودن لوله اطمینان حاصل کنید، بهتر است از قبل مقداری بتن را آماده کرده باشید تا پس از کاشتن لوله به وسیله بتن پایه را محکم کنید، دسته کم 50 سانتی‌متر از لوله را در عمق زمین بکارید تا پایه به درستی و بدون لرزش قرار بگیرد.

بتن ریزی بر روی پایه فنس

بهتر است کمی قبل تر از کاشتن لوله فنس بتن را به کمک میکسر آماده کرده باشید، میکسر از سفت شدن بتن جلوگیری می‌کند همچنین همواره مقدار مناسبی بتن را آماده خواهید داشت، پس از آن بتن را اطراف لوله بریزید و آن فشرده کنید، تلاش کنید این کار را به صورتی که لوله از حالت شاغول خارج شود انجام دهید.

به مدت دو روز هر طی چند مرتبه بر روی بتن‌ها مقداری آب بریزید تا از ترک خوردن و شکستن آن‌ها جلوگیری شود.

ماندگاری فنس کشی

مواردی که در بالا مشاهده نمودید صفر تا صد آموزش فنس کشی باغ از خرید با بهترین قیمت تا اجرا بود، به هر میزان در اجرای این فرآیند دقیق‌تر باشید و موشکافانه موارد را بررسی کنید میزان عمر فنس حصاری شما بیشتر خواهد بود، البته در انتخاب فنس نیز می‌بایست دقت کافی را داشته باشید، برای مثال نمونه فنس گالوانیزه نسبت به نمونه سیاه آن عمر بیشتری خواهد داشت. اگر چنانچه مطالب این صفحه به اندازه کافی شفاف نبود می‌توانید با مراجعه به لینک زیر توضیحات تخصصی تکنسین‌های صنایع فولاد توفیقی را مطالعه و جواب سوالات خود را بیابید: https://fouladtofighi.com/how-to-fence-the-garden/

منابع خرید فنس توری

یکی از مراحلی که در این فرآیند از اهییت ویژه‌ای برخوردار است خرید این محصولات است، بهترین و معتبرترین منابع خرید محصولات فلزی قدیمی‌ترین‌های آن‌ها هستند، تلاش کنید منابعی که سابقه بالایی در فروش آهن آلات را دارند بیابید، از کارخانه‌های تولید کننده شروع کنید، آن‌ها قیمت‌های ارزان‌تر را در کنار کیفیت قابل قبول به شما ارائه می‌دهند. امیدواریم که از مطالعه این مطلب بهره کافی را برده باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید