مزایا و معایب پردیس برای خرید و رهن و اجاره آپارتمان چیست؟

مزایا-و-معایب-پردیس-کدامند

شهر جدید پردیس به عنوان مرکز شهرستان پردیس، در شرق استان تهران قرار دارد. از آنجایی که فاصله تهران تا پردیس فقط حدود ۲۰ دقیقه است، افراد زیادی به زندگی در پردیس، کار در پردیس و یا حتی سرمایه‌گذاری در پردیس فکر می‌کنند. به همین خاطر می‌خواهند در مورد مزایا و معایب پردیس بیشتر بدانند. در این مقاله زومیلا به طور کامل به این مبحث به طور جداگانه می‌پردازیم.

 

محل شهر پردیس

شهر پردیس منطقه‌ای کوهستانی با وسعت ۴۲۰۰ هکتار که در فاصله ۱۷ کیلومتری تهران قرار گرفته و و از شرق به کوه دماوند و از غرب به تهران منتهی می‌شود. شهر جدید پردیس 11 فاز دارد که ۸ فاز پردیس مسکونی و فازهای ۶ ،۷ و ۱۰
آن غیر‌مسکونی است. شهر پردیس نزدیک‌ترین شهر جدید حومه تهران است، به همین خاطر از دور‌ترین فاز پردیس در عرض بیست دقیقه می‌توانید به شرق تهران برسید. پس اگر قصد اجاره یا خرید آپارتمان در پردیس یا سرمایه‌گذاری را دارید، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب پردیس آشنا شوید.

 

مزایا و معایب پردیس

در سال‌های اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت مسکن در تهران و هم‌چنین آلودگی و ازدحام، مهاجرت به حومه تهران از جمله شهر پردیس، افزایش زیادی داشته است. واضح است که زندگی در پردیس مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

مزایا و معایب پردیس

مزایای شهر پردیس

قیمت مسکن ارزان‌تر

اجاره یا خرید خانه در پردیس به طور متوسط نسبت به تهران مناسب‌تر و ارزان‌تر است. با توجه به تورم زیاد و افزایش قیمت اجاره در تهران، اجاره‌نشینانی که توان پرداخت این هزینه در تهران را ندارند، می‌توانند خانه‌ای را در پردیس اجاره کنند. به عنوان مثال

برخی دیگر نیز می‌خواهند خانه‌ای برای خودشان داشته باشند و بودجه کافی برای خرید مسکن در تهران ندارند، خرید آپارتمان در یکی از فازهای پردیس یک راه‌حل خوب برای آنها به حساب می‌آید.

آب و هوای مناسب و بدون آلودگی

آب و هوای پردیس کوهستانی و معتدل بوده و چون در حومه تهران قرار دارد، از هوای کثیف و آلوده تهران در آن خبری نیست. به همین خاطر زندگی در پردیس برای افرادی که عاشق زندگی در آب و هوای تمیز و بدون آلودگی هستند و همچنین سالمندان و بیماران تنفسی، گزینه بسیار مناسبی است.

جمعیت کمتر و آرامش بیشتر

پردیس به دلیل داشتن وسعت کمتر نسبت به شهرهای بزرگ مثل تهران، جمعیت بسیار کمتری را داراست. به این خاطر تردد و رفت و آمد در آن مانند تهران زیاد نیست و سکوت و آرامش زیادی دارد. افرادی که زندگی در محیط‌های آرام و به دور از شلوغی را ترجیح می‌دهند، می‌توانند پردیس را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند.

قیمت خانه ویلایی در پردیس

فضای سبز بیشتر

پردیس فضای بسیار زیادی برای ایجاد فضای سبز و بوستان دارد. به این خاطر در سال‌های اخیر تعداد زیادی پارک و فضای سبز از جمله باغ گل، پارک سلامت، بوستان گلها، پارک مشاهیر، بوستان خلیج فارس و… در آن ایجاد شده که مکان‌هایی بسیار مناسب برای تفریح و گردش هستند.

امکانات رفاهی مناسب

وقتی صحبت از مزایا و معایب پردیس می‌شود، گفته می‌شود، شهر پردیس دارای امکانات رفاهی خوبی برای زندگی است. انواع مراکز تجاری و خرید، درمانی و بهداشتی (مرکز بهداشت، درمانگاه و بیمارستان)، آموزشی و پژوهشی (دانشگاه و مدرسه)، مراکز اداری و خدماتی (اداره پلیس، آتش نشانی، شهرداری، اداره گاز، اداره آب و فاضلاب و…) در پردیس وجود دارد که سطح رفاه مناسبی را برای ساکنان پردیس ایجاد کرده و نیازهای مختلف آنها را تامین می‌کنند.

وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری

به دلیل موقعیت جغرافیایی‌ خاص پردیس، جاذبه‌های طبیعی و توریستی زیادی در اطراف آن وجود دارد که می‌تواند برای همه از جمله ساکنان پردیس، جذابیت زیادی داشته باشد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رودخانه جاجرود
  • پل شاه عباسی
  • آبشار کمرد
  • روستای واصفجان
  • دشت سیاه پالاس
  • سد لتیان

نزدیک بودن به تهران

یکی از مهم‌ترین مزایای پردیس، نزدیک‌ بودن آن به تهران است. به دلیل این نزدیکی، ساکنین پردیس می‌توانند به راحتی از کلیه امکانات موجود در تهران استفاده کنند. همچنین بسیاری از افراد هستند که شغل‌شان در تهران است ولی در پردیس زندگی می‌کنند و به راحتی و به موقع هر روز در محل کار خود حاضر می‌شوند.

خرید آپارتمان در پردیس

آینده رو به رشد پردیس

بهتراست قبل از سرمایه‌گذاری در پردیس ابتدا با مزایا و معایب پردیس به طور کامل آشنا شوید. شهر جدید پردیس به دلیل موقعیت خاص و نزدیکی به تهران، شرایط خوبی برای رشد و پیشرفت را داشته و دارد. پردیس در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی کرده و شرکت‌ها و افراد زیادی در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با این وجود هنوز فرصت‌های رشد زیادی در پردیس وجود دارد که نوید آینده‌ای خوب و روشن را برای آن می‌دهد.

احداث مترو تهران – پردیس

وجود مسیرهای ارتباطی آسان و راحت بین تهران و پردیس، از مهم‌ترین امکانات رفاهی برای ساکنان پردیس است. به همین خاطر پروژه خط مترو تهران – پردیس در حال احداث است و در صورت راه‌اندازی، از هر جای تهران می‌توان به راحتی و در کمترین زمان ممکن به پردیس رفت و آمد داشت. به همین دلیل راه‌اندازی پروژه مترو تهران – پردیس، مزیت خرید خانه در پردیس را چندین برابر خواهد کرد.

رفع خطرات تردد خودروهای سنگین در جریان ترافیکی پردیس

وقتی صحبت از مزایا و معایب پردیس می‌شود، شاید تردد خودرو‌های سنگین در مسیر ترافیکی پردیس و خطرات ناشی از آن، یکی از مهمترین مشکلات پردیس و ساکنان آن بوده است.

خوشبختانه برای حل این مشکل، پروژه ساخت «پارکینگ خودروهای سنگین در شهرستان پردیس» در دست اقدام است که طبق جدید‌ترین اخبار 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با ساخت این طرح عمرانی و خدماتی، خطرات تردد خودروهای سنگین در جریان ترافیکی شهری به حداقل می‌رسد.

خرید آپارتمان 50 متری در پردیس

معایب شهر پردیس

در کنار مزایایی که در بالا به آنها اشاره شد، زندگی در پردیس مانند هر جای دیگر، دارای معایب و مشکلاتی است که برای رسیدن به تصمیمی درست، باید به آنها توجه کرد. در ادامه به طور کامل به بررسی معایب پردیس می‌پردازیم.

 

نبود فرصت شغلی کافی

در بیشتر شهرهای جدیدی که در حومه تهران ساخته شده‌اند از جمله پردیس، ساختار‌های لازم برای ایجاد شغل ایجاد نشده و فرصت‌های شغلی محدود است. کسانی که سرمایه کافی دارند، معمولا می‌توانند کسب و کاری در پردیس برای خود راه بیاندازند. در غیر این صورت به دلیل کم‌ بودن کار در پردیس، بسیاری باید شغلی در تهران برای خود پیدا کنند.

نبود امکان دسترسی سریع به برخی از مناطق تهران

فاصله پردیس تا شرق تهران کم است و در زمان کوتاهی می‌توان این فاصله را طی کرد. اما اگر به عنوان مثال کاری در مناطق مرکزی یا غربی تهران داشته باشید، باید زمان زیادی در راه باشید تا به مقصد خود برسید. البته با احداث خط مترو تهران – پردیس تا حد زیادی این مشکل حل خواهد شد.

نبود امکانات رفاهی کافی در همه فازها

امکانات رفاهی مناسبی در برخی از فازهای پردیس وجود دارد ولی شرایط در همه فازهای آن یکسان نیست. به طوری که در برخی از فازهای پردیس هنوز امکانات رفاهی بسیار محدود است و ساکنان در این خصوص مشکلاتی را دارند.

امکانات شهر پردیس و مزایا و معایب پردیس

وجود مشکلات زیرساختی

به دلیل جدید بودن شهر پردیس، علیرغم تمام پیشرفت‌های صورت گرفته، هنوز مشکلات زیرساختی به خصوص در برخی فازها در پروژه‌هایی مثل مسکن مهر پردیس وجود دارد.

وجود مشکلات شهری و زیست محیطی

ساکنان پردیس دچار مشکلات شهری و زیست محیطی مختلفی هستند که امیدواریم برای آنها به زودی چاره‌ای اندیشیده شود. مشکلاتی از قبیل :

  • کم‌آبی
  • ورود فاضلاب شهری و صنعتی وکشاورزی به مسیل‌های طبیعی
  • عبور جاده ترانزیتی تهران-رودهن از کنار شهر پردیس
  • وجود کارخانه الکل سازی و سیمان
  • ایجاد آلودگی صوتی توسط ماشین‌آلات سنگین
  • فرسایش خاک و تخریب فیزیکی خاک و آلودگی خاک منطقه توسط فاضلاب‌های ورودی به مسیل‌ها

 

زلزله‌خیز بودن

بعد از ذکر مزایا و معایب پردیس، یکی دیگر از مشکلات پردیس، زلزله‌خیز بودن آن است. پردیس در نزدیکی محل تلاقی دو گسل فعال و مهم در شمال شرق تهران (گسل شمال و گسل مشا) واقع شده است. واضح است در صورت بروز زلزله در این منطقه، مشکلات زیادی برای ساکنان پردیس ایجاد خواهد شد.

 

کدام منطقه از پردیس قیمت مسکن پایین تر است؟

اگر قصد خرید مسکن در پردیس را دارید و بودجه کافی ندارید، می توانید از فاز 8 پردیس بازدید کنید. به علت نوساز بودن این فاز هنوز امکانات به حد استاندارد نرسیده و بیشتر خانه های این منطقه آپارتمانی بوده و خانه های ویلایی کمتر به چشم می خورد. اگر قصد خرید خانه با قیمت مناسب را دارید و یا به دنبال سرمایه گذاری هستید، خرید خانه در این منطقه را به شما پیشنهاد می کنیم.

  جمع بندی

در این مقاله از وبسایت زومیلا سعی شد اطلاعات کاملی در خصوص مزایا و معایب پردیس ارائه شود. واضح است که اگر قصد خرید یا اجاره خانه در پردیس یا سرمایه‌گذاری در آن را دارید، در کنار همه موارد ذکر شده، شرایط خودتان را هم باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر فردی هستید که به دنبال زندگی در محیطی خلوت و آرام، با آب و هوای تمیز هستید و شرایطی دارید که نیازی نیست مرتب به تهران رفت و آمد داشته باشید، پردیس می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

 

جهت مشاهده قیمت و خرید خانه انواع ملک در سراسر تهران و مشاوره رایگان با معتبرترین و مطمئن ترین آژانس های املاک در تمام مناطق تهران روی این لینک کلیک کنید.

1 نظر

  1. با سلام، پردیس واقعا مشکل تردد با وسایل نقلیه عمومی دارد. خط مترو حداقل تا دهسال آینده احداث نخواهد شد. بازار میوه و تره بار و نانوایی به میزان کافی ندارد. حیف از پول بیخود که صرف خرید و اجاره خانه در پردیس بشود. هوای پاک هم ندارد چون جهت وزش باد از سمت غرب به شرق هست و همه آلودگی تهران به پردیس می رسد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید