آیا تکنولوژی شیرآلات زندگی را برای ما ساده تر کرده یا تشریفات است؟!

انواع شیرآلات وظیفه قطع و وصل جریان آب را بر عهده دارند. اما با توجه به پیشرفت صنعت شیرآلات، برای برخی استفاده های پرتکرار شیرآلاتی خاص طراحی شده است: انواع شیر ظرفشویی به بازار عرضه می شود که هر کدام برای کاری خاص مناسب تر است. به طور مثال، در صورتی که به دنبال دسترسی بیشتر برای شستشوی سینک ظرفشویی و یا پر کردن راحت تر کتری هستید شیرآلات شاوری یا شیر ظرفشویی شلنگدار مناسب ترین انتخاب برای شماست. آیا این تکنولوژی ها در طراحی شیرآلات واقعاً زندگی را برای افراد بشر ساده تر کرده یا تشریفات است؟! برای پاسخ به این سوال باید برخی از انواع شیرآلات جدید و کاربرد هر کدام را بشناسید.

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخیص نیست. بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

 

تکرار تاریخ: ظهور و افول شیرآلات با تکنولوژی های گوناگون!

امروزه شیرآلات اهرمی اینقدر در زندگی روزانه جا افتاده است که دیگر به عنوان نسل جدید شیرآلات در نظر گرفته نمی شود. این در حالی است که در روزگاری نه چندان دور شیرآلات کلاسیک، که دارای دو دستگیره پیچی تنظیم دما و فشار آب بودند، نسل جدید شیرآلات فلکه ای به حساب می آمدند. واقعیت این است که با گذشت زمان انواع تکنولوژی در زمینه های گوناگون آنچنان با زندگی آمیخته می شود که دیگر بخشی از روزمره و یک “باید” به حساب می آید. احتمالاً به زودی انواع شیرآلات هوشمند نیز همین روال را طی خواهد کرد و به یکی از ابزارهای روتین زندگی مدرن تبدیل خواهد شد. در نهایت نیز کسی زندگی بدون آن ها را به خاطر نخواهد آورد. در ادامه بعضی از این تکنولوژی های انواع شیرآلات و خاصیت هر کدام بررسی شده است.

با پیشرفت تکنولوژی انواع شیرآلات به بازار عرضه شده است. انتخاب از میان انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی به جنس، کیفیت، گارانتی، کاربرد مورد نظر شما و قیمت انواع شیرآلات بستگی دارد. هر از انواع شیرآلات اهرمی، کلاسیک، هوشمند (مانند شیرآلات چشمی و دیجیتال)، شیرآلات توکار، ترموستاتیک، پدالی و شیرآلات لمسی مکانیزم عملکرد منحصر به فرد و مزایا و معایب گوناگونی دارند.

شیر قابلمه پر کن

اخیراً شیرآلاتی جهت نصب بر روی دیوار پشت گاز طراحی شده است که شیر قابلمه پرکن نام دارد. این نوع شیرآلات در جای خود تا می شود و در زمان مورد نیاز توسط کاربران باز شده و مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که پیداست از این نوع شیرآلات برای پر کردن راحت تر قابلمه و یا کتری استفاده می شود و برای آشپزخانه های لوکس بسیار جذاب است. اما لوکس بودن تنها خاصیت این محصول نیست. احتمالاً اگر سنی از شما گذشته و یا مشکلی در دست و کمر خود دارید این نوع شیر می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. دیگر نیازی به بلند کردن کتری یا قابلمه پر از آب و یا پارچ آبی سنگین برای پر کردن کتری و قابلمه بر روی گاز نخواهید داست.

شیر قابلمه پرکن دیواری

شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند انواع مختلفی دارد. بعضی شیرآلات چشمی را نیز هوشمند می دانند و برخی فقط آن دسته شیرآلات هوشمند را قبول دارند که قابلیت اتصال به موبایل را دارد. در واقع شیرآلات چشمی را می توان از اولین نسل های شیرالات هوشمند دانست. امروزه شیرآلات هوشمندی که قابلیت کنترل توسط اپلیکیشن های موبایلی را دارند به بازار آمده است. به واسطه این نوع شیرالات هوشمند می توانید برای خود پروفایل شخصی بسازید که در آن دمای آب، نوع پاشش و فشار آب را برای خود به صورت شخصی سازی شده ذخیره می کنید. موقع حمام کردن تنها با انتخاب پروفایل مربوط به خودتان تمام تنظیمات به صورت خودکار انجام شده و نیازی به تست و چرخاندن ذره ذره دسته اهرمی به سمت راست و چپ جهت رسیدن به دمای مطلوب نخواهید داشت.

 

شیرآلات ترموستاتیک

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که با آب بسیار داغ جاری از شیرآلات سوخته باشید! شیرآلات ترموستاتیک برای حل چنین مشکلی پدید آمدند. با تنظیم حداکثر دمای مورد نظر خود در شیرآلات ترموستاتیک دمای آب از آن حد بالاتر نرفته و باعث سوختگی نمی شود. این امکان برای سالمندان و خانواده های که دارای کودکان کم سن و سال هستند بسیار کاربردی است.

شیر حمام ترموستاتیک

همچنان در مفید بودن تکنولوژی های جدید شیرآلات شک دارید؟

همانطور که دیدید تکنولوژی های جدید شیرآلات در افزایش کیفیت زندگی تاثیر گذارند. البته که بدون آن ها هم زندگی امکان پذیر است، اما مانند هر تکنولوژی دیگری، شیرآلات دارای امکانات بیشتر نیز به هماهنگ سازی سرعت زندگی نوع بشر با سرعت زندگی مدرن کمک می کند. در نهایت اگر از پس هزینه های خرید شیرآلات جدید برمی آیید و به دنبال بهینه کردن انجام فعالیت های روزمره خود هستید شیرآلاتی که دارای تکنولوژی بالاتری هستند انتخاب مناسبی برای شماست. این مقاله توسط شیرآلات کاویان، یکی از قدیمی ترین و خلاق ترین تولیدکنندگان شیرآلات ساختمانی گردآوری شده است. جهت خرید و بررسی قیمت شیرآلات و مشاهده مقالات بیشتر در زمینه راهنمای خرید شیرآلات، تمیز کردن شیرآلات، تعمیر شیر اهرمی و… به فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان سر بزنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید