عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع کفپوش

عوامل-تاثیرگذار-بر-قیمت-انواع-کفپوش

مانند هر کالای دیگر موجود در بازار ایران، کفپوش ها نیز محدوده قیمتی متفاوت و وسیعی دارند به طوری که برای یک نوع کفپوش، می توان چند قیمت متفاوت و حتی مغایر با یکدیگر یافت. حتی ممکن است در یک شهر و با فاصله چند محله و خیابان، کفپوش هایی را دید که به ظاهر کاملا مشابه باشند اما در فاکتور و قیمت نهایی آن ها تفاوت چشمگیری وجود داشته باشد. در این مطلب تلاش بر این است که ببینیم این اختلاف قیمت ها از کجا می آیند و تا چه حد در خرید کفپوش خود باید به این مساله دقت کنیم؟

قیمت کفپوش ورزشی

کفپوش ورزشی جزو کفپوش هایی است که تنوع محصول و قیمت بالایی دارد. به عنوان مثال به قیمت کفپوش گرانولی دقت کنید. قیمت کفپوش گرانولی در بازار ایران بسیار متغیر است و شما با هر سقف بودجه ای که داشته باشید بی شک از پس خرید این کفپوش برخواهید آمد. دلیل این تنوع قیمت در کفپوش گرانولی وجود تولیدکنندگان زیاد داخلی، استفاده از متریال ها با کیفیت مختلف و تنوع کاربری این کفپوش است. قیمت کفپوش گرانولی مناسب برای باشگاه ورزشی با ریزدانه های کوچک تر به مراتب بیشتر از قیمت این کفپوش با ریزدانه های درشت است و البته که کیفیت تمام شده این محصول نیز متفاوت خواهد بود.

از طرف دیگر می توان به ضعف برند سازی کفپوش های ورزشی داخلی اشاره کرد. شاید در نمونه های موجود در بازار ایران بتوانیم به چند برند خارجی خوب و بسیار قوی در زمینه کفپوش ورزشی اشاره کنیم اما در میان تولیدکنندگان داخلی، شاید به ندرت نامی پرتکرار و پرآوازه در این حیطه به گوشمان بخورد. در حال حاضر تولید کنندگان قوی و موفق ایرانی در زمینه تولید کفپوش ورزشی فعالیت می کنند و می توانند در رقابت بر سر قیمت، گوی سبقت را از تولیدکنندگان خارجی بربایند. ناگفته نماند که بسیاری از کفپوش های ورزشی تولید ایران در زمینه کیفیت و کارآیی نیز حرف هایی برای گفتن دارند و قیمت مناسب تر تنها برگ برنده آن ها محسوب نمی شود.

قیمت-کفپوش-ورزشی

قیمت کفپوش مسکونی و اداری

کفپوش های مسکونی و اداری در عین تفاوت های فاحشی که با یکدیگر دارند، در برخی نقاط اشتراک های جالب توجهی نیز دارند. یکی از این نقاط مشترک، کفپوش هایی هستند که با کمی تفاوت می توانند در هر دو کاربری استفاده شوند. البته که این “کمی تفاوت” می تواند در افزایش و کاهش قیمت کفپوش تاثیر گذار باشد. بگذارید مثالی بزنیم از محبوب ترین کفپوش مسکونی یعنی موکت. همه ما می دانیم که موکت کفپوشی پر طرفدار برای کاربری مسکونی، اتاق کودک و هتل هاست. حال می توان به این لیست کاربری اداری را نیز اضافه کرد. استفاده از موکت های رول در منازل و موکت های تایل در ادارات و شرکت ها روز به روز در حال گسترش است و استقبال از این محصولات بیشتر از هر زمان دیگری است. علی رغم وجود تولیدکنندگان داخلی موفق با لیستی ارزشمند از محصولات خوب، همچنان علاقه به استفاده از محصولات خارجی در بازار ایران وجود دارد و این علاقه یکی از دلایل تنوع قیمت موکت خارجی در ایران است.

قیمت موکت خارجی در مقایسه با نمونه ایرانی آن بالاست و این قاعده تنها در مورد موکت صدق نمی کند. در بسیاری از موارد هزینه تمام شده خرید و واردات کالای خارجی باعث می شود که آن محصول قیمت تمام شده بالاتری نسبت به همتای ایرانی خود داشته باشد. البته که کیفیت مثال زدنی و دارا بودن استانداردهای روز دنیا نیز بی تاثیر نخواهند بود. بی شک شرکت تولیدکننده و کشور تولیدکننده یک کفپوش، تاثیر مستقیمی بر قیمت آن در بازار ایران خواهد داشت و این نکته ساده را می توان از مقایسه قیمت موکت خارجی و ایرانی به خوبی دریافت.

قیمت کفپوش اداری و تجاری

حجم بالای تردد بزرگترین نقطه اشتراک میان کفپوش اداری و تجاری است. در این میان شاید بتوان گفت کفپوش های نصب شده در فضای تجاری حتی ممکن است میزان تردد بالاتری را تجربه کنند اما آن چه مشخص است هر دوی این کاربری ها در دسته پرتردد قرار می گیرند و کفپوش های مناسب برای آن ها باید ویژگی های متفاوت و در نتیجه قیمت ها متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال قیمت کفپوش رولی مناسب برای فضای تجاری و اداری متفاوت از قیمت کفپوش رولی مسکونی است، چرا که در نمونه اداری و تجاری این نوع کفپوش، نیاز به لایه رویه ضخیم تر، نصب دقیق تر و ضخامت بیشتر کفپوش است. هر چند به طور کلی کفپوش های رولی اولین و مناسب ترین گزینه به عنوان کفپوش اداری و تجاری نیستند، اما ویژگی هایی دارند که آن ها را مناسب برای این فضا می کند. به عنوان مثال قیمت کفپوش رولی در مقایسه با انواع کفپوش تایل، مناسب تر تمام خواهد شد و نگهداری و نظافت آن نیز آسان تر خواهد بود. همچنین می توان گفت کفپوش های رولی در هر کاربری، طرفداران ویژه خود را دارد.

قیمت-کفپوش-مسکونی-و-اداری

انتخاب از میان انواع کفپوش که برای کاربری های مختلف تولید شده اند، با محدوده قیمت های متنوع و ویژگی های منحصر به فرد، می تواند سخت و در مواردی گیج کننده باشد. خرید کفپوش خرید رایج و روزمره ای نیست و حتی گاهی خریدی برای چندین سال خواهد بود پس نیاز است که این خرید با دقت و آگاهی کامل انجام شود. داشتن مشاوری خوب و دقیق می تواند در این مسیر کمک بزرگی برای شما باشد و به همین دلیل است که کفپوشان همراه شما خواهد بود. از اولین گام شما در تصمیم به خرید کفپوش تا روزی که با رضایت و دلخوشی بر روی آن گام بردارید، کفپوشان در هر گام با شماست تا مطمئن شود تصمیمی درست، هزینه ای معقول و نتیجه ای دل به خواه خواهید داشت. با تیم حرفه ای کفپوشان تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره رایگان و نامحدود، از محل پروژه شما بازدید کنیم و بهترین کفپوش را در محدوده بودجه شما به شما معرفی کنیم. تیم حرفه ای نصب کفپوشان نیز در سرتاسر ایران در خدمت شماست تا دیگر هیچ دغدغه ای از بابت کفپوشتان نداشته باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید