دکوراسیون مینیمالیستی ، دکوراسیونی ساده و درعین‌حال متفاوت!

دکوراسیون مینیمالیستی ، دکوراسیونی ساده و درعین‌حال متفاوت!

نگاهی به اطراف خانه خود بیندازید. به همه مبلمان منزل با دقت نگاه کنید. به پرتره‌هایی که روی دیوار آویزان شده‌اند و اشیایی که روی میز کار شما قرار دارند نیز نگاهی بیندازید. آیا همه‌چیز همان‌جایی است که باید باشد؟ یا لازم است آن‌ها را جابجا کنید؟ دکوراسیون مینیمالیستی دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

سبک دکوراسیون مینیمالیستی،  تمرینی برای محدود کردن است که طی آن فضا، نورپردازی و اشیا به‌طور یکسان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این سبک جسورانه، کاربردی و بسیار جالب است.

در این مقاله از زومیلا، برای کسانی که قصد دارند محیط‌های ساده را امتحان کرده و از شر محیط‌های آشفته و شلوغ راحت شوند، نکاتی را مطرح کرده‌ایم.

نحوه استفاده از رنگ در دکوراسیون مینیمالیستی

یک فضای مینیمالیستی را با سایه‌های بی‌نظیری همانند سفید رنگ آمیزی کنید. امروزه رنگ‌های بژ و خاکستری نیز بسیار محبوب هستند.

رنگ‌های اصلی مانند زرد و آبی نیز تا زمانی که در سایه‌های خالص خود باشند خوب هستند.  استفاده از رنگ‌هایی مانند خردلی و نیلی بیشتر به سبک معاصر نزدیک‌اند تا مینیمال، و منعکس‌کننده جنبشی هستند که پس از مینیمالیست ظاهرشده است.

آشپزخانه مکانی عالی برای ترکیب رنگ‌های روشن است. بهترین پیشنهاد رنگ برای آشپزخانه‌های به سبک مینیمال در بین رنگ‌های مناسب برای آشپزخانه، رنگ سفید است. رنگ سفید القاکننده حس آرامش و پاکی و درواقع کامل‌ترین رنگ‌ها است.

دکوراسیون مینیمالیستی

از طرفی، حتماً می‌دانید که سفید یکی از رنگ‌های موردعلاقه برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک مدرن و امروزی است. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال اغلب از ترکیب پرطرفدار رنگ سیاه‌وسفید استفاده می‌شود؛‌ اما نکته قابل‌توجه در این زمینه این است که در انتخاب رنگ  آشپزخانه مینیمال (یعنی انتخاب رنگ روشن در ترکیب با هر رنگ دیگری) رنگ روشن باید غالب باشد. برای مثال در یک آشپزخانه سیاه‌وسفید، رنگ سفید باید به شکلی غالب باشد که وقتی بیننده چنین آشپزخانه‌ای را می‌بیند، تصویری از یک آشپزخانه سفید در ذهن او باقی بماند.

استفاده از دکوراسیون مینیمالیستی در کفپوش

در عین داشتن جلا، خانه مینیمالیستی نباید سرد باشد. بتن و چوب از محبوب‌ترین گزینه‌های کفپوش برای طراحی مینیمالیستی هستند.

اجازه دهید کفپوش حیرت‌انگیزتان به چشم آید. عدم استفاده از فرش و قالیچه و کف لخت، فضا را بازتر نشان می‌دهد.

دکوراسیون مینیمالیستی

اگر کف منزلتان نمی‌تواند لخت بماند یا درهرصورت دوست دارید از گرما و خاصیت آکوستیکی موکت بهره ببرید، سراغ موکت‌های لوکس و ساده بروید. یک موکت خنثی را در کف پهن کنید.

قدرت بخشیدن به اشیا ساده  در دکوراسیون مینیمالیستی

دکوراسیون به سبک مینیمالیستی باعث می‌شود در مورد اشیا معمولی منزل خود، مجدداً فکر کنید.

دکوراسیون مینیمالیستی

در این اتاق نشیمن، اولین چیزی که چشم شما را می‌گیرد احتمالاً کوسن‌های رنگارنگ یا تابلوی نقاشی روی دیوار خواهد بود. حتی اشیا ساده نیز می‌توانند در برابر یک پس‌زمینه سفید یا تن خنثی مقاومت کنند. با استفاده از دکوراسیون مینیمالیستی، تعمیر و نگهداری از اشیا ساده، راحت‌تر می‌شود.

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون مینیمالیستی

دکوراسیون مینیمالیستی

از نکات بارز مینیمالیسم استفاده‌ از نور طبیعی تا جای ممکن است. استفاده از پنجره‌های بزرگ، عدم استفاده از پرده یا پرده‌های ضخیم و اجازه‌ دادن به نور طبیعی برای ورود به محیط از نکاتی است که در یک دکوراسیون مینیمالیستی رعایت می‌شود. نور طبیعی یک روشنایی کاملاً عادی را به وجود می‌آورد و برخلاف نورپردازی مصنوعی تجملی نیست.

البته طبیعی است که در تمام ساعت شبانه‌روز استفاده از نور طبیعی ممکن نیست و باید سراغ نورپردازی مصنوعی هم رفت. سعی کنید در این نورپردازی از نور تک‌رنگ و یخی استفاده کنید. استفاده از نورهای تند یا نامرسوم می‌تواند ذهن شما را خسته کند و البته سادگی را از محیط بگیرد.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید