5 تصور غلط درباره پارتیشن های شیشه ای

5-تصور-غلط-درباره-پارتیشن-های-شیشه-ای

پارتیشن شیشه ای یکی از محصولات کاربردی برای جداسازی بخش ها و ایجاد فضاهای جدید است که در محیط های مختلف اداری، آموزشی، تجاری، مسکونی و … می تواند مورد استفاده قرار گیرد. 5 تصور غلط درباره پارتیشن شیشه ای وجود دارد که برخی افراد به خاطر باور این تصورات، تمایلی به استفاده از پارتیشن شیشه ای ندارند. اگر شما هم قصد استفاده از پارتیشن شیشه ای را دارید، اما هنور در تصمیم خود مردد هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

باور های اشتباه در مورد پارتیشن شیشه ای

 

1- پارتیشن شیشه ای به راحتی می تواند خرد شود

یکی از تصورات غلط درباره پارتیشن های شیشه ای، خرد شدن و تکه تکه شدن آسان آنها است. در ساخت این نوع پارتیشن ها از شیشه های مختلف استفاده می گردد که بهترین نوع آن شیشه سکوریت است. اگر کیفیت ساخت شیشه و مقاومت آن بالا باشد این تصور غلط از بین خواهد رفت. تولید کنندگان پارتیشن شیشه ای برای افزایش ایمنی و همچنین کیفیت از شیشه های مقاوم استفاده می کنند که دارای دوام و استحکام بالایی هستند. این پارتیشن ها در برابر ضربات مختلف ایمن هستند و به راحتی شکسته و خرد نمی شوند.

اگر قصد دارید برای ایجاد فضاهای جدید در محل کار خود از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید، نگران این تصور اشتباه نباشید. شما می توانید با خرید بهترین پارتیشن شیشه ای از مجموعه ای معتبر، از مقاومت و کیفیت بالای آن اطمینان حاصل نمایید.

 

2- شفافیت شیشه باعث حفظ حریم خصوصی نمی شود

یکی دیگر از مشکلات و تصورات اشتباهی که برای پارتیشن های شیشه ای مطرح می شود، عدم حفظ حریم خصوصی است. زیرا شیشه شفاف بوده و طرف مقابل آن قابل مشاهده است. یکی از دلایل استفاده از پارتیشن شیشه ای در محیط های کاری و اداری همین قابلیت مشاهده کارمندان است. مدیران می توانند با استفاده از این نوع پارتیشن به خوبی بر روی فعالیت های کارمندان خود نظارت داشته باشند. اما برخی افراد این امر را یکی از مشکلات پارتیشن شیشه ای می دانند، زیرا همه چیز قابل مشاهده است و حریم خصوصی معنایی پیدا نمی کند.

برای ایجاد کردن حریم خصوصی در پارتیشن های شیشه ای راهکارهای زیادی وجود دارد. برای مثال شما می توانید از شیشه های مات استفاده کنید و یا بر روی شیشه های پارتیشن ها از طرح ها و الگوهای متنوع بهره بگیرید. به عنوان مثال در برخی ادارات از پارتیشن هایی استفاده می شود که نیمه پایین شیشه های آن مات و نیمه بالا شفاف است و در عین حفظ حریم خصوصی، ارتباط گرفتن افراد با یکدیگر نیز به خوبی صورت می گیرد.

گاهی اوقات نیز در محیط های مختلف اداری مانند اتاق مدیران ارشد یا محیط های پزشکی مانند اتاق پزشکان که نیازی به ارتباط مستقیم به کارمندان و مراجعان نمی باشد، می توان از شیشه مات استفاده نمود. همچنین برای داشتن حریم خصوصی در اتاق جلسات، اتاق استراحت کارمندان، نمازخانه و … می توان از شیشه مات استفاده نمود. در اداراتی که بعضی از کارها به صورت رقابتی و تیمی انجام می گیرد، می توان برای اتاق مخصوص جلسات و یا انجام امور تیم ها از شیشه مات استفاده کرد تا دیگران از نحوه کار آنها اطلاعی پیدا نکنند.

حفظ حریم خصوصی با استفاده از پارتیشن شیشه ای

یکی دیگر از راهکارهایی که این تصور غلط درباره پارتیشن شیشه ای را برطرف می کند، استفاده از شیشه هوشمند است. این نوع شیشه ها می توانند هر دو حالت شفاف و مات را داشته باشند و در هر زمان با توجه به نوع نیاز از یکی از این دو حالت استفاده نمود.

 

3- پارتیشن شیشه ای و عدم جلوگیری از آلودگی های صوتی

برخی بر این باورند که با استفاده از پارتیشن شیشه ای نمی توان سر و صداها را محدود نمود و امکان عبور صدا از این محصولات وجود دارد؛ اما این تصور اشتباه است. شیشه هایی که برای پارتیشن ها استفاده می شوند، می توانند به عنوان حفاظ صوتی عمل کنند و با جذب ارتعاشات از بروز سر و صداها جلوگیری نمایند. استفاده از شیشه های دوجداره یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که می خواهند یک عایق صدا داشته باشند.

پارتیشن هایی که از شیشه های دوجداره استفاده می کنند بهترین راه حل برای جلوگیری از انتقال صدا محسوب می شوند. شیشه های دوجداره به خاطر سیستم ساخت خود عایق صدا بوده و استفاده از آنها برای پارتیشن در محیط های مختلف می تواند این تصور غلط را برطرف کند.

 

4- امکان برخورد افراد با پارتیشن شیشه ای

یکی از تصورات غلط و عجیب درباره پارتیشن شیشه ای، دیده نشدن آن است که موجب برخورد افراد به آن می شود. برخی معتقدند به دلیل شفاف بودن دیوارهای شیشه ای در محیط های مختلف ممکن است مردم متوجه حضور آنها نشوند و در رفت و آمدهای خود با آنها برخورد کنند.

شاید استفاده از پارتیشن های شیشه ای فریم لس که قابی ندارند تا حدی باعث بروز این مشکل شود؛ اما برای این امر نیز راه حل هایی وجود دارد. معمولا برای پارتیشن های شیشه ای که به صورت یک تکه بوده و امکان تشخیص آنها وجود ندارد، از علائم راهنما استفاده می شود. برچسب ها، طرح های چاپی، تابلوهای مختلف، پرده ها و … می توانند باعث تشخیص شیشه های پارتیشن برای افراد شوند.

 

5- پارتیشن شیشه ای به خوبی تمیز نمی شود

یکی از دلایل اصلی انتخاب پارتیشن شیشه ای شفافیت و زیبایی ظاهری آن است. ممکن است تمیز نمودن شیشه ها برای برخی افراد امری دشوار به نظر برسد و بروز لکه های مختلف بر روی پارتیشن به نوعی یک عیب محسوب گردد. اما می توان با دقت بالا و اختصاص دادن زمان بیشتر، به خوبی شیشه های مختلفی که برای پارتیشن ها استفاده می شود را پاک نمود.

برای حفظ ظاهر پارتیشن های شیشه ای می توانید در مدت زمان های مشخص مانند یک بار یا چند بار در هفته با آب گرم و مایع شستشو مخصوص، شیشه را تمیز کنید. بهتر است هنگام تمیز کردن پارتیشن شیشه ای برای جلوگیری از ایجاد رگه ها و لک ها از پارچه مناسب استفاده نموده و با حرکات رو به پایین شیشه را پاک کنید.

تمیز کردن پارتیشن های شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای در مقایسه با سایر پارتیشن ها سخت تر تمیز می شوند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند؛ اما این تصور اشتباه است که آنها اصلا تمیز نشده و یا به خوبی پاک نمی شوند. پارتیشن شیشه ای زیبایی و جلوه خاصی به محیط ما می بخشد، از این رو کسانی که به دنبال استفاده از این نوع پارتیشن هستند باید برای تمیزی آن نیز برنامه مشخصی داشته باشند.

 

جمع بندی

این تصورات غلط برای برخی از افراد باورپذیر بوده و مانع استفاده آنها از پارتیشن شیشه ای شده است. اما همانطور که گفته شد هیچکدام از این موارد صحت ندارند و می توان پارتیشن شیشه ای را به عنوان گزینه ای مناسب جهت زیباسازی محیط کار و همچنین ایجاد فضاهای جدید استفاده نمود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید