مهم ترین کاربردهای ورق پلی کربنات

مهم-ترین-کاربردهای-ورق-پلی-کربنات

ورق پلی کربنات به دلیل طراحی و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به یک ماده محبوب در صنعت ساختمان تبدیل شده است. نکته جالب در مورد این محصول انعطاف پذیری و دوام آن است. این ماده به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از آن برای کاربردهای مختلفی استفاده کنید. ورق پلی کربنات همچنین دارای مقاومت بالا بوده و سبک وزن است و می‌تواند در عین حال از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.

به همین دلیل است که فروش ورق پلی کربنات روز به روز در حال افزایش است. اما شاید برای شما هم سوال باشد که آیا می‌توانم از ورق پلی کربنات در پروژه خود استفاده کنم؟ ما در این بررسی به کاربردهای ورق پلی کربنات اشاره می‌کنیم تا بتوانیم به این پرسش پاسخ کاملی ارائه دهیم.

خرید ورق پلی کربنات برای استفاده در سقف

ورق پلی کربنات در هنگام ساخت سقف گلخانه‌ها، مسیرهای سرپوشیده، فضاهای صنعتی، نورگیر و موارد دیگر، جایگزینی عالی برای شیشه و سایر مصالح سنتی هستند. این مزایا همچنین ورق‌های پلی کربنات را به گزینه‌ای عالی برای مصالح سقف تبدیل می‌کنند زیرا آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش و آب و هوا مقاوم هستند.

از ورق‌های پلی کربنات بیشتر در سقف گلخانه‌های خانگی و کشاورزی استفاده می‌شود. این ورق‌ها می‌توانند محصولات را از گرمای مستقیم خورشید حفاظت کنند. سایر کاربردهای سقف مانند مسیرهای سرپوشیده، سوله‌های انتظار، سقف‌های روشنایی روز، سقف استخرها و سایر موارد می‌توانند برای محافظت از ما در برابر گرما و اشعه‌های مضر UV استفاده شوند.

ورق پلی کربنات در نرده‌ها، جداکننده‌ها و موانع

ورق‌های پلی کربنات ضد ضربه و بادوام هستند، به همین دلیل به غیر از سقف، می‌توان از آن به عنوان نرده یا جداکننده چند جداره نیز استفاده کرد. این ورق کیفیت و قدرت باورنکردنی دارد که برای استفاده به عنوان حصار در یک استادیوم ورزشی برای ورزش‌هایی مانند هاکی، اسکیت روی یخ و سایر موارد عالی است. این امر ایمنی بازیکنان و تماشاگران را نیز افزایش می‌دهد. برای کاربردهای مربوط به جداکننده ها و نرده ها، خرید ورق پلی کربنات تخت توصیه می‌شود.

فروش ورق پلی کربنات در صنعت خودرو

صنعت خودرو نیز از ورق‌های پلی کربنات استفاده می‌کند زیرا سبک وزن هستند و دارای طیف وسیعی از خواص مانند انعطاف پذیری، جذب رطوبت کم، امنیت ابعادی و مقاومت در برابر حرارت هستند. از آنجایی که این ورق‌ها سبک وزن هستند، به این معنی است که می‌توانند سبک طراحی وسایل نقلیه را بهبود ببخشند. می‌توان از آنها برای ساخت قسمت‌های خاصی از وسایل نقلیه مانند دستگیره‌ها، قاب‌های چراغ جلو و بریل‌های شعله رادیاتور استفاده کرد. از آنجایی که پلی کربنات بسیار سازگار و بادوام است، جایگزینی مقرون به صرفه‌ای برای سایر موادی است که زمانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

کاربرد ورق پلی کربنات در لوازم برقی

ورق‌های پلی کربنات برای ساخت طیف گسترده‌ای از لوازم الکتریکی و همچنین سخت افزار استفاده می‌شوند. این ورق‌ها سبک وزن هستند و می‌توانند ضربه‌های زیاد را تحمل کنند، بنابراین برای استفاده در کاربردهای الکتریکی ایده آل می‌باشند. بنابراین در ساخت قطعات حسگر، رله سوئیچینگ، کامپیوتر، تلفن‌های همراه، سی دی و دی وی دی و همچنین کانکتورها و بخش‌های LCD به کار گرفته می‌شوند. ورق پلی کربنات بر سایر مواد ترجیح داده می‌شود زیرا در عین حال که بسیار با دوام هستند، ایمنی را نیز افزایش می‌دهند.

خرید-ورق-پلی-کربنات-از-سایه-ساز-ایمن

چرا باید ورق پلی کربنات بخریم؟

در زیر به دلایل خرید ورق پلی کربنات اشاره می‌کنیم:

1-  دوام بالا و نابود نشدنی

پلی کربنات ماده‌ای است که اغلب به جای شیشه استفاده می‌شود، بدین دلیل که تقریباً تخریب ناپذیر است. این محصول قابلیت مقاومت در برابر ضربه‌های زیاد را دارد و همچنین برای محافظت از وسایل در هنگام حمل و نقل و حتی جابجایی اقلام بسیار مفید است. هنگامی که از این ورق به عنوان پنجره یا سقف استفاده می‌شود، می‌تواند اشیاء در حال سقوط را تحمل کند و در صورت نیاز به تعویض، به راحتی با محصول جدیدتر جابجا شود. بر خلاف سایر مواد، پلی کربنات با افزایش سن ضعیف نمی‌شود، به این معنی که می‌تواند برای مدت زمان طولانی در جای خود باقی بماند.

2- سبک وزن بودن

شیشه دارای چگالی 2800 کیلوگرم بر متر مربع است، در حالی که پلی کربنات یکی از سخت‌ترین پلاستیک‌های موجود در بازار است، حتی اگر چگالی آن تنها 1200 کیلوگرم بر متر مربع باشد، باز هم نسبت به شیشه انتخاب بهتری است. از آنجایی که سبک وزن است، هنگامی که به عنوان پوشش سقف استفاده می‌شود، حداقل وزن را به دیوارها منتقل می‌کند. علاوه بر این، ورق‌های پلی کربنات به دلیل سبک‌تر بودن به راحتی قابل جابجایی و نصب هستند. همچنین، استفاده از این ورق ایمن‌تر از شیشه است.

3- خم شدن راحت

پلی کربنات پلاستیکی است که به آن ترموپلاستیک نیز می‌گویند و ویژگی‌های مفیدی به همراه دارد. می‌توان آن را در طیف گسترده‌ای از وسایل تولیدی استفاده کرد. یک ورق پلی کربنات همچنین می‌تواند در محل به صورت سرد خم شود که برای کسانی که با آن کار می‌کنند ایده آل است زیرا انعطاف پذیری لازم را فراهم می‌کند. علاوه بر این، می‌توان این ورق را گرم و سپس خنک کرد و دوباره گرم نمود بدون اینکه ضعیف شده یا تخریب شود. همچنین، این محصول قابل بازیافت است.

4- شفافیت و تنوع رنگی

در حالی که می‌توان ورق‌های پلی کربنات را در رنگ‌های مختلف به خصوص دو جداره و چند جداره تهیه کرد اما ماده‌ای شفاف است. سطح شفافیت بالای آن باعث عبور نور خورشید می‌شود. یکی از دلایل استفاده از این ورق به عنوان سقف در گلخانه‌ها، شفافیت بسیار خوبش است. همچنین دارای فیلترهای محافظ UV است که سطح بالایی از محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید را ارائه می‌دهد.

5- مقاوم در برابر حرارت

همانطور که گفته شد، پلی کربنات به عنوان یک ترموپلاستیک طبقه بندی می‌شود که می‌توان آن را در دماهای مختلف تغییر شکل داد. در دمای 155 درجه سانتی‌گراد، این ورق به مایع تبدیل می‌شود اما مقاومت در برابر حرارت، پایداری ابعادی، مقاومت در برابر ضربه و مقاوم در برابر رطوبت را ارائه می‌دهد. سطح انبساط بالا نیز چیزی است که ارزش استفاده از ورق پلی کربنات را بالا می‌برد.

خرید ورق پلی کربنات از سایه ساز ایمن

مواردی که در بالا بیان شد، برخی از محبوب‌ترین کاربردهای ورق پلی کربنات هستند. این کاربردهای مختلف نشان می‌دهند که این ماده چقدر بادوام و مقاوم است. پس اگر به دنبال به خرید بهترین ورق پلی کربنات بازار هستید، «شرکت سایه ساز ایمن» می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. این شرکت با سال‌ها سابقه و ارائه انواع محصولات وارداتی در حوزه ورق پلی کربنات، توانسته بخشی بزرگی از نیازهای کشور را تامین کند.

از ویژگی‌های ورق پلی کربنات شرکت سایه ساز ایمن می‌توان به تنوع گسترده، کیفیت بالا، عایق حرارتی، شفافیت نوری، نصب آسان و غیره اشاره کرد. فروش ورق پلی کربنات با قیمت مناسب در سایه ساز به همراه ارائه خدمات گسترده، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید محصولی مطابق با نیازهای خود خریداری کنید.

 

همین حالا می توانید برای خرید انواع ورق پلی کربنات از شرکت سایه ساز ایمن و یا مشاوره رایگان و بازدید در محل با شرکت سایه ساز ایمن تماس بگیرید و یا به وبسایت شرکت سایه ساز مراجعه کنید.

 

——————————————–

 

۰۲۱۸۸۴۵۲۲۷۰

 

Sayehsaz.com

 

تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به چهارراه قصر، خیابان اندیشه یکم، پلاک ۶، طبقه دوم

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید