5 ایده جذاب و خلاقانه دکوراسیون خانه

 

در روزگار پر از دغدغه و شلوغی امروز، خانه به پناهگاهی آرامش‌بخش و دلنشین تبدیل شده و نقش آن در سلامت روح و جانمان بیش از هر زمان دیگری پر رنگ است. اینجاست که نحوه طراحی داخلی و دکوراسیون خانه، اهمیت دوباره‌ای به خود می‌گیرد. چرا که طراحی دکوراسیون، فقط برای زیبایی و جذابیت بصری نیست! بلکه با ایده‌ های دکوراسیون خانه جذاب و هوشمندانه‌ای می‌توان یک کیفیت فضایی ناب و بی‌نظیر در خانه خلق کرد و احساس خوب آرامش و راحتی را به ارمغان آورد.

فقط در این صورت است که وقتی به خانه خود باز می‌گردید، احساس می‌کنید به خلوت امن و آرام خود رسیدید. با پایبندی به اصول طراحی داخلی و کاربرد ایده های دکوراسیون خانه، هویت شما در فضای اطرافتان بازتاب می‌یابد و خانه شما، جلوه‌ای از سلیقه، روحیات و شخصیت منحصربه‌فردتان می‌شود. اما همچنان که گفتیم داشتن چنین خانه‌ای فقط با رعایت اصول معماری و در عین حال بهره‌مندی از برخی از محبوب‌ترین ایده های دکوراسیون خانه ممکن می‌شود. به همین جهت ما در این مقاله به سراغ تجربیات استودیو معماری تب‌دیزاین رفتیم تا شما با نگاهی معمارانه و اصولی این ایده های دکوراسیون خانه را بشناسید و در خانه خود به کار بگیرید.

 

محبوب‌ترین ایده های دکوراسیون خانه

برای خلق یک کیفیت فضایی خارق‌العاده و جذابیت بصری بی‌نظیر، باید نکات و ایده های دکوراسیون خانه را به مناسب‌ترین شکل در خانه به کار گرفت. پس چه بهتر که اگر این نکات را از زبان معماران بشنویم! ما در ادامه به بررسی 9 ایده دکوراسیون خانه معمارانه خواهیم پرداخت تا شما بتوانید به راهکارهای جدید و خلاقانه برای دکوراسیون خانه خود دست یابید.

 

1- ترکیب رنگ، کاغذدیواری و قاب‌بندی‌ها

اگرچه به نظر می‌رسد کاربرد ‌‌این الگوها با هم در تضاد باشند،‌‌ اما ترکیب این مواد و مصالح، جلوه بسیار منحصربه‌فردی به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد. استفاده از قاب‌بندی‌ها در سال‌های گذشته بسیار محبوب شده است. نکته جالب ماجرا اینجاست که این قاب‌بندی‌های زیبا را می‌توان هم برای سبک کلاسیک و هم مدرن به کار برد.

شما هم می‌توانید برای دکوراسیون خانه خود به سبک‌های گوناگون از این ایده طراحی داخلی استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید فقط در یک بخش شاخص و منحصربه‌فرد خود از یک کاغذ دیواری با طرحی زیبا و شیک استفاده کنید و دکوراسیون سایر بخش‌های خانه خود را به رنگی ملایم و آرامش‌بخش اختصاص دهید.

 

2- کاربرد آینه‌هایی با شکل‌های ارگانیک

البته که اصولاً نباید هیچ فضایی بدون پنجره و تأمین روشنایی مورد نیاز، طراحی و اجرا شود، اما خب به ناچار در خانه‌های کوچک یا زیرزمین‌ها با فضاهای بدون نورگیر یا با نور کم مواجه می‌شویم. در چنین فضاهایی می‌توان ایده هوشمندانه دکوراسیون خانه با آینه را مطرح کرد. آینه‌ها با بازتاب نوری، سبب روشن‌تر شدن فضای خانه می‌شوند.

علاوه بر این باعث می‌شوند فضاها بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر بیایند. کاربرد آینه‌هایی با شکل‌های منحنی و ارگانیک هم یک ایده بسیار کاربردی است؛ چرا که با این روش، شما با یک تیر دو نشان می‌زنید. یعنی هم باعث جلوه بزرگ‌تر و روشن‌تر دکوراسیون خانه می‌شوید و هم با کاربرد این ترند جدید طراحی داخلی، حس و حال متفاوت و شیکی در خانه خود ‌‌‌ایجاد می‌کنید.

 

 

3- طراحی تی‌وی‌وال؛ مکان مناسب برای میز تلویزیون

‌‌ایده جذاب طراحی تی‌وال‌ در اکثر پروژه‌های دکوراسیون خانه به کار گرفته می‌شود. محل قرارگیری تلویزیون در فضای پذیرایی یا تی‌وی‌روم، بسیار مهم است. پس برای به‌کارگیری ‌‌این ‌‌ایده دکوراسیون خانه حتماً باید به اصول طراحی داخلی و معماری، پایبند باشید. به خاطر داشته باشیدکه برای تعیین محل مناسب نصب و قرارگیری تلویزیون، ارتفاع محل نصب حتماً باید در ‌تراز ارتفاعی خط دید انسان (در حالت نشسته) باشد.

در اتاق‌هایی با پنجره‌های بزرگ، تلویزیون باید در دیوار کناری و عمود بر پنجره قرار گرفته باشد. با به‌کارگیری ‌‌این ‌‌ایده های دکوراسیون خانه، شما می‌توانید با خیال راحت در هر زمانی از روز، تلویزیون ببینید. یعنی دیگر تابش نور در صفحه نمایش، عامل مزاحمی برای تماشای تلویزیون محسوب نمی‌شود.

 

4- مبلمان منحنی؛ آرامش و آسایش فرم‌های پویا و سیال

به لطف زیبایی و ظرافت فرم‌های منحنی و تأثیر مثبتی که در ذهن ایجاد می‌کنند،کاربردشان ‌‌این روزها بیش از هر زمان دیگری محبوب و متداول است. کاربرد فرم‌ منحنی در مبلمان و ‌‌‌اشکال سیال و نرم در اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی، یک ایده دکوراسیون خانه جذاب است. تمام عناصر با فرم منحنی، فارغ از نوع مبلمان یا اکسسوری، تجربه‌ای راحت و دلنشین و همچنین، جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند. به همین دلیل هم صندلی‌های به فرم ارگانیک و مبل‌های گرد، انتخاب مناسبی برای ‌‌‌‌‌ایجاد فضایی زیبا و مطابق با جدیدترین ‌ترندهای طراحی داخلی هستند.

 

5- طراحی ورودی زیبا و شیک

ورودی خانه، میزبان تمام افرادی است که پا به خانه شما می‌گذارند. اولین برداشت از کیفیت فضایی و دکوراسیون خانه، با دیدن همین بخش در ذهن مهمانان‌تان شکل می‌گیرد. یعنی کوچک و گذرا بودن ورودی، دلیلی بر کم اهمیت بودن آن نیست و حتماً باید ایده‌های جذابی را برای دکوراسیون این بخش از خانه در نظر گرفت! ورودی باید علاوه برکاربردی بودن، زیبا و جذاب هم باشد. طراحی کمد لباس مهمان و جا‌کفشی، یکی از ضروری‌ترین ایده‌هایی است که باید برای بخش ورودی در نظر بگیرید. با توجه به متراژ فضا می‌توان ‌‌ایده‌های جذاب و متنوع دکوراسیون خانه را برای ‌‌این بخش هم به کار گرفت.

حتی اگر ورودی کوچکی دارید، باز هم می‌توانید با ‌‌ایده‌ های طراحی داخلی‌، یک فضای زیبا ‌‌‌‌‌ایجاد کنید. نصب آینه‌های زیبا و ترند، نورپردازی خطی، چیدمان چند گیاه آپارتمانی و طراحی یک جاکفشی وکمد کوچک، آن دسته از ایده‌ های دکوراسیون خانه هستند که می‌توانید برای ورودی به کار بگیرید. این ایده‌ های دکوراسیون خانه، در عین کاربردی بودن، جذاب و شیک هم هستند. اگر ورودی بزرگ‌تری داشته باشید، می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و سایر ایده های متنوع دکوراسیون خانه مثل ترکیب نشیمن‌گاه و کمد با آینه را هم به کار بگیرید.

 

بهترین ایده های دکوراسیون خانه

ایده ‌های دکوراسیون خانه بسیار متنوعی وجود دارد. اما لزوماً نمی‌توان هر ایده‌ای را برای تمام خانه‌ها به کار گرفت. این روزها فقط با گشت‌و‌گذار چند دقیقه‌ای در اینستاگرام می‌توان صدها ایده دکوراسیون خانه پیدا کرد! البته که شاید تمام ایده‌های اینترنتی در نگاه اول جذاب و دلنشین به نظر برسند، اما پایبندی به اصول معماری، شرط اصلی داشتن خانه‌ای با طراحی شیک و مناسب است.

در روزهایی که هر لحظه با ایده و ترندی جدید روبه‌رو می‌شویم، نمی‌توانیم طراحی خانه‌ها را کورکورانه فقط با این ایده‌ها پیش ببریم! چرا که نمی‌توانیم منکر هزینه‌های طراحی داخلی بشویم. یعنی باید هوشمندانه عمل کنیم تا بعدها متحمل پرداخت هزینه‌های اضافی برای بازسازی یا اعمال تغییرات نشویم! پس شاید بهتر باشد که ریسک نکنیم و فرآیند طراحی و دکوراسیون خانه خود را با همکاری متخصصان یک شرکت معماری معتبر پیش ببریم.

استودیو معماری تب دیزاین هم یکی از شرکت‌های معماری متخصص در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون خانه است. شما می‌توانید از ابتدا تا انتهای مسیر بازسازی یا طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را با همکاری این تیم توانمند پیش ببرید و مطمئن باشید که یک نتیجه عالی در انتظار شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین زمان یک جلسه مشاوره رایگان در زمینه پروژه‌های طراحی داخلی یا بهره‌مندی از جدید‌ترین ایده های دکوراسیون خانه فقط کافی است از طریق شماره 09143309790 با این استودیو معماری در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید