چگونه ویلا برای دورهمی‌های دسته جمعی رزرو کنیم؟

فرارسیدن فصل بهار و ایام نوروز برای افراد فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا به سفر بروند و یا بخشی از اوقات خود را با دید و بازدید اقوام و دوستان سپری کنند. حال برای این‌که در این ایام برای انجام هر دو کار فرصت کافی داشته باشید، می‌توانید سفرهای دسته جمعی را به نقاط مختلف ایران در کنار دوستان و اقوام تجربه کنید.

با این کار در حقیقت با یک تیر، چند نشان می‌زنید، چرا که می‌توانید در چند روزه از تعطیلات عید با آن‌هایی که دوستشان دارید به مکانی جذاب و دیدنی بروید و لحظات خوشی را برای خود، اقوام و دوستان به ارمغان آورید. البته این نوع سفرها که در میان عموم مردم به‌عنوان سفرهای دسته جمعی شناخته می‌شود، نیازمند رعایت اصول و قوانین مخصوص به خودش است تا خستگی و کدورت در میان افراد به‌وجود نیاید.

از سویی‌دیگر برای افراد این سوال پیش می‌آید که چگونه سوئیت یا ویلا برای دورهمی‌های دسته جمعی رزرو کنیم، تا همه راضی باشند و با اقامت در آن احساس خوشایندی داشته باشند. در واقع رزرو اقامتگاه برای این‌گونه سفرها شاید سخت به‌نظر برسد، اما اگر نکاتی را که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، در سفرهای دسته جمعی خود و هم‌چنین اجاره محل اقامت مورد نظرتان رعایت کنید، به قطع سفری خوش و به‌یاد ماندنی خواهید داشت.

بنابراین از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

قوانینی برای سفرهای دسته جمعی

سفرهای دسته جمعی می‌تواند به یکی از ماندگارترین سفرهای عمرتان تبدیل شود، به شرط آن‌که اصول و قوانین مربوط به این سفرها را رعایت کنید و روحیه انجام کارهای گروهی را در خود تقویت کنید. در این بخش از مقاله به مهم‌ترین نکاتی که باید برای سفرهای گروهی در نظر گرفت، اشاره می‌کنیم.

احترام به سلایق یکدیگر

بهتر است برای سفرهای دسته جمعی، قبل از حرکت خواسته‌های هر شخص در نظر گرفته شود تا مطابق با آن برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشید و همه به هر چیزی که می‌خواهند، در طول سفر برسند. به‌عنوان مثال در این نوع سفرها باید سلایق، عادات غذایی، مکان خواب، تفریحات مورد علاقه هر فرد، از اعضای گروه پرسیده شود و سپس بر اساس نظرات افراد به یک تصمیم نهایی برسید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

تقسیم کار و ایجاد روحیه کار گروهی

تقسیم وظایف قبل از سفر اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا این کار باعث می‌شود تا وظیفه هر شخص در طول سفر به خوبی مشخص شود و با این روش، دیگر نارضایتی در اثر تقسیم نادرست وظایف، پیش نمی‌آید و همه افراد از ایام تعطیلات و سفر خود به یک اندازه لذت می‌برند.

کاهش توقعات و انعطاف‌پذیری

یکی از لازمه‌های سفرهای دسته جمعی گذشت و فداکاری است و در واقع افراد باید در این نوع سفرها انعطاف‌پذیری داشته باشند. درست است که در همان ابتدا، برنامه‌ریزی کرده بودید که همه اعضای گروه به تمام خواسته‌های خود برسند، اما ممکن است مسائل و مشکلاتی در طول سفر اتفاق بیفتد که نتوان سفر را مطابق با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌اش جلو برد. بنابراین بهتر است، افراد در حین سفر، به‌منظور رفاه حال خود و دیگر اعضای گروه، مطابق با شرایط به وجود آمده، در رفتار و گفتار خود منعطف باشند.

تقسیم کردن هزینه‌های سفر


یکی از مزایای سفر‌های دسته جمعی تقسیم شدن هزینه بین تمام اعضای گروه است. البته برای این‌که تقسیم‌بندی هزینه‌ها به درستی انجام شود، باید یکی از افراد را با نظر تمامی اعضا گروه، به‌عنوان مادر خرج برای نحوه خرج کردن و ثبت مخارج انجام شده مشخص کنید. در این نوع سفرها باید مخارج خرید مواد غذایی، اجاره اقامتگاه دیگر هزینه‌های گروهی مطابق با نظر تمامی افراد مشخص شود و هر کس حق ندارد مطابق با سلیقه شخصی خود، برای دیگر افراد هزینه‌تراشی کند.
البته امروزه می‌توان، با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمندی که برای ثبت هزینه‌ها طراحی شده، بدون دغدغه و یا ایجاد ناراحتی در بین افراد گروه مخارج سفر را تقسیم و حساب کرد.
از سویی دیگر بهتر است افراد برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مشخص کردن هزینه‌های احتمالی، قبل از سفر اولویت‌های خود را مشخص کرده و با مشخص کردن مقصد سفر، در مورد اقامتگاه‌ها، رستوران و مکان‌های دیدنی و هزینه‌هایی که پیش‌رو دارند، تحقیق کنند.

مسیرهای کوتاه انتخاب کنید.

هدف از سفرهای دسته جمعی این است که فرصتی ایجاد کنید تا وقت بیشتری را در کنار اقوام و دوستان بگذرانید. از این‌رو برای این نوع سفرها بهتر است، مسیرهای کوتاه را انتخاب کنید تا هرچه زودتر به مقصد برسید و در کنار هم اوقات بیشتری را در شهری که به آن سفر کرده‌اید و اقامتگاه مورد نظرتان سپری کنید.

به‌عنوان مثال اگر ساکن تهران یا کرج هستید، سفر به کردان برای ایام نوروز می‌تواند بهترین انتخاب باشد. زیرا این منطقه، در فصل بهار از طبیعتی بکر و آب و هوایی مطبوع برخوردار است. هم‌چنین هر نوع تفریحی در کردان برای هر سبک و سلیقه‌ای یافت می‌شود و افراد با سفر به این روستای تاریخی می‌توانید از ابنیه‌های تاریخی آن دیدن کنند، در مناظر بکر و چشم‌اندازهای زیبای آن وقت بگذرانند و از انجام ورزش‌های دسته جمعی در مجتمع تفریحی کردان لذت سفر خود را دوچندان کنند.

حتی در سفرهای دسته جمعی به این منطقه زیبا و دیدنی، می‌توان با اجاره ویلا کردان در زمان‌های استراحت هم خوش بگذرانید و اوقاتی را که در ویلا و در کنار هم هستید، با شوخی و خنده و تعریف کردن خاطرات شیرین، شب‌نشینی‌های خاطره‌انگیز و بازی‌های شاد گروهی، سپری کنید.

نکاتی لازم برای اجاره ویلا در سفرهای دسته جمعی


حال که با نکات لازم به برای سفرهای گروهی آشنا شدید، نوبت به اجاره اقامتگاه برای این نوع سفرها می‌رسد. به یاد داشته باشید که در سفرهای گروهی، این موقعیت برای شما به وجود می‌آید که می‌توانید در مکان‌هایی لوکس و زیبا اقامت داشته باشید. زیرا هزینه اجاره ویلا استخردار و لاکچری در بین افراد تقسیم‌ شده و با هزینه‌ای اندک می‌توانید، در مکانی بی‌نظیر، با امکانات رفاهی فراوان لحظات خوشی داشته باشید.
البته برای اجاره اقامتگاه در سفرهای دسته جمعی، بهتر است، قبل از سفر، اقامتگاه مورد نظرتان را به صورت آنلاین رزرو کنید. زیرا با این کار دیگر نیازی است که بخشی از زمان سفر خود را برای پیدا کردن محل اسکان هدر دهید و در آخر هم مجبور شوید، اقامتگاهی را انتخاب کنید که همه معیارهای شما را نداشته باشد و هزینه‌ای بیش از انتظارتان برای اجاره پرداخت کنید. حتی در برخی از ایام، شمار مسافرت‌ها افزایش یافته و ممکن است با مشکل اسکان مواجه شوید.
حال برای اجاره آنلاین اقامتگاه، می‌توانید سری به سایت‌های معتبر گردشگری بزنید و با مشخص کردن مقصد سفرتان، اقامتگاه‌های موجود در آن شهر را از نظر موقعیت مکانی، ظرفیت ویلا بر اساس تعداد نفرات و دیگر امکانات رفاهی آن مانند نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی، نوع سرویس بهداشتی و حمام، پارکینگ، تجهیزات رفاهی در سالن پذیرایی و آشپزخانه و سرویس خواب بررسی کنید. پس از آن با مشاهده عکس‌های اقامتگاه و مشورت با دیگر اعضای گروه می‌توانید محل اقامت مورد نظرتان را به صورت آنللاین و با قیمتی مقرون‌ به صرفه رزرو کرده و آسوده خاطر سفر کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید