وال هنگ چیست؟

وال هنگ

اگر برای اولین بار است که اصطلاح وال هنگ را می‌شنوید شاید با خودتان فکر کنید جانوری دریایی است. این احتمال هم وجود دارد که تصور کنید ارز دیجیتال جدیدی با این اسم وارد بازار رمزارزها شده است. احتمالا آخرین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد مربوط بودن Wall Hung به تجهیزات سرویس بهداشتی است! اما دقیقا جواب درست همین است. به عبارت لاتین آن که دقت کنید Wall Hung به آن دسته از تجهیزات سرویس بهداشتی گفته می‌شود که به جای داشتن پایه، از دیوار آویزان می‌شوند. در این مطلب زومیلا با این ساختار و تجهیزات و مزایا و معایب آن آشنا خواهید شد.

وال هنگ چیست؟

خانه‌های امروزی با مشکل کمبود فضا مواجه هستند و هر چه می‌گذرد خانه‌های بیش‌تری با متراژ کم ساخته می‌شوند. همین مساله باعث شده وسایل و تجهیزاتی که فضای کم‌تری اشغال می‌کنند به مرور به محبوبیت بیش‌تری دست یابند. سیستم‌های سنتی اغلب جاگیر هستند و برای خانه‌های امروزی و مدرن چندان مناسب نیستند. در این راستا طی سال‌های اخیر تجهیزات سرویس بهداشتی و شیرآلات با ساختار وال هنگ طراحی و تولید شده‌اند. همان‌طور که گفتیم Wall Hung به معنای آویزان از دیوار است و این اصطلاح را برای تجهیزاتی به کار می‌برند که بدون پایه هستند و روی دیوار نصب می‌شوند.

این ساختار به این طریق است که با استفاده از لوله‌کشی، تجهیزات و فلاش تانک توکار، فضای محیط اشغال نشود. ساختار جمع‌وجورتر این تجهیزات افراد زیادی را در حوزه دکوراسیون به استفاده از لوازم Wall Hung ترغیب کرده است.

فرنگی توکار وال هنگ

انواع تجهیزات وال هنگ (Wall Hung)

وقتی صحبت از تجهیزات سرویس بهداشتی با ساختار وال هنگ می‌شود، منظور فقط توالت فرنگی‌های توکار نیست. به طور کل تجهیزاتی که با این ساختار تولید می‌شوند عبارت‌اند از:

  • توالت فرنگی
  • روشویی
  • شیرآلات
  • کایبنت‌های موجود در سرویس بهداشتی
  • سایر وسایلی که بدون پایه به دیوار سرویس بهداشتی نصب می‌شوند.

در کدام نوع از سرویس‌های بهداشتی می‌توان از تجهیزات وال هنگ استفاده کرد؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که در کدام یک از سرویس‌های بهداشتی می‌توان از این تجهیزات استفاده کرد. در واقع پاسخ این است که محدودیتی برای استفاده از تجهیزات Wall Hung در سرویس‌های بهداشتی مختلف وجود ندارد. اما باید به این نکته دقت کنید که نصب این تجهیزات بالاخره فضایی را هر چند کم‌تر نسبت به سرویس بهداشتی عادی، اشغال می‌کند. بنابراین اگر فضای سرویس بهداشتی بیش از اندازه کوچک است، باید بی‌خیال نصب این تجهیزات در آن محیط شوید. در سرویس بهداشتی‌هایی می‌توانید اقدام به نصب تجهیزات وال هنگ کنید که استانداردهای اولیه و نقشه‌کشی اصولی را داشته باشند. برای مثال در فضاهایی با شیب نامناسب یا محیط‌هایی که طول و عرض‌شان تناسب ندارد نصب تجهیزات Wall Hung بسیار دشوار یا حتی در مواردی غیرممکن می‌شود.

در این رابطه بخوانید : ۱۰ نمونه از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام

استراکچر وال هنگ

مزایای استفاده از وال هنگ

حال که با ساختار Wall Hung آشنا شدید باید مزایای آن را هم بدانید تا با آگاهی بیش‌تری بتوانید برای انتخاب تجهیزات سرویس بهداشتی منزل یا محیط کار خود تصمیم بگیرید.

مقاومت بیش‌تر

تجهیزات معمولی یا روی پایه نصب می‌شوند یا با استفاده از پیچ آن‌ها را به دیوار وصل می‌کنند. اما تجهیزات وال هنگ از کل محیط دیوار به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کنند؛ بنابراین مقاومت بالایی در برابر تکانش و ضربه دارند.

اشغال فضای کم‌تر

یکی از دلایلی که افراد را به خرید تجهیزات Wall Hung  ترغیب می‌کند، اشغال فضای کم‌تر است. هنگام نصب یک توالت فرنگی معمولی فلاش تانک، پایه، شلنگ، شیر پرکن و کاسه توالت هر کدام فضای زیادی می‌گیرند. در صورتی که در یک توالت فرنگی Wall Hung پایه و فلاش تانک به درون دیوار منتقل می‌شوند و فقط کاسه توالت فرنگی بیرون می‌ماند.

کاهش صدا

سیفون توالت فرنگی‌های معمولی اغلب سر و صدای زیادی تولید می‌کنند. در نطقه مقابل اما به این خاطر که در ساختار وال هنگ لوله‌های آب و فلاش تانک داخل دیوار است، صدای عبور آب بسیار کاهش می‌یابد.

نظافت آسان‌تر

چون سرویس بهداشتی‌های Wall Hung بدون پایه و قسمت‌های اضافی هستند، شست‌وشوی آن‌ها بسیار آسان‌تر از تجهیزات بهداشتی معمولی است.

در این رابطه بخوانید : انتخاب کفپوش مناسب سرویس بهداشتی

لوازم بهداشتی ساختمانی

امکان تنظیم ارتفاع

توالت فرنگی و دیگر تجهیزات سرویس‌های بهداشتی معمولی دارای پایه ثابت و ارتفاع از پیش تعیین‌شده‌ای هستند. این یکی از مشکلات تجهیزات بهداشتی معمولی است. در صورتی که تجهیزات Wall Hung امکان تنظیم ارتفاع دارند و شما می‌توانید توالت فرنگی، روشویی و دوش حمام را هر طور که راحت هستید تنظیم کنید.

صرفه‌جویی در مصرف آب

در اکثر سرویس‌های بهداشتی وال هنگ از تجهیزاتی با تکنولوژی جدید استفاده شده که باعث می‌شوند مصرف آب تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

معایب تجهیزات وال هنگ (Wall Hung)

با این که این نوع تجهیزات ساختار و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند؛ اما به هر حال بدون ایراد هم نیستند.

نیازمند فضای کافی در دیوار

برای نصب تجهیزات توکار به طور کل به فضای کم‌تری نیاز دارید. اما درون دیوار نیازمند فضای زیادی خواهید بود تا برای مثال فلاش تانک به راحتی داخل دیوار جا شود.

نصب دشوارتر

نصب این نوع تجهیزات نسبت به سرویس‌های بهداشتی معمولی دشوارتر است. برای نصب این تجهیزات نیاز به یک فرد متخصص در این زمینه دارید و نمی‌توانید خودتان آچار به دست شوید. حواستان باشد در صورتی که تجهیزات توسط متخصص نصب نشوند، شرکت‌های تولیدکننده گارانتی آن‌ها را باطل می‌کنند.

در این رابطه بخوانید : نکات اصلی در طراحی سرویس بهداشتی

نصب وال هنگ

تعمیرات سخت‌تر

در صورت خرابی تجهیزات وال هنگ اگر خرابی مربوط به تجهیزات درون دیوار باشد، لازم است ابتدا کاملا دیوار را تخریب کنید. بعد از این که تعمیرات انجام شد، دوباره باید دیوار را بازسازی کنید. در نتیجه تعمیر تجهیزات Wall Hung نسبت به وسایل معمولی دشوارتر است و زمان و هزینه بیش‌تری می‌طلبد.

هزینه بالا

تجهیزات وال هنگ قیمت بالاتری نسبت به تجهیزات معمولی دارند. هنگام تصمیم‌گیری برای خرید به این نکته دقت کنید. در ضمن برای تعمیر و تعویض قطعات سرویس Wall Hung هم باید هزینه زیادی بپردازید.

سخن پایانی

در این مطلب از زومیلا به طور کامل با تجهیزات Wall Hung و مزایا و معایب آن آشنا شدید. همان‌طور که گفتیم با استفاده از این تجهیزات هم فضای بیش‌تری در اختیار خواهید داشت و هم نظافت برایتان آسان‌تر می‌شود. از طرفی دشواری‌هایی مانند نصب سخت‌تر و هزینه‌های سنگین تعمیرات در صورت خرابی هم دارند. در نهایت توصیه می‌کنیم اگر شرایطش را دارید از این تجهیزات برای منزل خود استفاده کنید؛ معایب آن در مقابل مزایایی که دارد قابل چشم‌پوشی است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید