معرفی 10 برند برتر هوشمند سازی ساختمان در ایران از نگاه بی طرف

 

امروز می خواهیم با هم به معرفی 10 برند برتر هوشمند سازی ساختمان در ایران بپردازیم. چند وقتیه این موضوع توی ذهن من هست و من رو درگیر خودش کرده که یه سری اطلاعات غلط رو همکار های ما گفتند. و همین اطلاعات بین کارفرما ها و همکارا داره دست به دست میشه. چند تا مثال میزنم تا متوجه این قضیه بشید.

برای مثال آخرین پروژه ای که رفتم یه پروژه بود توی پاسداران و کارفرما میگفت که هوشمند سازی KNX خیلی گرونه و چون گرونه خیلی خوبه. اما ما بودجه‌ای که در نظر گرفتیم در حد KNX نیست و تجهیزات سیمی بهتر از بی سیم هست.

من به عنوان کسی که 10 سال داره تو این حوزه نوپا و جدید کار میکنه و با همه برندها کارکرده و اطلاعات کاملی راجب تمام مباحث فنی و کیفی و قیمتی داره، پروژه های زیادی رو انجام داده، نمایشگاه های مختلف بین المللی رو شرکت کرده، مقالات مختلف رو خونده و از اول قدم به قدم تو این حوزه خاک خورده، میخوام اطلاعات درست و دقیق رو خدمتتون به اشتراک بذارم که ثمره تمام فعالیت هام تو این حوزه هست.

اول این رو بگم که تمام این مطالب بی طرفانه خواهد بود و تمام تلاش بر این است که با نگاهی باز از جهات مختلف به برندها و پروتکلها و شرکتها مطالب مفید و درست تولید شود و خدمت شما ارائه گردد.

8  فاکتور مهم در انتخاب معرفی برندهای برتر هوشمند سازی ساختمان در ایران

8  فاکتور مهم در انتخاب معرفی برندهای برتر هوشمند سازی ساختمان در ایران

اگه ساختمون سازید و به دنبال انتخاب برترین برندها و شرکت هوشمندسازی ساختمان هستید، خواندن این مقاله به شما کمک میکنه که انتخابی آگاهانه و درست داشته باشید.

زمانی که به دنبال هوشمند کردن ساختمان خود هستید، از شرکتهای مختلف با شما تماس گرفته می شود و یا شما به آنها مراجعه میکنید. اکثر آنها راجب برند خود بهترین تعاریف را خواهند کرد و دیگر برندها را تخریب میکنند و انتخاب براتون سخت خواهد شد و حتما اطلاعات غلط هم به شما داده خواهد شد.

حالا اگه بخوایم کار رو راحت کنیم باید برای هوشمند سازی ساختمان به نکات زیر توجه کرد تا بهترین انتخاب را داشت.

 

  1. خدمات پس از فروش شرکتها و برندها :
    مهمترین نکته در انتخاب شرکت هوشمند، خدمات پس از فروش می باشد. تجهیزات هوشمند سازی ساختمان مجموعه ای از قطعات الکترونیکی میباشد و مانند تمامی دستگاهای الکترونیکی دچار آسیب و خرابی می شوند. درست کردن و اصلاح آنها نیازمند خدمات پس از فروش خوب میباشد. نکاتی مانند رفتار پرسنل در پروژه ها و فیدبک گرفتن از پروژه های قبلی که در آنها خدمات پس از فروش انجام گرفته مهم میباشد و یا اینکه سرعت انجام کار و تعمیر و تحویل سریع و به موقع چون در صورت معیوب شدن تجهیزات کل خونه یا قسمتی از آن غیر قابل سکونت میشود.
  2. موجودی کالا شرکت ها و برند ها : موجود بودن کالا و انبار کردن آن یکی از مهم ترین و اساسی ترین بحث در انتخاب شرکتهای هوشمند میباشد. در بعضی از شرکتها اجناس موجود نبوده و سفارشی میباشد و این امر در آینده زمانی که افراد ساکن میشوند و یکی از محصولات به مشکل میخورند و باید تعویض شود میبایست کالا موجود باشد تا در اسرع وقت آن محصول جا به جا شود نه اینکه سفارش گذاشته شود و بعد از یکی دوماه آن جنس موجود شده و در این مدت کل خانه یا قسمتی از آن کار نکند.
  3. کیفیت محصول شرکتها و برندها: در بازار ایران شرکت ها و برندهای مختلفی وجود دارند که دارای کیفیت مختلفی هستند از شرکتهای آمریکایی، اروپایی و چینی تا شرکتهای ترک و ایرانی و دانش بنیان، انتخاب برند با کیفیت مطلوب باید رعایت شود تا عمر مفید محصولات بالا باشد و مشکلات ناشی از خرابی به کمترین مقدار خود برسد.
  4. نصب راحت محصولات: برندهای مختلف و شرکتهای مختلف دارای نصب تجهیزات و برنامه نویسی های متفاوتی هستند و هر کدام متخصصان خود را دارند بعضی برندها و پروتکل ها طوری طراحی شده اند که فقط و فقط همان شرکت که آنها را نصب کرده میتواند خدمات پس از فروش دهد و اگر آن شرکت به هر دلیلی بسته شد و یا با شما به مشکل بخورد شما میبایست هزینه زیادی کرده و کل سیستم را دوباره برنامه نویسی کنید و یک شرکت دیگر خدمات را بر عهده بگیرد.
  5. طراحی و زیبایی بصری: از اساسی ترین و پایه ای ترین مسائل در انتخاب هوشمند سازی بحث زیبایی بصری و طراحی ظاهری محصولات میباشد زیرا در امر فروش ساختمان داری اهمیتن میباشد و باعث جذب شدن مشتریان ساختمان مسکونی میباشد و در نهایت فروش سریع تر و گران تر احد مسکونی، برندهای مختلف با طراحی های متفاوت نسبت به هم محصولات خود را معرفی کرده اند تا بتوانند با طراحی زیبا از لحاظ بصری بازار هوشمند سازی را به دست بگیرند و در رقابت با یکدیگر سهم بیشتری از بازار داشته باشند.
  6. آپشن های کنترلی شرکت ها و برندها: مبحث دیگری که در امر فروش ساختمان به کارفرماها کمک میکند تا ساختمانی بسازند که راحت تر و گران تر فروخته شود آپشن های سیستم هوشمند ساختمان میباشد آپشن هایی مانند سیستم امنیتی، سیستم صوتی و تصویری، دستگیره هوشمند، سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند و پرده برقی هوشمند که شرکتها و برندهای هوشمند سازیهمه این آپشن ها را پشتیبانی نمیکنند و محدودیت هایی در این امر دارند.
  7. به روز بودن و بالا بودن تکنولوژی:
    با توجه به پیشرفت تکنولوژی و حرکت سریع آن باید تجهیزاتی خریداری شود تا پس از گذشت زمان و آمدن تجهیزات جدید امکان برقرای ارتباط و اتصال را داشته باشند و از کارایی آنها به نحو احسنت استفاده کرد که این از خاصیت های تکنولوژی میباشد.
  8. قیمت تمام شده هوشمند سازی شرکتها و برند ها: یکی از موارد بسیار مهم قیمت تمام شده قطعات هوشمندسازی برای کارفرما و مشتری می باشد. بالطبع قیمت بسیار بالا باعث می شود مشتری از خرید آن دست بکشد. در صورتی که اگر قیمت نسبت به کیفیت ارزش داشته باشد خریدار به راحتی این مبلغ را پرداخت می کند.

برترین شرکت های هوشمندسازی فعال در ایران

برترین شرکت های هوشمندسازی فعال در ایران

با توجه به نکات بالا و بررسی تک تک موارد میتوان 10 شرکت هوشمند سازی برتر بازار ایران را خدمتتان معرفی می نماییم:

  • ZIPATO
  • G4
  • HDL
  • TIS
  • SCHNIDER
  • ABB
  • BERKER
  • CONTROL
  • CRESTRON
  • ORVIBO

 

همانطور که در لیست بالا میبینید برندها با توجه به مولفه های مختلف که همان 8 موردی که ذکر شد انتخاب شد و در صدر لیست برند اورویبو قرار دارد که دارای ظاهری بسیار جذاب و کیفیتی بالا با بهترین قیمت در بازار، نصب راحت، موجودی کالا در ایران، خدمات پس از فروش خوب و … می باشد

در کل برای هر پروژه ای می بایست تمام نکات را در نظر گرفت و بسته به نیاز هر پروژه و کار فرما بهترین برند را انتخاب کرد که این کار یک کار تخصصی می باشد، شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد با توجه به تجربیات خود می‌تواند به شما به صورت رایگان مشاوره دهد تا بهترین انتخاب را برای پروژه و ساختمان خود داشته باشید. تمام تلاش ما در اینجا معرفی 10 برند برتر هوشمند سازی ساختمان در ایران بدون طرفداری از هیچ یک از برند های مطرح شده بود.

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید