خرید خانه در محله شوش تهران ؛ قدیمی‌ترین محله منطقه ۱۵

محله شوش تهران

محله شوش تهران یا همان شیبر، یکی از محله‌های قدیمی است که دارای کوچه‌های تنگ و خانه‌های فرسوده بسیاری می‌باشد. محله‌های هم‌جوار آن عبارت‌اند از: محله کوثر در شمال، محله‌های طیب و بی‌سیم در شرق، محله مظاهری در جنوب و محله باغ آذری در غرب.

معرفی محله

شوش، نام یکی از قدیمی‌ترین محله‌هایی است که در منطقه ۱۵ تهران واقع شده است. بیشتر قسمت‌های این محله را خانه‌هایی با بافت قدیمی تشکیل داده‌اند؛ خانه‌هایی که امروزه اکثر آن‌ها در حال بازسازی هستند.

میدان شوش نام یکی از قدیمی‌ترین و پرمشتری‌ترین میدان‌های تهران است که از قدیم‌الایام بورس بلور، شیشه و چینی بوده است. این میدان یک بازار بزرگ است که دارای چندین پاساژ از جمله مجتمع بزرگ تجاری نور می‌باشد. بسیاری از خانم‌ها جهت تهیه جهیزیه و خرید وسایل منزل، از تهران و شهرهای اطراف، به سراغ این بازار بزرگ می‌آیند.

محله شوش تهران

 

محدوده جغرافیایی محله شوش

شوش، محله‌ای است که از شمال به خیابان شوش شرقی، از جنوب به خیابان‌های تاجیک، رضاخانی، جهانیان و کوه گچی، از شرق به خیابان هفده شهریور و از غرب به خیابان فدایان اسلام و میدان شوش منتهی می‌شود.

محدودیت ترافیکی

طرح ترافیک در خیابان شوش، از هفده شهریور شروع شده و تا میدان شوش و قسمت‌های شمالی این محله ادامه دارد. قسمت‌های دیگر محله شوش، طرح زوج و فرد را شامل می‌شوند.

محله شوش تهران

دسترسی

وضعیت دسترسی به محله شوش تهران به شرح زیر است:

اتوبوس و تاکسی

در شمال غربی میدان شوش، ایستگاه تاکسی به مقاصدی از جمله: خیابان مولوی، میدان شهر ری، خزانه بخارائی،دولت آباد، کیانشهر، خیابان منصور، پایانه آزادی، میدان سپاه، میدان امام حسین و میدان امام خمینی وجود دارد که گواهی بر سهولت دسترسی به مراکز مهم شهری است، همچنین خطوط اتوبوس‌رانی میدان شوش، امکان دسترسی به میدان شهر ری از جنوب، میدان امام حسین و میدان بهارستان از شمال شرق و میدان راه‌آهن از شمال غربی را با کمترین هزینه میسر می‌کند.

 پمپ بنزین

اگر دارای خودروی شخصی هستید از نزدیک‌ترین پمپ بنزین‌های موجود می‌توان به پمپ بنزین موجود در خیابان فدائیان اسلام و یا میدان خراسان و پمپ CNG موجود در میدان هرندی، اشاره کرد.

 دسترسی به مترو

در این محله به موجب تلاقی با خیابان شوش، امکان دسترسی به مترو ایستگاه شوش نیز وجود دارد که این امر سهولت دسترسی به مناطق چهارگانه تهران را به هر ترتیب میسر ساخته است.

امکانات محله شوش تهران

از مهم‌ترین امکانات این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکانات تفریحی و ورزشی

  • پارک بعثت: یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های تهران که دارای دریاچه مصنوعی و شهربازی است.
  • استخر بعثت: این استخر مجهز به سونا و جکوزی و دارای سانس‌های مخصوص خانم‌ها و آقایان است.
  • استادیوم کارگران: این استادیوم دارای استخر سرپوشیده و سالن‌های مجهز به تجهیزات پرورش اندام است. از مهم‌ترین مزیت‌های این سالن می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزشی رزمی، والیبال و کشتی اشاره کرد. استادیوم کارگران در خیابان خزانه بخارائی شمالی و در قسمت شمال غربی محله شوش قرار گرفته است.

محله شوش تهران

امکانات آموزشی

  • مدارس دوره ابتدایی: مدرسه دولتی پسرانه ۲۲ بهمن، مدرسه دولتی دخترانه حاج اسماعیل صالحی شهرابی
  • مدارس دوره متوسطه: مدرسه دولتی دخترانه معصومیه اسلامی واقع در خیابان شوش شرقی، مدرسه دولتی پسرانه شهید فیاض بخش واقع در خیابان هفده شهریور

مراکز خرید

  • فروشگاه نجم خاورمیانه تهران: از این فروشگاه می‌توان تمامی مایحتاج منزل از جمله مواد غذایی، خوار و بار، شوینده، میوه و سبزی، لوازم برقی و پوشاک را تهیه کرد. فروشگاه نجم در تقاطع خیابان فدائیان اسلام و خیابان غیبی قرار گرفته است.
  • میدان میوه و تره بار محله کوثر: واقع در شمال غربی محله شوش
  • میدان میوه و تره بار هرندی

مراکز درمانی

  • بیمارستان مهدیه: در این بیمارستان اکثر متخصصین از جمله متخصص کودکان، زنان، بزرگ‌سالان، قلب، آنکولوژی، عفونی، چشم پزشکی و غیره حضور دارند. بیمارستان مهدیه در جنوب میدان شوش و خیابان فدائیان اسلام واقع شده است.
  • درمانگاه شماره ۱۹: این درمانگاه طرف قرارداد با بیمه تأمین اجتماعی است و در خیابان هفده شهریور واقع شده است.

قیمت خرید خانه و رهن و اجاره خانه در محله شوش

قیمت خرید خانه در محله شوش با توجه به عوامل مختلفی از جمله موقعیت قرارگیری، سن بنا، امکانات، متراژ و نوع مصالح به کار رفته در ساخت متفاوت است؛ اما به طور کلی چنین می‌توان گفت که برای اطلاع دقیق از قیمت آپارتمان و یا رهن و اجاره به وب سایت زومیلا مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید