راه های فروش فوری خانه که باید بدانید!

راه های فروش فوری خانه

آیا برای شما هم پیش آمده در شرایطی قرار بگیرید که مجبور شوید هر چه سریع تر خانه خود را به فروش برسانید؟ به نظر شما به چه شیوه‌ای می‌توان برای خانه مشتری پیدا کرد و آن را خیلی سریع فروخت؟ ما در این مقاله از زومیلا ترفندهای موثر و راه های فروش فوری خانه را برای شما عزیزان گردآوری کرده‌ایم. اگر می‌خواهید راهکارهای فروش سریع آپارتمان یا خانه خود را بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی راه های فروش فوری خانه

خیلی از افراد هستند که به دلایل گوناگونی مانند نیاز مالی، مهاجرت، خرید خانه جدید و … مجبور به فروش فوری خانه خود می‌شوند. نیاز به فروش فوری خانه، از جمله چالش‌هایی است که ممکن است گریبانگیر هر فردی شود.

باید به شما بگوییم واقعیت این است که فروش خانه، فرآیندی زمانبر می‌باشد و لازم است صبر و حوصله زیادی به خرج دهید.

باید قبول کنیم فروش نرفتن یک خانه، فقط تقصیر بنگاه داران نیست، بلکه تا حد زیادی به خود صاحبخانه هم بستگی دارد.

خبر خوش ما به شما این است که یکسری اصول و تکنیک وجود دارد که با به کارگیری آن ها می توانید خانه خود را سریع تر به فروش برسانید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا اصول فروش فوری خانه را به شما بگوییم.

فضای داخلی خانه را زیبا کنید

باید بدانید اولین لحظه ای که مشتری وارد خانه شما می شود، اولین ذهنیت کلی او راجع به خانه شما شکل می گیرد.

خانه‌ای نامرتب، تاریک با انواع بوهای ناخوشایند، قطعا فروش یک خانه را به تاخیر خواهد انداخت.

توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است خانه را مرتب کنید، ایرادات ظاهری را رفع کنید و همیشه آماده میزبانی از مشتریان را داشته باشید.

اگر بتوانید در دیدار اول جلوی مشتری خوب جلوه دهید، یک قدم مثبت برای فروش سریع خانه خود برداشته‌اید.

نور و دمای داخلی خانه را تنظیم کنید

از دیگر راه های فروش فوری خانه توجه به نور و دمای خانه است.

نور خانه و دمای داخلی خانه هم جزو فاکتورهای مهمی است که آن ها را نباید نادیده گرفت.

برای ساعات روشن روز، از نور طبیعی استفاده کنید که بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود و برای شب، حتما فکری به حال سیستم روشنایی منزل کنید.

خانه‌ خیلی گرم یا خیلی سرد هم برای مشتریان خوشایند نیست، پس دما را در حد معتدل نگه دارید.

خانه را در بهترین زمان ممکن به فروش برسانید

انتخاب زمان اشتباه برای فروش خانه، یکی از عمده دلایلی است که فروش منزل را به تعویق می‌اندازد. قبل از هر اقدامی با مشاورین املاک مشورت کرده و بازار مسکن شهر یا شهرستان خود را تا حدودی ارزیابی کنید؛ اما به طور کلی می‌توان گفت فصل بهار و تابستان، جزو فصولی هستند که بیشترین معاملات ملکی را به خود دیده‌اند.
چندان دور از ذهن هم نیست؛ همه ما ترجیح می‌دهیم در فصل گرم سال درست زمانی که فرزندان فارغ از درس و مدرسه هستند، به فکر تغییر منزل مسکونی باشیم.

از سرویس‌های آنلاین بهره ببرید

این روزها سرویس‌های مجازی به زندگی مردم نفوذ کرده و همه کارهای سنتی را به سمت مدرنیزه سوق داده است.

معاملات مسکن نیز از این فرآیند عقب نمانده و همگام با آن حرکت کرده است؛ بهتر است شما نیز هم جهت با این تغییرات به مسیر ادامه دهید.

استفاده از سرویس‌های آنلاین همچون سایت زومیلا، می‌توانند معجزه‌گر باشند به شرطی که فوت کوزه گری استفاده از این شبکه‌ها را رعایت کنید.

اگر از این سرویس‌ها درست و اصولی استفاده کنید، می‌توانید در مدت کوتاهی گره کور فروش فوری خانه خود را باز کنید. تصاویر نقش کلیدی برای بازاریابی در سرویس‌های آنلاین را دارند. برای ثبت تصاویر، حسابی وسواس به خرج دهید. تصاویر حرفه‌ای، حکم ویترین منزل شما در فروشگاه‌های آنلاین را دارد که با یک عنوان جذاب و گیرا، کامل می‌شود.

تاثیر نمای بیرونی خانه را فراموش نکنید

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید رسیدگی به اوضاع داخلی خانه، تضمین کننده فروش فوری ملکتان خواهد بود؟ باید به شما بگوییم اگر اینگونه فکر می‌کنید، سخت در اشتباهید.

نمای بیرونی یک خانه، اولین مولفه‌ای است که روی خریدار تاثیر می‌گذارد و ملاک سنجش او قرار می‌گیرد.

راه های فروش فوری خانه

اگر درب خانه‌ای که برای فروش گذاشته‌اید زنگ زدگی دارد یا بخش‌هایی از آن رنگ پریده شده، حتما این مشکلات را رفع کنید.

حیاط، باغچه و پارکینگ هم دیگر نقاطی هستند که باید به زیبایی و نظافت آن‌ها اهمیت دهید.

فکر کنید خودتان خریدارید

پیش از آن که اقدامی برای به فروش رساندن خانه کنید، اول با خودتان صادق باشید و به این سوال پاسخ دهید:

آیا خود شما حاضر به خریدن منزل فعلی‌تان هستید؟

خوب حالا به سراغ پاسخ شما به این سوال می‌رویم!

اگر پاسخ شما مثبت است که حرفی نیست و می‌توانید برای فروش ملک اقدام کنید.

اما اگر پاسخ منفی بود، ریشه‌یابی کنید. در این صورت لازم است ایرادات احتمالی را پیدا کنید و به دنبال رفع آن‌ها باشید.

ترک‌های دیوار، نامرتب بودن و کثیفی راه‌پله، بوی بد فاضلاب، کابینت‌های کهنه و خراب، پنجره‌ها با شیشه شکسته، پارکینگ شلوغ و بی‌نظم و … از جمله مواردی هستند که حتما باید به آن ها رسیدگی شود.

پیشنهاد ویژه ما این است که اگر ‌می‌توانید خانه را رنگ و نقاشی کنید، چون روی انتخاب مشتری تاثیری زیادی خواهد گذاشت.

قیمت‌های نجومی ندهید!

اگر می خواهید ترفندها و راه های فروش فوری خانه را بدانید، باید به شما بگوییم دور قیمت‌های نجومی را یک خط قرمز بکشید.

در صورتی که قیمتی بیش از قیمت استاندارد منطقه روی ملک خود بگذارید، منزلتان دیرتر به فروش خواهد رفت.

پس توصیه می‌کنیم طمع نکنید و برای فروش خانه، حتما قیمت را از مشاورین املاک محل بپرسید چون آن‌ها در جریان کامل قیمت‌ها هستند.

قیمت‌های غیر منطقی و بیش از حد واقعی باعث می‌شود خریدار حتی به بازدید از خانه هم تمایلی پیدا نکند. وقتی مشتری حاضر به بازدید از منزلتان نباشد، یعنی شما در فروش ملکتان بازنده شده‌اید.

انتخاب مشاور املاک خوب از راه های فروش فوری خانه

کمک گرفتن از یک مشاور املاک خوب، می‌تواند در سریع تر به فروش رفتن ملکتان نقش موثری داشته باشد.

این نکته مهم را هیچ گاه فراموش نکنید که لوکس و مدرن بودن یک بنگاه معاملات املاک یا شیک پوش بودن مسئول آن معیار خوبی برای انتخاب مشاور املاک نیست.

برای انتخاب یک مشاور خوب لازم است به سابقه کاری، وجهه اجتماعی بنگاه‌دار در محل، خدمات آنلاین و فن بیان مشاور املاک دقت کنید.

علت فروش نرفتن ملک

اگر ملک شما به درستی قیمت‌گذاری نشده باشد، یا با بازار همخوانی نداشته باشد، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا خریدار پیدا شود. در ادامه به بررسی برخی از دلایل فروش نرفتن ملک می‌پردازیم:

قیمت نامناسب

یکی از مهم‌ترین دلایل فروش نرفتن ملک، قیمت نامناسب آن است. اگر ملک شما بیش از ارزش واقعی آن قیمت‌گذاری شده باشد، خریداران علاقه‌مند به خرید آن نخواهند بود. برای تعیین قیمت مناسب ملک خود، می‌توانید از یک مشاور املاک حرفه‌ای کمک بگیرید.

موقعیت نامناسب ملک

موقعیت ملک نیز یکی دیگر از عوامل مهم در فروش آن است. اگر ملک شما در منطقه‌ای نامناسب واقع شده باشد، یا دسترسی مناسبی به امکانات عمومی نداشته باشد، ممکن است خریداران زیادی برای آن پیدا نشود.

شرایط نامناسب ملک

اگر ملک شما دارای مشکلاتی مانند خرابی، فرسودگی، یا مشکلات حقوقی باشد، ممکن است خریداران زیادی برای آن پیدا نشود. برای افزایش شانس فروش ملک خود، می‌توانید مشکلات موجود در آن را برطرف کنید.

بازار نامناسب

اگر بازار خرید و فروش ملک در وضعیت رکود باشد، ممکن است فروش ملک شما مدت زیادی طول بکشد. در این شرایط، بهتر است صبور باشید و ملک خود را با قیمت مناسب به فروش برسانید.

چند نکته برای فروش سریع ملک

برای فروش سریع ملک خود، می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

از یک مشاور املاک حرفه‌ای کمک بگیرید. یک مشاور املاک خوب می‌تواند به شما کمک کند تا ملک خود را با قیمت مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش برسانید.
آگهی فروش ملک خود را به درستی تنظیم کنید. آگهی فروش خود را در وب‌سایت‌های معتبر املاک و در روزنامه‌ها منتشر کنید. اطلاعات کاملی از ملک خود ارائه دهید و از تصاویر باکیفیت استفاده کنید.
با خریداران بالقوه به‌طور حرفه‌ای رفتار کنید. به تمام سوالات خریداران پاسخ دهید و در مورد ملک خود صادق باشید.
با رعایت این نکات، می‌توانید شانس فروش سریع ملک خود را افزایش دهید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید