خرید آپارتمان در محله جنت آباد جنوبی ؛ از بهترین محله‌های منطقه 5

محله جنت آباد جنوبی

محله جنت آباد جنوبی یکی از محله‌های خوش آب‌وهوا، ساکت و آرام و گران منطقه 5 تهران است که متقاضیان زیادی برای سکونت دارد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص این محله در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

جنت آباد جنوبی کجاست؟

محله جنت آباد جنوبی یکی از بهترین محله‌های شمال غرب تهران است که در ناحیه 7 منطقه 5 تهران قرار گرفته است. این محله از شرق با باغ فیض، از غرب با شهران، از شمال با جنت آباد مرکزی و از جنوب با بزرگراه آیت‌الله کاشانی همسایه است.

جنت آباد جنوبی میدان چهارباغ

تاریخچه جنت آباد جنوبی

در گذشته، رودخانه‌های مختلفی در این منطقه و محله جریان داشته‌اند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رودخانه‌های کن، سولقان، وردآورد، چشمه‌های باغ فیض و همچنین قنات‌های مختلف که برای تأمین آب باغ‌ها و بوستان‌های اطراف می‌شده است اشاره کرد.

زیاد بودن آب، قرار گرفتن اراضی در کوهپایه و حاصلخیزی زمین‌های محله باعث شده است که این محله «جنت» که به معنای «بهشت» است، نام‌گذاری شود؛ اما متأسفانه به علت ساخت‌وسازها، مسیر رودخانه منحرف و اکثر رودخانه‌ها خشک شدند.
در این راستا جنت آباد و محله‌های اطرافش که زمانی تنفس گاه تهران محسوب می‌شدند، نسبت به گذشته آب‌وهوای مطبوع خود را از دست دادند و باغ‌های آن‌ها تبدیل به آپارتمان شد. از طرف دیگر نمی‌توان چنین گفت که به طور کامل نابود شده‌اند، چرا که همچنان این محله و منطقه نسبت به سایر مناطق تهران از آب‌وهوای مناسب‌تری برخوردار است.

بهترین محله جنت آباد جنوبی

بهترین محله‌های جنت آباد جنوبی شامل جنت آباد جنوبی میدان چهارباغ، جنت آباد جنوبی بلوار لاله، جنت آباد جنوبی لاله غربی و جنت آباد جنوبی لاله شرقی می‌شود.

بافت محله جنت آباد جنوبی

بافت این محله غالبا نوساز است و به دلیل خلوت بودن و آرامشی که در این محله حاکم است، متقاضیان زیادی دارد.

مسیر رفتن به جنت آباد جنوبی

  • محله جنوبی جنت آباد ایستگاه مترو ندارد.
  • برای رفتن به این محله می‌توان در پایانه مترو صادقیه از اتوبوس یا تاکسی استفاده کرد.
  • دیگر دسترسی به این محله اتوبان شهید همت از شمال، اتوبان شهید ستاری از شرق و اتوبان شهید باکری از غرب است.

مسیر رفتن به جنت اباد جنوبی

مراکز خرید اصلی

مجتمع تجاری سمرقند واقع در تقاطع بلوار لاله و خیابان جنت آباد یکی از مراکز خرید اصلی و معروف در این منطقه است. از طرف دیگر مرکز خرید مریم واقع در تقاطع بلوار جنت آباد و خیابان آیت الله کاشانی از دیگر مراکز خرید شناخته شده در جنت آباد جنوبی هستند. از طرفی ساکنین این محله می توانند برای خرید مایحتاج روزانه خود به مرکز خرید میوه و تره بار واقع در جنوب بلوار جنت آباد مراجعه  کنند.

قیمت آپارتمان نوساز در جنت آباد جنوبی

جنت آباد جنوبی تهران تقریبا از جمعیت اشباع شده است. تنها از طریق بازسازی خانه‌های ویلایی قدیمی و تبدیل آن‌ها به آپارتمان‌های چند طبقه می‌توان به جمعیت این محله افزود. در مورد سطح قیمت آپارتمان نوساز در جنت آباد جنوبی می‌توان گفت در سطح بالایی در مقایسه با مناطق مجاور برخوردار است. در حال حاضر قیمت ملک در این منطقه از متری 15 میلیون تومان آغاز شده و تا متری 30 میلیون تومان نسبت به سازه‌های جدیدتر در حال خرید و فروش است.

جنت آباد جنوبی بهتر است یا شمالی؟

در ادامه قصد داریم به بیان تفاوت‌های جنت آباد شمالی و جنت آباد جنوبی بپردازیم:

جنت آباد شمالی

  • جنت آباد شمالی در قسمت بالایی محله جنت آباد و در سمت شمال این محله واقع شده است.
  • جنت آباد شمالی از سمت شمال به سیمون بولیوار، از جنوب به بزرگراه شهید آبشناسان، از شرق به خیابان میلاد و از غرب به بزرگراه شهید باکری منتهی می‌شود.
  • آب‌وهوای جنت آباد شمالی نسبت به جنوبی بهتر است و دارای بوستان‌های بیشتری می‌باشد.
  • خیابان‌های اصلی جنت‌آباد شمالی شامل خیابان‌های گلستان غربی و شرقی، ایران‌شهر و بلوار انصار المهدی می‌شود.
  • تعداد مدارس در این منطقه و محدوده مرکزی از منطقه جنوبی محله بیشتر است.
  • مجاورت با بازار گل و گیاه غرب تهران نیز از دیگر ویژگی‌های این منطقه است.

جنت آباد جنوبی

  • جنت آباد جنوبی تهران به دلیل داشتن خیابان‌ها و کوچه‌های عریض و منظمش بسیار معروف است.
  • جنت آباد جنوبی از سمت شمال به اتوبان همت، از جنوب به خیابان آیت‌الله کاشانی، از شرق به خیابان شاهین جنوبی و از غرب به اتوبان باکری منتهی می‌شود.
  • خیابان‌های اصلی جنت آباد جنوبی شامل بلوار لاله، میدان چهارباغ و خیابان شاهین جنوبی می‌شود.
  • در این منطقه شاهد وجود مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بیشتری در مقایسه با بخش دیگر هستیم.
  • میزان فضای سبز این منطقه نسبت به دیگر مناطق محله جنت آباد کمتر است.

جنت آباد جنوبی منطقه چند تهران است

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفته شد به دلیل وجود آب‌وهوای خوب و عریض بودن کوچه‌ها و خیابان‌ها، قیمت خرید خانه و آپارتمان در جنت آباد جنوبی گران است؛ بنابراین، بهتر است قبل از اقدام به خرید، ابتدا نگاهی به جیبتان بیندازید. برای آشنایی بیشتر با جنت آباد می‌توانید مقاله آپارتمان در جنت‌آباد، جدیدترین جدول قیمت ملک اینجاست! را مطالعه کنید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.
آیا شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که سابقه سکونت در جنت آباد جنوبی را داشته‌اید؟ شما کدام محله جنت آباد جنوبی را برای زندگی ترجیح می‌دهید؟ تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبین زومیلا به اشتراک بگذارید.

نویسنده: رؤیا سهرابی/تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید