آپارتمان در جنت‌آباد ، جدیدترین جدول قیمت ملک اینجاست!

آپارتمان در جنت‌آباد

محله جنت‌آباد عبارت از سه بخش جنت‌آباد شمالی با 9/299، جنت‌آباد مرکزی با 177.1 و جنت‌آباد جنوبی با 272.5 هکتار، واقع در ناحیه 7 منطقه 5 شهرداری است.

تاریخچه نام‌گذاری جنت‌آباد

جنت‌آباد به جهت آب‌وهوای بهشتی‌اش در گذشته به این نام معروف شد. رودخانه‌های کن، سولقان، وردآورد، چشمه‌های باغ فیض و چندین قنات از جنت‌آباد می‌گذشت و این منطقه را جزء مناطق حاشیه‌ای شهر تهران قرار داده بود. درخت‌های انار و گیلاس که میراث باغ‌های سالیان دور است، هنوز در کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله خودنمایی می‌کند.

محدوده بلوار جنت‌آباد

آپارتمان در جنت‌آباد

جنت‌آباد از غرب با محله شهران هم‌جوار است و از شمال به ده حصارک، از شرق به محله‌های پونک و چهاردیواری و از جنوب به خیابان آیت‌الله کاشانی می‌رسد.

مکان‌های مهم جنت‌آباد

  • ساختمان شماره ۲ منطقه ۵ شهرداری تهران
  • اداره اتباع خارجی غرب
  • باشگاه پرسپولیس
  • مرکز همایش‌های آدینه
  • مرکز خرید سمرقند
  • مرکز خرید طوبی
  • مرکز خرید کوروش
  • مرکز خرید ایران پارس
  • مرکز خرید سرای مهستان 20 متری گلستان
  • خيابان دانش منطقه ٥ پليس راهور
  • باربری و اتوبار تهران بار در جنت‌آباد

قیمت آپارتمان در جنت‌آباد

به‌طورکلی ازآنجاکه جنت‌آباد جنوبی زودتر از نیمه شمالی آن توسعه پیداکرده است، اکنون نیز تقاضای خرید بیشتر به جنت‌آباد جنوبی اقبال نشان می‌دهد. درواقع سیما و منظر عمومی آپارتمان جنت‌آباد جنوبی نوسازتر از نیمه شمالی این محله بوده و حاوی ساختمان‌های بلندمرتبه، پاساژها و مجتمع‌های تجاری بیشتری نسبت به جنت‌آباد شمالی است.

در مقابل اغلب ساکنان محله جنت‌آباد شمالی از سالیان گذشته در این محدوده سکونت داشته‌اند و به‌رغم اینکه بخش زیادی از ساختمان‌های این مجموعه کهنه‌ساز و کوتاه مرتبه است، اما مطلوب کسانی است که ترجیح می‌دهند در یک محله گرم حتی اگر کهنه‌ساز باشد، سکونت داشته باشند. به دنبال این تفاوت در سرعت توسعه، قیمت آپارتمان در جنت‌آباد جنوبی قدری بیشتر از جنت‌آباد شمالی است. میانگین قیمت آپارتمان نوساز و کلید نخورده در جنت‌آباد شمالی بین چهار میلیون و ۶۰۰ تا حداکثر ۶ میلیون تومان است و این در حالی است که در ماه گذشته نوسازهای جنت‌آباد جنوبی مترمربعی شش میلیون و ۳۰۰ تا شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروش رفته‌اند. اگر فاکتور عمر بنا را در نظر نگیریم، دامنه قیمت آپارتمان در این محله از سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر مترمربع آغازشده و تا مترمربعی هفت میلیون در جنت‌آباد جنوبی و نیز شش میلیون و هفتصد هزار در جنت‌آباد شمالی گسترش می‌یابد.

متراژ آپارتمان تعداد خواب آپارتمان قیمت(تومان)
132 3 1,848,000,000
128 3 1,536,000,000
109 2 1,400,000,000
80 2 820,000,000
76 2 910,000,000
62 1 675,000,000

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در جنت‌آباد

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در جنت‌آباد به نسبت محله‌های آیت‌الله کاشانی و شهران در غرب تهران کمی بالاتر است، بنابراین اگر مجرد هستید، این محله به‌صورت کلی برای شما چندان توصیه نمی‌شود. منطقه 5، نسبت به میانگین شهروندان تهرانی باسوادتر است و ازنظر فضای سبز وضعیت مطلوبی دارد. محله جنت‌آباد نیز از این موضوع مستثنا نیست.

اگر به دنبال خرید آپارتمان یا رهن و اجاره آپارتمان در جنت‌آباد هستید، به وب‌سایت زومیلا مراجعه کنید تا در کمترین زمان آپارتمانی که مناسب وضع زندگی شما و هزینه‌ای که می‌خواهید صرف آن کنید را پیدا کنید.

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

برگرفته از: donya-e-eqtesad.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید