10 نکته ساده فنگ شویی برای بهبود دکوراسیون داخلی

فنگ شویی

فنگ شویی واژه‌ای است که اکثر افراد در مورد آن شنیده‌اند، اما تعداد کمی آن را واقعاً درک می‌کنند. وقتی حرف از دکوراسیون داخلی و معماری می‌شود، هنگام ظهور ایده‌های جدید یا درک بیشتر فضا، مفاهیم اساسی فنگ شویی می‌توانند بسیار مفید باشند. برای کمک به اینکه فنگ شویی را بهتر درک کنید و بدانید چه کارایی‌هایی دارد، پیشنهاد می‌کنم مقاله زیر را بخوانید.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی با جریان هوا یا chi در یک فضا در ارتباط است. این انرژی می‌تواند بیش‌ازحد (sha chi) یا کم (si chi) باشد. هدف این است که بین این دو تعادل برقرار شود تا جریان انرژی هماهنگ گردد. با قرار دادن اشیا خاص در موقعیت‌های مختلف در فضای اطراف، شما می‌توانید برای بهبود جنبه‌های مختلف زندگی خود از قبیل سلامتی، ثروت، روابط، کار و غیره، جریان هوا را تحت کنترل بگیرید. با پیروی از یک سری اصول اولیه، طراحان دکوراسیون داخلی می‌توانند آنچه را که اغلب به‌عنوان “احساس ” فضای داخلی نامیده می‌شود، بهبود ببخشند.

بهبود جریان انرژی در دکوراسیون داخلی

جریان انرژی chi واردشده و از طریق در و پنجره خارج می‌شود. هدف فنگ شویی قرار دادن اشیا در مکانی است که انرژی را آهسته کرده و اجازه دهد قبل از خروج، به‌آرامی در فضای اطراف جریان یابد. قرار دادن اشیا بزرگ در مکان‌های نامناسب، می‌تواند باعث ایجاد chi شده و درعین‌حال، منجر به انسداد جریان انرژی گردد. برعکس، قرار نگرفتن اشیا بزرگ در فضا باعث می‌شود انرژی به‌سرعت جریان یابد. تعادل از طریق درک ماهیت اشیایی که در محیط داخلی دارید به دست می‌آید.

نکات فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

در اینجا نکاتی مطرح‌شده که به شما کمک می‌کند دکوراسیون داخلی منزل خود را بهبود ببخشید:

ورودی را روشن نگه‌دارید.

فنگ شویی

درب ورودی خانه جایی است که chi وارد می‌شود. باید با به حداقل رساندن اشیا در اطراف، اجازه دهید وارد شود. میزها، گیاهان یا چیزهای دیگر را نزدیک ورودی قرار ندهید. فضای بازی را در آن اطراف ایجاد کرده و اجازه دهید انرژی خوب جریان یابد.

وسایل خراب را تعمیر کنید.

فنگ شویی

وجود هر وسیله خراب در فضای داخلی، بر اضطراب و ناامیدی افرادی که در آن منزل زندگی می‌کنند می‌افزاید. لولاهای در را روغن بزنید، مطمئن شوید که قفل‌ها خوب کار می‌کنند و مطمئن شوید که درها هنگام باز و بسته شدن با کف برخورد ندارند. تعمیر فضای داخلی منجر به داشتن یک زندگی آرام می‌شود.

تخت خواب را در موقعیت قدرت قرار دهید.

فنگ شویی

 

بهترین مکان برای قرار دادن تخت خواب گوشه اتاق است به‌گونه‌ای که بتوانید تسلط کافی بر در داشته باشید. این کار باعث می‌شود بر فضای اتاق تسلط داشته و احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

قفسه کتاب را در سالن قرار دهید.

فنگ شویی

 

قفسه کتاب (ترجیحاً با کتاب‌های داخلش) باید در دید در ورودی باشد، اما آن را مسدود نکند. انرژی با ماده در تعامل خواهد بود و شما را به یادگیری تشویق خواهد کرد.

میزتحریر را در اتاق‌خواب قرار ندهید.

فنگ شویی

از قرار دادن میزتحریر يا فضاي اداري در اتاق‌خواب خودداري کنيد، اتاق‌خواب می‌بایست يک فضاي کاملاً شخصي باشد نه فضايي که کار و استراحت را باهم داشته باشد، اگر يک میزتحریر در گوشه اتاق‌خواب داريد با استفاده از يک صفحه يا پارتيشن آن را از فضاي اتاق‌خواب جدا کنيد.

گیاهان را در اتاق‌خواب قرار دهید.

فنگ شویی

با قرار دادن سه گیاه در اتاق‌خواب (به‌ویژه گیاهانی با گل‌های صورتی)، به‌طور چشمگیری روابط عاشقانه خود را در زندگی بهتر خواهید کرد.

آشپزخانه را تمیز نگه‌دارید.

فنگ شویی

آشپزخانه تا زمانی که خانواده در آن جمع می‌شوند نماینده عشق و خانواده است. پس آشپزخانه را تمیز نگه‌دارید و فضایی هم برای بچه‌ها در نظر بگیرید.

پرده‌ها را باز نگه‌دارید.

فنگ شویی

پرده‌ها را کنار بزنید. نور طبیعی و هوای تازه برای chi ضروری است. گیاهان داخلی و تهویه خوب نیز به پاک کردن هوا کمک می‌کند.

بر حمام، آشپزخانه و اتاق‌خواب تمرکز کنید.

فنگ شویی

این سه منطقه را “تثلیث فنگ شویی ” می‌نامند و جاهایی هستند که انرژی رشد می‌کند. اگر دکوراسیون داخلی فنگ شویی را در این سه منطقه قرار دهید، جریان مثبت انرژی را به کل فضای داخلی انتقال داده‌اید.

از ویژگی‌های آب به نفع خود استفاده کنید.

فنگ شویی

آب، جریان انرژی را بهبود می‌بخشد. آب مسئول معنویت و احساسات است. تعادل در استفاده از عنصر آب الهام، خرد و بینش را به فضای خانه وارد می‌کند، درحالی‌که استفاده زیاد از عنصر آب حسی از عدم تعادل روحی را به وجود می‌آورد. کمبود عنصر آب به‌تنهایی، افسردگی و استرس را منجر می‌شود. با اضافه کردن رنگ مایه‌های سیاه و تیره مانند آبی، سبز و بنفش عنصر آب را به خانه خود بیاورید. سطوح بازتابی مانند آینه‌ها، اشکال بدون شکل یا غیر هندسی و هر شی‌ء مرتبط با آب مانند آکواریوم و فواره نماینده عنصر آب در فضای خانه هستند.

 

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید