طراحی دکوراسیون دفتر وکالت

طراحی دکوراسیون دفتر وکالت

طراحی دکوراسیون دفتر وکالت اهمیت بسیار زیادی برای ارتباط با مشتری یا کارفرما دارد. یک فضای کار و دفتر اداری مناسب باعث می شود تا شما ارتباط موثرتری با افراد حاضر در فضا برقرار کنید و به ایجاد حس آرامش در آن ها کمک کنید.

طراحی داخلی دفتر کار یک اطلاعات کلی از شما و نوع کارتان به بیننده ارائه می دهد. اگر کارفرما در همان نگاه اول بتواند تصویر مناسبی از شما و کاری که ارائه می دهید، دریافت کند، می توان امیدوار شد که شما در مراحل اولیه جذب مشتری موفق بوده اید. در این میان حتی مطالعات روانشناسی نیز وجود دارد که می تواند ثابت کند افراد به صورت ناخودآگاه ما را از روی پوشش، ظاهر و … مورد قضاوت قرار میدهند. پس با علم به این نکته می توان گفت که طراحی دکوراسیون دفتر وکالت که ظاهر محل کار شما را نشان می دهد، تاثیر مهمی در تصمیم گیری نهایی مشتریان شما دارد.

 

 

 

نكات مهم در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت

یک دفتر وکالت از قسمت های مختلفی مانند فضای انتظار، قسمت منشی، اتاق وکالت و … تشکیل شده است. تمام این قسمت ها برای ایجاد حس خوب و آرامش در مراجعه کننده تاثیرگذار است.

یک مراجعه کننده به دفتر وکالت، به احتمال زیاد دچار استرس و دغدغه های بسیاری است. طراح داخلی و دکوراسیون، با انتخاب صحیح رنگ ها، نوع چیدمان، سبک دکوراسیون و بسیاری از نکات دیگر می تواند این استرس را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین با تخصصی که دارد می تواند باعث جلب اعتماد مخاطب و جذب مشتری بیشتر برای شما شود.

 

دکور دفتر وکالت

در مرحله اول، ظاهر یک دفتر کار تاثیر زیادی روی مخاطب دارد. پس دفتر وکالت بهتر است با کتابخانه های بزرگ و سنگین دکور شود و کتاب های وکالت در آن قرار گیرد. انجام این کار به دو دلیل است، اول برای خود وکیل که در صورت نیاز به کتاب ها مراجعه کرده و فضای کافی برای پرونده های خود داشته باشد، و دوم برای جذب مراجعه کننده و القای حس اعتماد به وکیل می باشد.

نکته دوم استفاده از رنگ هایی است که به مخاطب حس آرامش و اعتماد می دهد، مانند رنگ های سبز و آبی که استرس افراد مراجعه کننده را تا حد زیادی کاهش می دهند. در نتیجه با کاهش استرس، مراجعه کننده می تواند مشکلات خود را راحت تر با وکیل در میان بگذارد و مشاوره هدفمندتر و رضایت بخش تری را بگیرد. در ادامه نیز احتمال بستن قرارداد با چنین مخاطبی بسیار آسان تر خواهد بود.

 

نوع چیدمان در دکوراسیون دفتر وکالت

 

نکته بعدی نوع چیدمان در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت است. چیدمان در یک دفتر وکالت باید طوری باشد که افراد حاضر در فضای انتظار یا منشی مجموعه، نزدیک به اتاق وکالت نباشند. همچنین استفاده از پارتیشن به جای دیوار نیز جالب به نظر نمی رسد. انجام این کار به دلیل حفظ محرمیت مراجعه کننده بسیار مهم است. در این صورت اعتماد فرد به شما بیشتر شده و حس آرامش و اطمینان را برای او به ارمغان می آورد.

 

سبک طراحی داخلی

 

نکته سوم در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت، سبک طراحی داخلی است.

سبک وکالت شما باید در دکوراسیون محل کار شما نمایان باشد. آیا وکالت افراد سالخورده را می پذیرید و نیاز به فضای کلاسیک تر و سنگین تری دارید؟ یا قرار است پرونده های کاری افراد جوان تر و استارتاپ ها را بر عهده بگیرید؟ یا شاید انجام پرونده های خانوادگی تخصص شماست؟

در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، فضای کار شما باید منعکس کننده نوع فعالیت شما باشد. پس قبل از هر چیزی به نوع فعالیت و حوزه کاری خود فکر کنید و بعد به دنبال طراحی داخلی فضای کار خود بروید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.

 

بازسازی یا طراحی دکوراسیون؟

شاید فکر کنید محل کار شما باید بسیار قدیمی و از کار افتاده باشد تا مجبور شوید به تغییر دکوراسیون فکر کنید و دفتر کار خود را بازسازی کنید. اما باید بگوییم که فضاهای جدید و کاملا تمیز نیز نیاز به طراحی دکوراسیون دارد تا دفتر کار کاملا مطابق با نوع فعالیت شما باشد و در مرحله اول و نگاه اول مخاطب را جذب کند تا به شما اعتماد کند.

پس نیازی نیست که فضای شما نیاز به بازسازی کامل داشته باشد تا به یک گروه طراحی دکوراسیون نیاز پیدا کنید. لازم به ذکر است هزینه این طراحی داخلی با توجه به ابعاد فضا و سبک انتخابی متغیر است و می تواند با بودجه مورد نظر شما نیز هماهنگ شود.

در نهایت همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که ظاهر فضای شما اولین چیزی است که ارزیابی می شود و افراد بعد از پسندیدن آن با شما وراد گفتگو و مشاوره میشوند تا با باطن و علم و تخصص شما آشنا شوند. پس همیشه به آن توجه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و روز به روز در کار خود موفق تر شوید.

اگر نیاز به طراحی دکوراسیون و بازسازی دفتر وکالت داشتید می توانید به سایت استودیو معماری یاسمین بروید و سفارش خود را با تماس با ما ثبت کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید