دکوراسیون اتاق دوقلوها با طراحی ساده و شیک

دکوراسیون اتاق دوقلوها

به دنیا آمدن فرزند برای هر زوج شور و شوق خاص خود را دارد. حال آنکه اگر فرزند دوقلو باشد این شور و شوق دوچندان می‌شود. یکی از سخت‌ترین کارها بعد از تهیه سیسمونی، طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوها است. با زومیلا همراه شوید تا شما را با دکوراسیون اتاق دوقلوها و نحوه چیدمان اتاق آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.

اتاق نوزاد دوقلو دختر و پسر

اولین کاری که پدر و مادر بعد از شنیدن خبر بارداری انجام می‌دهند، تهیه سیسمونی است. بعد از سیسمونی نوبت به دکوراسیون اتاق آن‌ها می‌رسد. همان‌قدر که داشتن فرزند دوقلو می‌تواند تجربه‌ای جالب و متفاوت باشد نگهداری از آن‌ها نیز هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز است. تزیین دکوراسیون اتاق دوقلوها به ویژه اگر دو جنس مخالف باشند بسیار سخت است و دقت بیشتری می‌خواهد.
در دنیا هیچ قانونی وجود ندارد که همه وسایل دوقلوها مانند هم باشد؛ اما پدر و مادر به این خاطر که حس حسادت بین دوقلوها به وجود نیاید ترجیح می‌دهند که وسایل آن‌ها را به صورت ست انتخاب کنند. در مورد دوقلوهای دختر و پسر بهتر آن است دو قسمت به گونه‌ای از هم جدا باشد تا امکان در نظر گرفتن حق انتخاب، روحیات و سلیقه شخصی آن‌ها در سنین بالاتر فراهم شود. دیزاین اتاق دوقلوها بستگی به جنسیت و اندازه اتاق آن‌ها دارد. در ادامه دکوراسیون اتاق دوقلوهای پسر و دختر را از هم جدا می‌کنیم.

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوهای پسر

اولین قدم در تزیین اتاق دوقلوهای پسر کمک گرفتن از نظرات دوقلوها است که در این زمینه به ما کمک فراوانی می‌کند.
یکی دیگر از اصول اساسی در دیزاین اتاق‌خواب پسرها ایمنی است؛ زیرا پسرها کنجکاوی و تحرک زیادی داشته و احتمال آسیب آن‌ها بیشتر است.
در انتخاب رنگ دیوار اتاق‌خواب دوقلوهای پسر بیشتر از رنگ‌های خنثی قهوه‌ای، کرم و سفید استفاده کنید.
در طراحی سقف اتاق این دوقلوها از برچسب‌های زیبایی چون ستارگان و نقشه زمین استفاده کنید. این کار به وسعت دید کودک کمک می‌کند.
در اتاق دوقلوهای پسر فضای بازی و فضای درس را از هم تفکیک کنید.
به جای استفاده از چراغ وسط اتاق از لوسترهایی که به شکل حیوانات یا فوتبالی هستند استفاده کنید. انتخاب این ایده پسرانه‌تر است.
انتخاب تخت‌های دوطبقه برای دوقلوهای پسر به دلیل بالا رفتن از میله‌های آن و تخلیه انرژی جالب است و در صرفه‌جویی جا به شما کمک می‌کند؛ اما استفاده از این تخت‌ها از لحاظ روانشناسی مضراتی همراه خود دارد و سبب می‌شود کودکی که در طبقه بالا می‌خوابد حس آزادی بیشتر و احساس مالکیت کند و در طرف مقابل کودکی که در طبقه پایین تخت است گوشه‌گیر و درون‌گرا شود
توجه داشته باشید پسرها به این دلیل که خیلی زود از وسایل و اسباب‌بازی‌ها خسته می‌شوند در طراحی دکوراسیون اتاق آن‌ها زیاد سلیقه به خرج ندهید و اتاق را شلوغ نکنید زیرا بعد از مدتی مجبورید دکوراسیون اتاق آن‌ها را تغییر دهید. پسرها از شلوغی خوششان نمی‌آید.

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوهای دختر

در انتخاب رنگ دیوار اتاق دوقلوهای دختر بیشتر از رنگ‌های صورتی و بنفش استفاده کنید. صورتی رنگ موردعلاقه بیشتر دخترها است.
دوقلوهای دختر بیشتر به وسایلی علاقه دارند که دارای زرق‌وبرق زیادی هستند.
استفاده از گل‌های مونتاژ شده برای درست کردن چراغ با طرح‌های مختلف برای اتاق این دوقلوها مناسب است
دخترها معمولا تمایل زیادی به برگزاری مهمانی‌های عصرانه و خاله‌بازی دارند مطمئن شوید فضای کافی در اختیار آن‌ها قرار دارد.
تخت دوقلوهای دختر را به صورت قاب‌دار و طرح دار انتخاب کنید این طرح‌ها برای آن‌ها بسیار رؤیایی است.
در مورد پرده دوقلوها بیشتر از کرکره‌های چوبی استفاده کنید. تا حد امکان از کثیف شدن جلوگیری می‌کند.
دخترها معمولا نسبت به پسرها از دقت و نظم بیشتری برخوردار هستند. قرار دادن وسایل آن‌ها در جای مخصوص خود به آن‌ها حس آرامش می‌دهد. به عنوان مثال برای عروسک‌های آن‌ها جای مشخصی تهیه کنید یا با خرید یک جا جواهری گردنبندها را آویزان کنید و مانع از گره خوردگی آن‌ها شوید.

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوها

دکوراسیون اتاق دوقلوها

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوها

  • یکی از شیوه‌های طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوها تزیین درب اتاق آن‌ها است که با استفاده از مقوا و وسایل تزئینی دیگر می‌توانید فضای اطراف درب را تزیین کنید و جلوه‌ای خاص و خلاقانه به آن ببخشید.
  • سعی کنید بیشتر از وسایلی که دوقلوها دوست دارند در اتاقشان استفاده کنید؛ مثلا عکس آن‌ها را به صورت قاب عکس در اتاقشان قرار دهید یا اسم‌های دوقلوها را با تکه‌های چوب یا ایده‌های دیگر در اتاقشان قرار دهید.
  • در مورد اتاق دوقلوهای دختر و پسر تا حد امکان از هم جدا باشند. بچه‌ها برای رشد و تکامل به فضای مناسبی نیاز دارند.
  • اگر فضای اتاق کوچک است در مورد دوقلوهای دختر و پسر می‌توانید اتاق را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت اتاق طبق سلیقه‌ی آن‌ها چیده شود و به جای استفاده از کمد و کشو از تخت‌های کشودار استفاده کنید.
  • اگر در تزیین دکوراسیون اتاق دوقلوها بودجه کمی در اختیار دارید می‌توانید از پوستر یا برچسب‌های ارزان‌قیمت کارتونی استفاده کنید.
  • کف‌پوش مناسبی برای اتاق دوقلوها انتخاب کنید که علاوه بر نرمی و لطافت با رنگ دیواری که انتخاب کرده‌اید متناسب باشد.
  • نگهداری از فرزندان دوقلو برای والدین زحمت زیادی دارد گاهی والدین مجبورند در ساعاتی از شبانه‌روز از آشنایان برای نگهداری دوقلوها کمک بگیرند استفاده از مبل یا صندلی در اتاق‌خواب دوقلوها واجب است.

دکوراسیون اتاق دوقلوها

نتیجه گیری

انواع طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوها را در این مطلب مشاهده کردید که امیدواریم با الگوبرداری از این دیزاین‌ها بتوانید به دکوراسیون ایده آل و مورد نظر خود در اتاق نوزادتان دست یابید. از سری مقالات زومیلا در مورد دکوراسیون می‌توانید مقاله جدیدترین ایده های ترکیب رنگی در دکوراسیون پذیرایی را مطالعه کنید.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید