درب اتوماتیک شیشه ای و مزایای آن

پارکینگ هوشمند

همه کسانی که دارای خودرو هستند و گاه‌وبیگاه در خیابان‌های شلوغ به دنبال جای پارک می‌گردند، از برتری‌های وجود پارکینگ هوشمند باخبرند. پارکینگ‌های هوشمند از هدر رفتن زمان شما، ایجاد ترافیک بیشتر در خیابان‌ها، آلودگی هوا و بسیاری دیگر از معضلات ترافیکی جلوگیری می‌کنند. وجود این مکان‌های هوشمند با معرفی پارکینگ‌های خالی نزدیک شما، مشکل پیدا نکردن پارکینگ در شهرهای بزرگ را برطرف می‌سازد.

پارکینگ هوشمند چیست؟

به طور معمول پارکینگ هوشمند که در خیابان‌های شلوغ قرار دارند، در ساعت‌های پررفت‌وآمد جای خالی ندارند. اما ممکن است پارکینگی در همان نزدیکی، و در کوچه‌ها قرار گرفته باشد و شما بتوانید به‌راحتی خودروی خود را در آنجا پارک کنید. سیستم هوشمندسازی پارکینگ‌ها این امکان را به شما می‌دهد که پارکینگ‌های خالی نزدیک محل توقف خود را بشناسید و خودروی خود را به آنجا ببرید.

البته پارکینگ‌های هوشمند به تجهیزات مناسب مانند راهبند بازویی و درب اتوماتیک برای ورود و خروج افراد از پارکینگ هم نیاز دارد.

پارکینگ هوشمند از نظر ظاهری تفاوتی با پارکینگ‌های معمولی ندارد، اما با هوشمند سازی اجزای پارکینگ، همه کارها در آن به‌صورت هوشمند و خودکار انجام می‌شود. یعنی شما پیش از ورود به پارکینگ می‌دانید جای خالی پارک به‌طور دقیق در کجای پارکینگ قرار دارد. از زمان وارد شدن شما به پارکینگ تا زمان خارج شدن شما از پارکینگ نیز همه کارها به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

در پارکینگ‌های هوشمند باز و بسته شدن درب پارکینگ، ثبت وارد شدن خودرو، ثبت پلاک خودرو، دریافت کارت خودرو، روشن شدن چراغ‌های پارکینگ، هدایت خودرو به محل پارک، پرداخت هزینه پارکینگ و بقیه کارها به شکل اتوماتیک و هوشمند انجام می‌شود.

پارکینگ هوشمند انواع مختلفی دارد که از میان آنها می‌توانیم به پارکینگ‌های پازلی، خانگی، برجی و روتاری اشاره کنیم.

مزایای پارکینگ هوشمند

* ایجاد نظم بیشتر در ورود و خروج خودروها.

* استفاده از همه جاهای پارک پارکینگ.

* تامین امنیت خودروها.

* پیدا کردن جای پارک خودرو پیش از ورود به پارکینگ.

* آگاهی از تعداد خودروهای موجود در پارکینگ برای مسئولان پارکینگ.

* نظارت هوشمند از راه دور بر ورود و خروج خودروها.

آشنایی با راهبند بازویی

همان‌طور که اشاره شد، پارکینگ‌های هوشمند از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از بخش‌هایی که در هر پارکینگ هوشمند و غیرهوشمندی با آن سروکار دارید، راهبند بازویی است. تجهیز پارکینگ‌های هوشمند بدون استفاده از این ابزار امکان‌پذیر نیست. در ادامه با عوامل موثر بر قیمت راهبند بازویی بیشتر آشنا می‌شوید.

قیمت راهبند بازویی

راهبند بازویی از مهم‌ترین تجهیزات در هر پارکینگ هوشمند و غیرهوشمند است. راهبند بازویی همان میله‌ای است که در ورودی و خروجی هر پارکینگ نصب می‌شود. با بالا رفتن این میله فلزی، خودرو وارد پارکینگ، یا از آن خارج می‌شود. خرید راهبند بازویی برای هر پارکینگی ضروری است. اما قیمت راهبند بازویی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل موثر در قیمت راهبند بازویی

قیمت راهبند بازویی به چند گزینه مهم بستگی دارد:

1- برند سازنده:

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت هر وسیله‌ای، نام برند آن است. برند تولید کننده راهبندها نیز از مهم‌ترین گزینه‌های تعیین‌کننده قیمت راهبند بازویی است. قیمت راهبند در برندهای معروف و شناخته‌شده گران‌تر از راهبندهایی است که به‌وسیله شرکت‌های معمولی تولید می‌شوند.

2- نوع راهبند:

بعضی از راهبندهای بازویی ساده و برخی تاشو هستند. مدل ساده این راهبندها برای فضاهای باز کاربرد بیشتری دارد. اما از مدل تاشوی راهبندهای بازویی می‌توان در فضاهایی با محدودیت بلندی هم استفاده کرد. قیمت راهبند بازویی در هر کدام از این مدل‌ها با دیگری متفاوت است.

3- نوع حسگر به‌کاررفته در راهبند:

راهبندی که در یک پارکینگ هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد با راهبندهای معمولی متفاوت است. این راهبندها باید به حسگرهای مورد نیاز مجهز باشند. عامل مهم دیگر در برآورد قیمت راهبند بازویی نوع حسگری است که در آن استفاده شده است.

4- سیستم باز و بسته شدن راهبند:

برخی از راهبندهای بازویی با سیستم الکترومکانیکی، و برخی با سیستم هیدرولیکی باز و بسته می‌شوند. به‌طور معمول قیمت راهبند بازویی که با سیستم هیدرولیکی باز یا بسته می‌شود، بالاتر از قیمت راهبند بازویی با سیستم الکترومکانیکی است.

درب اتوماتیک شیشه ای

پس از پارک کردن خودرو در بسیاری از پارکینگ‌های عمومی، باید راهی برای خارج شدن افراد از آن پارکینگ طراحی شده باشد. درب اتوماتیک شیشه ای یکی از بهترین خروجی‌ها برای افراد در یک پارکینگ عمومی است. البته از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای برای ورود و خروج خودرو به برخی پارکینگ‌های خصوصی، نیمه‌خصوصی و نمایشگاه‌های خودرو هم استفاده می‌شود.

استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای برای ورود و خروج افراد در بسیاری از ساختمان‌ها معمول است و این نوع درب‌ها را همگان می‌شناسند. اما بهره بردن از درب‌های خودکار شیشه‌ای در ورودی و خروجی پارکینگ‌ها هم برتری‌های زیادی دارد.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

* استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه ای در نمایشگاه‌های خودرو مانعی در برابر دید خودروهای داخل نمایشگاه به وجود نمی‌آورد. با استفاده از این درب‌های شیشه‌ای، خودروها از بیرون نمایشگاه هم به‌خوبی دیده می‌شوند. از طرف دیگر بیرون بردن و آوردن خودروها از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بسیار آسان است.

* باز و بسته کردن درب اتوماتیک شیشه ای بدون نیاز به استفاده از دست صورت می‌گیرد. این نکته از مهم‌ترین برتری‌های این نوع درب‌ها به شمار می‌رود. به‌ویژه در دورانی که همگان از نیاز به رعایت بهداشت در فضاهای عمومی باخبر هستند.

* زیبایی یکی از بهترین ویژگی‌های انواع درب اتوماتیک شیشه ای است. این نوع درب‌ها در هر ساختمانی استفاده شوند، زیبایی و همچنین پرستیژ آن را بالاتر می‌برند.

* برخی از انواع درب اتوماتیک شیشه ای در بین پارکینگ و ساختمان اصلی قرار گرفته‌اند و افراد از این درب‌ها به داخل ساختمان‌ می‌آیند. فضای بسیاری از این پارکینگ‌ها مانند پارکینگ فروشگاه‌های بزرگ و هایپرمارکت‌ها بسیار آلوده هستند. اما باز نماندن درب اتوماتیک شیشه ای از ورود آلودگی‌ها به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند.

* در فروشگاه‌های بزرگ، بیشتر افراد با سبدهای بزرگ خرید از فروشگاه خارج می‌شوند و از درب اتوماتیک شیشه ای پارکینگ به سمت خودروی خود می‌روند. با درب‌های شیشه‌ای خودکار، خارج کردن سبدهای خرید هم آسان می‌شود.

 

سخن پایانی

تجهیزات دنیای مدرن از هر نوعی که باشند، بخشی از زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند. پارکینگ هوشمند به شما کمک می‌کند تا جای پارک خودروی خود را از بیرون پارکینگ انتخاب کنید. راهبند بازویی راه را برای شما باز می‌کند تا خودروی خود را به داخل پارکینگ ببرید. درب اتوماتیک شیشه ای نیز شما را از پارکینگ به داخل سازه مورد نظر راهنمایی می‌کند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید