نرخ خرید آپارتمان در چرنداب تبریز

خرید آپارتمان در چرنداب تبریز

خرید آپارتمان در چرنداب تبریز : چرنداب تبریز یا چهارانداب نام یکی از محله‌های قدیمی شهر تبریز است که در مرکز این شهر قرارگرفته است. چرنداب جزو محله های اصلی شهر تبریز نیست بلکه از دو بخش به نام‌های چرنداب مهادمهین و چرانداب نوبر تشکیل‌شده است. چرنداب از توابع محله های نوبر و مهادمهین به شمار می رود. امروزه قسمت بزرگی از چرنداب در اطراف خیابان طالقانی قرار دارد. از مهمترین مساجد این محله می توان به مسجد امامزاده اشاره کرد. بزرگ‌ترین کوی چرنداب، کوی گوران است و ساکنان آن را اهل حق مذهبان تشکیل می‌دهند.

گورستان چرنداب یا مقبرة الوزرا

مقبرة الوزرا یکی از گورستان‌های تاریخی شهر تبریز است که در چرنداب واقع‌شده است. در میان گورستان‌های تاریخی تبریز، گورستان چرنداب از ویژگی خاصی برخوردار است. چرنداب در کنار مقابر شریف علما، هنرمندان، شعرا و… مرقد و مزار جمعی از دیوان‌سالاران نامدار ایرانی همچون قطب‌الدین شیرازی، سراج قمر آملی، عبدالله صیرفی و شمس الله جوینی را در خود جای‌داده است.

 تنها آثار به جاي مانده از گورستان تاريخي چرنداب و مزارات آن، سنگ قبرهاي صندوقي شکل است که در بدنه ديوار برخي از بناهاي تاريخي اين محله و يا در کوچه پس کوچه هاي آن به چشم مي خورد.

خواندن این مقاله نیز توصیه می شود: ایل گلی تبریز از گرانترین محله های تبریز

نادر میرزا درباره این محله می نویسد :«چرنداب از کوی های دیرین تبریز است و از نام آن در کتاب ها برده اند به ویژه قبرستان آنجا را که شمس الدین صاحب دیوان بدانجای آسوده است.»

کمال‌الدین خجندی در یکی از اشعارش، ضمن اظهار تعلق‌خاطر خویش به شهر تبریز، اشاره ظریفی به گورستان‌های متبرکه این شهر دارد:

تبریز مرا راحت جان خواهد بود                                   پیوسته مرا ورد زبان خواهد بود

تا درنکشم آب چرنداب و گجیل                                  سرخاب ز چشم من روان خواهد بود

حمام تاریخی چرنداب تبریز

قدمت حمام تاریخی چرنداب به اواخر دوره قاجاریه بر میگردد. نام این حمام برگرفته از محله چرنداب است. حمام چرنداب به مدت 20 سال تعطیل بوده است و از آن جا که از سال 1370 به شکل کارگاه نجاری در آمد، تغییرات کمی در بنای آن به وجود آمده است. این حمام چهار طاق دارد و پلان قسمت سربینه آن دایره ای شکل می باشد. حمام چرنداب آذربایجان شرقی، تزئینات قابل توجهی ندارد و تنها به دلیل پلان و سیستم ساختاری اش منحصر بفرد است. این حمام در سال 1384  به عنوان اثر تاریخی ملی به ثبت رسیده است.

خرید آپارتمان در چرنداب تبریز

اگر قصد خرید آپارتمان در تبریز را دارید بهتر است بدانید نرخ خرید آپارتمان در چرنداب تبریز از متری 2 میلیون تومان شروع شده و تا متری 3 میلیون و پانصد هزار تومان ادامه دارد.

نویسنده: رؤیا سهرابی/تیم تحریریه زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید