۱۰ مورد از بهترین جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

کیش یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس است که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین‌های جزیره جنگل کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز هستند که طبیعت در طی سال‌های طولانی آن را به وجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است. از جاهای گردشگری کیش سواحل ماسه‌ای، اسکله تفریحی، جاده کرانه، پیست دوچرخه سواری، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، روستای باغو، ورزش‌های دریایی کیش، درخت لور، گذر هنرمندان، نخلستان باغ بهشت، پارک دلفین، بوستان آهوان، پایاب کیش، مجموعه آوای خلیج فارس، مجموعه آکواریوم، آب انبار مجموعه ورزشی المپیک با انواع زمین‌های ورزشی فوتبال، تنیس، استخر، والیبال، بسکتبال، شطرنج، اسکواش، بیلیارد، بولینگ مریم و ده‌ها مکان دیدنی دیگر می‌توان یاد کرد. در ادامه مواردی از این جاهای دیدنی کیش توضیح داده می‌شود.

۱. شهر زیرزمینی کاریز

جاهای دیدنی کیش

کاریز، واژه فارسی قنات است. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌کرده است. قنات قدیمی کیش حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و این روزها با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است. این جاذبه گردشگری کیش با امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاس‌خانه، چایخانه و رستوران از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. از وسعت شهر زیرزمینی کاریز که بگذریم، چیزی که این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌کند سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده است.

آدرس: جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کیش (کاریز)

 

۲. کشتی یونانی

جاهای دیدنی کیش

در سال ۱۳۴۵ کشتی «خولا اِف» در سواحل جنوب غربی کیش به گِل نشست. این کشتی در بریتانیا ساخته شده بود و در طول عمرش مالکان مختلفی داشت، اما آخرین مالک آن یک یونانی بود. تلاش‌های بسیاری برای نجات کشتی انجام شد که البته هیچ‌کدامشان به نتیجه نرسیدند و کشتی در نهایت همان جا رها شد.

کشتی یونانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. این کشتی عظیم‌الجثه به ویژه هنگام غروب منظره عکاس پسندانه ای دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش به حساب می‌آید و گردشگران زیادی برای دیدنش به این نقطه از جزیره می‌آیند.

آدرس: خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی غروب

 

۳. روستای باغو یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

روستای باغو یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است. در زمان‌های قدیم ساکنان جزیره کیش در سه منطقه روستایی واقع در بخش‌های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی جزیره زندگی می‌کرده‌اند. امروزه تنها روستای به جا مانده از آن دوران روستای باغو است که در جنوب غربی جزیره کیش که در واقع همان سمتی که کشتی یونانی آنجا هست، قرار دارد و بافت سنتی آن تا به امروز حفظ شده است. گفته شده که اسم این روستا را از روی نام پیرزنی به نام باغو که در گذشته در آنجا زندگی می‌کرده است، برداشته‌اند. در حال حاضر در این روستای تاریخی، جز چند خانوار دامدار کسی زندگی نمی‌کند. در منطقه‌ای از فضای ورودی روستای باغو، سیاه چادرهایی برپا است که زندگی بومیان و آداب و رسوم این منطقه را برای گردشگران در معرض دید قرار می‌دهند.

آدرس: هرمزگان، کیش، خیابان باغو، روستای باغو

 

۴. شهر حریره

جاهای دیدنی کیش

شهر باستانی حریره با قدمت ۸۰۰ ساله از توابع شهرستان بندرلنگه است. وسعت این شهر باستانی ۱۲۰ هکتار است. بقایایی که در ساحل شمال جزیره دیده‌شده است متعلق به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی است. در فضای این شهر تاریخی، مسجد، قنات‌ها، حمام و خانه اعیانی درنتیجه جستجوهای باستان‌شناسی کشف‌شده است.
آدرس: جزیره کیش، میدان المپیک، میدان حریره، شهر باستانی حریره

 

۵. باغ پرندگان و دلفیناریوم

جاهای دیدنی کیش

بسیاری از افرادی که به کیش سفر می‌کنند اصلی‌ترین برنامه خود را بازدید از باغ پرندگان و دلفیناریوم می‌گذارند. مخصوصا اگر شما با فرزندتان به این سفر آمده‌اید تجربه بسیار جذابی برایش می‌تواند باشد.  این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. با وارد شدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را از نزدیک خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

آدرس: جنوب شرقی جزیره کیش

 

۶. خانه مردم شناسی بومیان کیش

جاهای دیدنی کیش

از دیگر جاهای دیدنی کیش می‌توان به خانه مردم شناسی بومیان کیش اشاره کرد. این خانه زیبا در بنایی به قدمت ۲۰۰ سال و در یکی از محله‌های قدیمی جزیره کیش به نام «سفین قدیم» قرار گرفته است. خانه مردم‌شناسی بومیان کیش، دارای ۱۵ اتاق، دو حیاط مجلسی و یک حیاط خانوادگی است که با هدف آشنایی گردشگران با فرهنگ، سبک زندگی، معیشت، صنایع دستی و … بومیان جزیره برپا شده. این خانه سنتی که به سبکی کاملا بومی ساخته شده است، باعث شده تا اشتغال‌زایی نیز برای مردم جزیره به وجود آید.

اگر به کیش سفر می‌کنید و دوست دارید از نزدیک با سبک زندگی و معیشت مردم منطقه آشنا شوید، حتما از این جاذبه دیدن کنید.

آدرس: استان هرمزگان، کیش، محله سفین قدیم و در ۲۰۰ متری بازار ماهی به سمت کشتی یونانی روبروی بندرگاه صیادی.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شیراز

 

۷. جزیره هندورابی

جاهای دیدنی کیش

یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره زیبای کیش، جزیره هندورابی است. وسعت این جزیره حدود ۲۳ کیلومتر مربع بوده و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۲۹ متر می‌باشد. در قلب این جزیره روستایی به نام هندرابی وجود داشته که در قرن ۱۵ میلادی در اختیار پرتغالی‌ها بوده و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری از آن استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر، تنها آثار باقی مانده از آن دوره به جای مانده است و مسافران می‌توانند از آنجا بازدید کنند.

آدرس : خلیج فارس

 

۸. اسکله تفریحی کیش

جاهای دیدنی کیش

شاید دریا از تمام جاهای دیدنی کیش خواستنی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر باشد. البته اگر شما هم مثل من عاشق دریا و تماشای حرکت آرام موج‌ها باشید. ایستادن و تماشای دریا برای مدت طولانی، آرامش فوق‌العاده‌ای به بیننده منتقل می‌کند. اگر شما هم دوست دارید برای دیدن دریا زمان بگذارید به اسکله تفریحی کیش بروید.

این اسکله چوبی و بسیار زیبا از سواحل کیش شروع می‌شود و تا دل دریا ادامه می‌یابد. زمانی که روی اسکله قدم می‌زنید آب‌های خلیج فارس زیر پای شماست. به غیر از پیاده‌روی و تماشای دریا، گزینه دیگر عکاسی است. وقتی روی اسکله هستید دورتادورتان تا چشم می‌بیند آبی دریاست. این منظره برای عکس گرفتن عالی است.

آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، خیابان دریا.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی زنجان

 

۹. تم پارک آبی اوشن

جاهای دیدنی کیش

این پارک آبی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران است. در این مجموعه علاوه بر راید‌های مختلف که به سه دسته آرام، تند و هولناک تقسیم شده‌اند می‌توانید از استخرهای مختلف و جکوزی استفاده کنید. همچنین در مجموعه رستوران و فروشگاهی وجود دارد که نیازهایتان در طول روز را برطرف می‌کند. البته باید توجه داشته باشید سانس‌‌ها و روزهای این مجموعه برای خانم‌‌ها و آقایان متغیر است و باید قبل از رزرو بلیت روزهای کاری مجموعه را چک کنید.

آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، تم‌پارک آبی اوشن

 

۱۰. درخت سبز

جاهای دیدنی کیش

درخت سبز دریکی از مناطق خاص جزیره کیش یعنی دره پرتغالی‌ها قرار دارد که قدمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله دارد و با پوشش سبزی که این منطقه دارد تداعی‌گر سرسبزی خطه مازندران است. در مجموعه فعلی امکاناتی مانند نمازخانه، بوفه، رستوران فصلی، سرویس بهداشتی جهت استراحت گردشگران در نظر گرفته‌شده است. در مجموعه درخت سبز شما می‌توانید هم به سمت شهر باستانی حریره و هم به‌سوی آب‌انبار سنتی جزیره در عرض چند دقیقه پیاده‌روی، سفر کنید.

آدرس: جزیره کیش، میدان حریره، خیابان درخت سبز، مجموعه درخت سبز

 

اکثر مناطق کیش آب و هوای گرم و مرطوب دارد؛ ولی به علت داشتن قدمت زیاد و آثار باستانی ناب، جاذبه‌های زیادی را به گردشگران پیشکش می‌کند. امیدوارم شما هم مثل من از سفر به کیش لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید