آشنایی با تجهیزات مورد نیاز ساخت استخر

آشنایی-با-تجهیزات-مورد-نیاز-ساخت-استخر

داشتن لحظات شاد و مفرح، دور کردن استرس و نگرانی از خود یکی از دغدغه‌های افراد در دنیای امروز است. یکی از تفریحاتی که موجب می‌شود افراد به این آرامش دست یابند، شنا کردن و آب بازی است. استفاده از استخر‌های عمومی یا خصوصی به شما کمک می‌کند تا دقایقی را بدون هیاهوی زندگی شهرنشینی سپری کنید. لازمه کسب این آرامش، تجهیزات استخر پیشرفته و با کیفیت به کار برده شده در ساخت استخر است.

چه تجهیزاتی برای ساخت استخر مورد نیاز است؟

همان طور که می‌دانید استخر‌ها در انواع و اشکال مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. خرید تجهیزات استخر و استفاده از آن‌ها برای تمامی آن‌ها فارغ از نوع سرپوشیده و روباز به صورت کاملاً یکسان و مشابه است. تجهیزات به کار برده شده در ساخت استخر متناسب با میزان بودجه و بر اساس نیاز آن انتخاب و خریداری می‌شود. عدم آگاهی لازم نسبت به این موارد می‌تواند خسارات و آسیب‌هایی را در ادامه به همراه داشته باشد.

تجهیزات مورد استفاده در ساخت استخر در دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. در درجه اول تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی و ساخت استخر است که دارای اولویت است. تمامی این تجهیزات در قسمتی به نام موتورخانه استخر که می‌تواند در داخل خود استخر قرار داده شود، نصب و اجرا شوند.

دسته دوم تجهیزات استخر، وسایلی هستند که بیشتر در طراحی و ایجاد راحتی آن به کار برده می‌شوند. دسته آخر، تجهیزاتی به منظور تعمیر و نگه داری و هم چنین تمیز کردن استخر است که مورد استفاده قرار داده می‌شوند.

دسته‌بندی تجهیزات استخر

۱. تجهیزات راه‌اندازی و نصب

تجهیزات مورد نیاز به منظور راه‌اندازی یک استخرشامل: پمپ، فیلتر، دستگاه‌های ضد عفونی‌کننده، دیگ آب گرم، مشعل، تبدیل‌کننده‌های حرارتی، لوله‌ها و اتصالات و… هستند. محل نصب آن‌ها در موتورخانه استخر است.

۲. تجهیزات نگه داری و ضد عفونی

نگه داری و ضد عفونی آب استخر به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های پوستی انجام می‌شود. در واقع یک عملیات گندزدایی آب انجام می‌شود تا به دلیل راکد بودن آب و استفاده افراد مختلف دچار بوی نامطبوع و میکروب‌های بیماری‌زا نگردد. این تجهیزات شامل: فیلتر تصفیه استخر، کلر قرصی، محفظه کلر، پمپ تصفیه آب، دستگاه ازون، برگ گیر و فیلتر شنی است.

۳. تجهیزات مورد نیاز در طراحی و ظاهر

این نوع تجهیزات شامل وسایلی است که به منظور ایجاد محیط لوکس و جذاب به کار برده می‌شوند. در حالت کلی امکانات رفاهی که موجب زیبایی بخشی به ظاهر و محیط استخر می‌شود. تخت کنار استخر، پله، نردبان، آب نما، فواره و… در این دسته از تجهیزات استخر قرار می‌گیرند.

دسته‌بندی-تجهیزات-استخر

آشنایی با انواع تجهیزات استخر

پمپ تصفیه آب

از مهم‌ترین عناصر و تجهیزات کاربردی در ساخت استخر، پمپ تصفیه آب است. این پمپ از یک قسمت به نام فیلتر تشکیل شده است. در واقع فیلتر به عنوان جداکننده ناخالصی‌ها در پمپ استفاده می‌شود. آب استخر با سیستم مکش پمپ، از کف گیر به سمت فیلتر حرکت می‌کند. وظیفه اصلی پمپ، شفاف نمودن و تمیز کردن آب استخر است. یکی از مواردی که در خرید پمپ باید مورد توجه قرار داد، حجم استخر است. پمپ داب استخری یکی از انواع پمپ است که در مدل‌های متنوع با عملکرد متفاوت در بازار موجود است.

فیلتر تصفیه استخر

همان طور که گفته شد، وظیفه اصلی فیلتر، جداکننده ناخالصی‌ها از آب مورد استفاده در استخر است. فیلتر‌ها پس از استفاده در یک دوره زمانی به منظور کارایی بهتر باید تعویض شوند. فیلتر شنی، دیاتوم و کارتریج از انواع فیلتر‌های به کار برده شده در ساخت استخر به حساب می‌آیند.

مبدل حرارتی

با توجه به نام این وسیله می‌توان دریافت که با هدف گرم نمودن آب استخر به کار برده می‌شود. مبدل حرارتی، آب گرم را از دیگ آب گرم به سمت استخر انتقال می‌دهد. انواع آن را می‌توان در دو دسته حرارتی و مارپیچی تقسیم‌بندی کرد.

دیگ آب گرم و مشعل

برای اینکه بتوان از آب استخر استفاده لازم را برد، باید دمای آن تا جای ممکن مناسب باشد. یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات مورد اتسفاده در استخر، دیگ آب گرم است. این وسیله با کمک دستگاه‌های دیگر، آب را به مقدار دمای‌ایده‌آل رسانده و به سمت داخل استخر منتقل می‌کند.

مشعل به منظور تأمین انرژی و گرمای لازم دیگ آب گرم استفاده می‌شود.

لوله و اتصالات

همه ما می‌دانیم وظیفه اصلی لوله‌ها، انتقال سیالات و مایعات است. لوله و اتصالات استفاده شده در ساخت استخر با هدف انتقال آب از موتورخانه به استخر و هم چنین گرم نمودن آن به کار برده می‌شوند. معمولاً جنس آن‌ها از نوع UPVC است تا از تشکیل رسوبات احتمالی و خراب شدن در برابر آب گرم جلوگیری شود.

دستگاه-ضدعفونی‌کننده-آب-استخر

دستگاه ضدعفونی‌کننده آب استخر

یکی از مکان‌های مناسب برای رشد جلبک و انواع باکتری، آب استخر است. به منظور داشتن آب تمیز و سالم باید در هنگام خرید تجهیزات، دستگاه ضد عفونی‌کننده را خریداری کنید. این دستگاه‌ها در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

قرص کلر

برای از بین بردن باکتری و جلوگیری از تشکیل جلبک در آب استخر، قرص کلر به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محفظه کلر

یکی از مواد ضد عفونی‌کننده آب، قرص کلر استخر است. این ماده با قرار گرفتن در داخل محفظه کلر و پس از وارد شدن محفظه در آب، به آرامی شروع به حل شدن می‌کند و از این طریق مواد ضدعفونی‌کننده وارد آب استخر می‌شود.

کلرزن خطی

یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده به منظور ضدعفونی کردن آب استخر، دستگاه کلرزن خطی است. قابلیت تنظیم درجه به منظور وارد شدن کلر به داخل آب این دستگاه موجب شده تا بیشتر مورد توجه طراحان ساخت استخر قرار گیرد.

سیلیس استخر

سیلیس استخر یکی از انواع مواد ضدعفونی کننده است که به منظور تصفیه ذرات بسیار ریز موجود در آب استفاده می‌شود. این ماده به صورت ماسه یا شن است که عملکردی مشابه با فیلتر دارد و ناخالصی‌های آب را از بین می‌برد.

تجهیزات دیگری مانند برگ گیر استخر، جارو، کفشور و وسایل تزئینی به منظور زیباسازی فضا و مکان را نیز می‌توانید در زمان خرید تجهیزات استخر با توجه به میزان بودجه خود تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

جمع‌بندی

داشتن تجهیزات استخر مناسب، مرغوب و با کیفیت موجب می‌شود تا ضمن استفاده صحیح از استخر و آب آن بتوانید لحظاتی را در آرامش و شادی سپری کنید. علاوه بر این موجب افزایش طول عمر آن شده و می‌توانید مدت زمان بیشتری از استخر بدون نیاز به تعمیر و نگه داری و صرف هزینه‌های گزاف استفاده کنید. شرکت آریان استخر یکی از شرکت‌های معتبر در امر فروش لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت استخر، سونا و جکوزی است که با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت به همراه ارائه مشاوره ساخت شما را تا پایان پروژه همراهی خواهد نمود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید