بهترین محله های گرگان برای تفریح و خرید خانه، از ناهارخوران تا النگدره!

طبیعت شهر گرگان

گرگان که شهر مرکزی استان گلستان است، هر ساله میزبان گردشگران زیادی در تمامی فصول، به خصوص در فصول بهار و تابستان است. این شهر جزء شهرهای شمال کشور محسوب می شود ولی دریایی در این شهر وجود ندارد و بزرگترین علل محبوبیت این شهر شمالی، جاذبه های گردشگری و دیدنی آن است و وجود محله های نابی مانند جنگل نهار خوران، روستای زیارت و فضای تفریحی کنار دریاچه النگدره و … است که همگی جزء بهترین محله های گرگان برای زندگی و تفریح به حساب می آیند. با زومیلا همراه باشید تا سفری به زیبایی های گرگان داشته باشیم.

بهترین محله های گرگان برای مسافرت

بلوار نهار خوران

بلوار نهارخوران یا جنگل ناهارخوران که مشهورترین و یکی از بهترین محله های گرگان است، و در 4 کیلومتری شهر گرگان واقع شده و به عنوان محله دنجی برای برگزاری یک پیک نیک خانوادگی در گرگان به شمار می رود. همچنین در بلوار نهار خوران غذاهای اصیل گرگان نیز در رستوران های اطراف این بلوار وجود دارد و مسافران می توانند طعم غذاهای لذیذ گرگان مانند خورشت ساک، آش گوجه، آش بولامه و… را بچشند. جنگل ناهارخوران با درختان سر به فلک کشیده و پوشش سبز و مرطوب جنگلش همیشه تداعی بهترین هوای پاک و تمیز را می کند و در کنار فضای تفریحی این منطقه، بد نیست بدانیم قیمت خانه در ناهارخوران بدلیل محبوبیت زیاد این منطقه بالا می باشد و جزء مناطق لوکس نشین گرگان به حساب می آید.

بلوار ناهارخوران گرگان

پارک جنگلی النگدره

اگر برای تفریح و مسافرت به جنگل ناهارخوران گرگان رفتید، بد نیست سری به پارک جنگلی النگدره هم بزنید که در نزدیکی ناهارخوران قرار دارد و در کنار زیبایی های این پارک جنگلی، نظیر درختان سر به فلک کشیده ای مانند توسکا، بلوط و… گذر رودخانه قلاشی از میان این پارک جنگلی و پیچیدن صدای شرشر آب، سبب زیبایی و طراوت هرچه بیشتر این منطقه شده است.

دریاچه توشن

دریاچه توشن که در 5 کیلومتری گرگان در ضلع جنوبی روستای توشن قرار دارد، در اطراف خود دارای چمن زار و درختان مختلفی است که سبب خلق  تفرجگاهی در گرگان برای گذراندن اوقات فراغت  شده و بدلیل وجود ماهی های مختلفی در این دریاچه، در فصول مختلف ماهیگیران زیادی مشغول سید ماهی از این دریاچه زیبا می شوند. همانطور که گفته شد، این دریاچه در روستای توشن قرار دارد که این روستا با داشتن مردمانی مهمان نواز و مهربان و همچنین آب و هوای خوب و تمیز و لذت بخش، آرامش بیشتری را برای مسافران فراهم می کند تا بتوانند در کنار این دریاچه دلنشین به تفریح راحت و خاطره انگیزی برسند.

دریاچه نوشن گرگان

روستای زیارت

قبل از صحبت درباره روستای زیارت گرگان گفتن این نکته خالی از لطف نیست که اگر به قصد مسافرت راهی شهر گرگان شدید، فقط به این چند منطقه گردشگری که در این مقاله برای شما ذکر کردیم بسنده نکنید، گرگان دارای مناطق تفریحی- گردشگری زیادی است که لازمه دیدن این مناطق داشتن وقت کافی است. حالا وقت تعریف روستای زیارت گرگان رسیده! این روستا یکی از زیباترین مناطق گردشگری گرگان است که بدلیل وجود آرامگاهی که متعلق به قوم بوداییان بوده است به روستای زیارت معروف است . در بخش شمالی این روستا جنگل ناهارخوران قرار دارد و آبشار و جنگل زیبای روستای زیارت در بخش جنوبی سبب محبوبیت هر چه بیشتر این روستا شده است.

پارک جنگلی کردکوی

پارک جنگلی کردکوی بدلیل داشتن رودخانه پلنگ پا باعث شده بسیار خنک و خوش آب و هوا شود و  از طرفی به دلیل داشتن امکانات رفاهی مانند: آلاچیق، مهمانسرای اقامتی، رستوران و پارکینگ، هرساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند. این پارک جنگلی در فاصله چهار کیلومتری شهرستان کردکوی واقع در غرب استان گلستان قرار دارد.

پارک جنگلی کردکوی

خیابان ولیعصر، خیابان بازار گردی در گرگان

خیابان ولیعصر گرگان که بلوار ناهارخوران در انتهای آن قرار دارد، بهترین خیابان برای خرید لباس و وسایل های تزیینی است . در این خیابان بهترین و بزرگترین مرکز خریدهای شهر گرگان واقع شده و میتوانید برای خرید به این خیابان مراجعه کنید.

بهترین محله های گرگان برای خرید خانه

هر شهری به نسبت وسعت و ظرفیت های خود دارای بافت های محله ای متفاوت است و به طور کلی هر شهر دارای سه نوع محله است که عبارتند از محله پایین شهر، محله بالاشهر، محله مرکزشهر. شهر گرگان هم از این قاعده مستثناء نیست و از جمله بهترین محله های گرگان برای خرید خانه که خانه های گران قیمت گرگان را دارا هستند می توان به بلوار ناهارخوران،شهرک مخابرات، خیابان جانبازان و سروش اشاره کرد، رنج قیمت خانه در این مناطق بطور میانگین از متری 4 تا 9 میلیون تومان است. قیمت خانه در محله های متوسط گرگان تقریبا از متری 3 تا 6 میلیون تومان است و محله هایی مانند خیابان حافظیه و علی محمدی، گرگان پارس، عدالت،طالقانی و گلشهر جزء محله های مرکزشهر یا متوسط گرگان به حساب می آیند. همچنین برای خرید خانه و آپارتمان در مناطق پایین شهر گرگان نیز می توانید به محله های : مولوی، فردوسی، بلوار انتظام، مدرس،حافظ، سعدی، جهاد مرکزی، کاشانی و شهرک شهریار اشاره کرد. رنج قیمت خانه در این مناطق حدودا از متری 2/5 تا 4 میلیون تومان است.

بیشتر بدانیم:  خواننده گرامی برای کسب  اطلاعات بیشتر ازگرگان، پیشنهاد می کننیم به مقاله خانه و آپارتمان در گرگان زومیلا سربزنید.

تیم تحریریه زومیلا :zoomila.com

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید