ایجاد فضاهای کاربردی در دکوراسیون داخلی

ایجاد فضاهای کاربردی در دکوراسیون داخلی یک مهارت نیست؛ بلکه یک هنر است. این هنر توسط بسیاری از افراد به‌صورت منحصربه‌فرد انجام می‌شود. یک طراحی داخلی خوب طراحی است که بتوانید خلق‌وخو، سبک زندگی و سلیقه افراد را در داخل خانه آن‌ها پیاده‌سازی کند.

این هنر باید بسیار کاربردی باشد و از هر قسمت خانه فضاهای کاربردی ایجاد کرد. در این مطلب به بررسی ایجاد فضاهای کاربردی می‌پردازیم. چنانچه شما نیز برای طراحی داخلی خود به دنبال ایده برای ایجاد فضاهای کاربردی هستید این مطلب برای شما مفید است.

بررسی نکاتی برای ایجاد فضاهای کاربردی در دکوراسیون داخلی

انتخاب مناسب رنگ‌ها

انتخاب رنگ‌های مناسب و استفاده مناسب از ترکیب رنگ باعث ایجاد فضاهای متفاوتی می‌شود که می‌تواند کوچک و یا بزرگ به نظر برسند. رنگ‌هایی که برای دیوار و کف اتاق‌ها استفاده می‌کنید یک سنگ بنا برای هر طراحی داخلی است.

دیوارهایی با رنگ روشن فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند و رنگ‌های تیره نور را منعکس نمی‌کنند و فضا را کوچک‌تر و صمیمی‌تر نشان می‌دهند. اگر فضای کوچکی دارید برای ایجاد یک فضای کاربردی مناسب باید از نصب تابلوها، استفاده از رنگ‌های تیره و کاغذدیواری با طرح‌های بزرگ خودداری کنید.

بزرگ کردن فضای کف

شما ‌می‌توانید برای بزرگ کردن کف اتاق‌ها از رنگ‌های روشن استفاده کنید. در سرویس بهداشتی بهتر است از کاشی‌های بزرگ و رنگ روشن استفاده کنید. برای دیوارها و کف اتاق‌ها از یک‌رنگ مشابه روشن استفاده نمایید تا فضا را بیشتر کاربردی و بزرگ نشان دهد.

درصورتی‌که می‌خواهید از کف‌پوش برای یک قسمت از خانه استفاده کنید تمام کف اتاق‌های دیگر را نیز با همان کف‌پوش پرکنید. این‌گونه فضا بازتر به نظر می‌رسد. می‌توانید در قسمتی از اتاق نشیمن یک جای مطالعه اختصاصی به کمک یک فرش ایجاد کنید.

برای کف اتاق از کف‌پوش‌های پهن استفاده کنید تا درزهای کمتری در کف خانه پدیدار شوند. این کف‌پوش‌ها باید به‌موازات بلندترین دیوار چیده شوند که این‌گونه اتاق را بازتر و بلندتر نشان می‌دهند. طراحی مورب کف‌پوش نیز می‌تواند برای بزرگ‌تر نمایش‌دادن اتاق ایده خوبی باشد.

استفاده از پنجره برای ایجاد فضاهای کاربردی در دکوراسیون داخلی

استفاده از پنجره و نور طبیعی در طراحی

تا جایی که می‌توانید از پنجره‌های بیشتری در خانه استفاده کنید تا نور طبیعی زیادی وارد شود و فضا را بازتر و بزرگ‌تر نمایش دهد. باز گذاشتن پنجره این توهم را در فرد ایجاد می‌کند که فضای داخلی با فضای بیرونی خانه ترکیب شده‌اند و فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

برای پنجره‌ها از پرده‌های رنگ روشن و حریر استفاده کنید. پنجره‌های فانتزی فضا را به چند قسمت مختلف تقسیم می‌کنند و برای بزرگ نشان‌دادن خانه مناسب نیستند.

ایجاد نقطه کانونی

نقطه کانونی در خانه باعث می‌شود تا چشم‌ها توجهشان به آن قسمت بیشتر جلب شود و از پراکنده شدن در محیط اطراف جلوگیر می‌کند. نقطه کانونی باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که در مرکز وسایل دیگر قرار بگیرد و سایر لوازم در اطراف این قسمت باشند.

از فضاهای عمودی استفاده کنید

در سفارش خدمات طراحی دکوراسیون داخلی منزل به افرادی که می‌خواهند کار را در دست بگیرند سفارش کنید که در قسمت‌هایی که از فضای عمودی استفاده نشده است قفسه و کتابخانه قرار دهند. این کار باعث استفاده بهینه از فضا می‌شود و فضا را بازتر نشان می‌دهد.

استفاده از این نوع قفسه‌ها چشمان را به سمت بالا می‌کشند و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. به این نکته دقت کنید در این حالت باید قفسه‌ها دارای رنگی مشابه رنگ دیوارها باشند و تضاد زیادی وجود نداشته باشد.

استفاده از آیینه

آیینه‌‌ها برای ایجاد توهم بسیار وسایل کاربردی هستند. نورهای طبیعی و مصنوعی توسط آیینه‌ها جذب می‌شوند و در سرتاسر محیط خانه منعکس می‌گردند. با این کار فضای داخلی بزرگ‌تر و روشن‌تر می‌شود. ایجاد فضا از طریق این توهم زیبا برای جاهایی که کوچک هستند بسیار کاربردی است.

برای ایجاد ظاهری جادارتر در خانه می‌توانید از آیینه‌هایی استفاده کنید که از کف تا سقف امتداد دارند یا درب کابینت‌ها را آیینه‌ای طراحی کنید.

قراردادن مبلمان

قرارگیری مبلمان در طراحی داخلی

انتخاب مبلمان برای یک فضا انتخاب چالش برانگیزی است به‌خصوص برای فضاهایی که کوچک هستند. مبلمان را در کنار دیوارها قرار دهید تا بتوانید نقطه کانونی مورد نظر را در محیط ایجاد کنید. فضای کمی در اطراف مبلمان خود قرار دهید تا حس بازتر شدن فضا را ایجاد کند.

مبل‌ها را از دیوار پشتی کمی فاصله دهید تا به ایجاد فضای بزرگ کمک کنند. هیچ تزیینی نباید جلوی دید را در اتاق بگیرد. در فضاهای کوچک اتاق نشیمن از قرار دادن مبل در وسط اتاق خودداری کنید؛ زیرا این کار اتاق را به چند تکه تقسیم می‌کند که کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

استفاده از وسایل شیشه‌ای و اکریلیک

مبلمان شیشه‌ای به‌راحتی ظاهر خانه را بزرگ‌تر و کاربردی‌تر نشان می‌دهند و با قطعات داخل فضا به‌راحتی ترکیب می‌شوند. در این حالت توهمی از داشتن فضای بزرگ برای مخاطب ایجاد می‌شود. اگر نمی‌توانید تعداد مبلمان را در اتاق کم کنید برای جلوگیری از شلوغ‌شدن فضا از مبلمان شیشه‌ای استفاده کنید.

استفاده از کمدهای بوتیک مانند

از کمدهایی برای قراردادن لباس‌هایتان استفاده کنید که شبیه به بوتیک هستند. در این صورت با داشتن یک کمد فضای ذخیره‌سازی بالایی نیز دارید و هر بار برای انتخاب لباس به‌راحتی می‌توانید آن را از بین بقیه وسایل داخل کمد بیرون بیاورید.

این کار به شما کمک می‌کند تا رؤیاهای بزرگ و لوکس را در یک فضای کوچک طراحی کنید. این کمد می‌تواند دارای کشوهایی با عمق کم برای جواهرات و اکسسوری‌های شما باشد و همچنین برای قرار دادن لباس و کفش و… فضاهای بیشتری در اختیار دارید.

آیا می‌دانید سفارش خدمات طراحی دکوراسیون داخلی به چه صورتی است؟

در گذشته برای ایجاد تغییر در طراحی داخلی نیاز بود تا حضوری به شرکت‌های مخصوص این کار مراجعه کنید و زمان زیادی را برای انتخاب شرکت موردنظر صرف کنید. امروزه به کمک سایت‌های آنلاین شما می‌توانید خدمات طراحی دکوراسیون داخلی خانه و محل کار خود را به‌راحتی با یک سرچ در اینترنت و انتخاب شرکت معتبر انجام دهید.

سایت زمان استودیو متعلق به شرکت معماری زمان، یکی از معتبرترین سایت‌ها در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است که دارای سال‌ها تجربه و افراد متخصص در این زمینه است. برای سفارش خدمات طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود به‌راحتی می‌توانید وارد سایت شوید از نمونه‌های موجود در سایت بازدید کنید و با مشاوران نیز در ارتباط باشید.

سخن نهایی

در این مطلب به بررسی ایده‌هایی برای ایجاد فضای کاربردی در دکوراسیون داخلی پرداختیم. شما می‌توانید به کمک راهنمایی‌های موجود در سایت زمان استودیو و مطالعه مطالب بالا بهترین تصمیم برای ایجاد تغییرات داخلی را بگیرید. به کمک پلتفرم‌های آنلاین می‌توانید تغییرات خانه خود را قبل از انجام کار ببینید و قسمت‌های موردنظر را طبق سلیقه خود تغییر دهید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید