معرفی انواع مدل های دستگیره کابینت

معرفی-انواع-مدل-های-دستگیره-کابینت

کابینت یکی از مهم­‌ترین اجزای یک آشپزخانه است که نوع و تعداد آن در هر آشپزخانه متفاوت است. یک کابینت مناسب مزیت‌های زیادی دارد و علاوه بر ایجاد فضای خالی و امن برای ظروف، باعث زیبایی آشپزخانه نیز می‌­شود. یکی از مهم‌­ترین اجزای کابینت که به زیبایی آن کمک می‌­کند، دستگیره کابینت است. دستگیره کابینت انواع مختلفی دارد و در شکل­‌ها، طرح­‌ها و جنس­‌های مختلفی تولید می‌­شود. در این مقاله به بررسی دستگیره­ کابینت پرداخته شده است.

انتخاب دستگیره کابینت مناسب

هنگام خرید دستگیره کابینت، به نکات زیادی باید توجه کرد. دستگیره­ کابینتی که برای خانه­ خود می‌­خرید، قابل تعویض است و از همان ابتدا می‌­توانید یک دستگیره جدید و بر اساس سلیقه خودتان روی کابینت بیندازید. در بازار امروز، انواع مختلفی از دستگیره­ کابینت وجود دارد که انتخاب از میان آن­‌ها کار نسبتاً سختی است و یافتن یک دستگیره مناسب، می‌­تواند تبدیل به یک معضل شود.
مخصوصاً افرادی که به دکوراسیون خانه خود اهمیت بالایی می‌­دهند، در انتخاب دستگیره برای کابینت­‌ها، سخت‌­گیری بیش­تری دارند و در زمان خرید دستگیره کابینت، تنوع زیاد دستگیره­‌ها این افراد را سردرگم می‌­کند. انتخاب دستگیره­ کابینت مناسب، باعث زیباتر دیده شدن آشپزخانه می‌­شود و به دکوراسیون داخلی خانه، تنوع می‌­دهد. به همین دلیل باید دستگیره کابینت مناسبی انتخاب و خریداری نمایید.
دستگیر­ه­‌های کابینت انواع مختلفی دارند و مدل­‌های مختلفی از آن­‌ها را می‌­توانید خریداری کنید. در انتخاب یک دستگیره مناسب، عوامل مختلفی نقش دارد و روی آن تأثیر می‌­گذارد. یکی از عواملی که دستگیره­ کابینت بر اساس آن انتخاب می‌­شود، نوع کابینت است. دستگیره­ کابینت­‌های مدرن و کلاسیک، با یکدیگر­ تفاوت­‌هایی دارند و دستگیره یکسانی روی این کابینت­‌ها نصب نمی‌­شود.
عامل دیگری که در انتخاب یک دستگیره نقش دارد، سلیقه مشتری است. تنوع دستگیره­‌ها بسیار بالاست و نمی‌­توان قاعده‌­ای برای انتخاب دستگیره کابینت مناسب طراحی کرد. به همین دلیل هر مشتری هر دستگیره­‌ای که بخواهد، می‌­تواند روی کابینت آشپزخانه­‌اش نصب کند.
جنس و اندازه دستگیره کابینت نیز مواردی هستند که باید به آن­‌ها توجه زیادی شود و می‌­توانند تأثیر بسیار زیادی در کاربرد دستگیره داشته باشند. با این حال می‌­توان گفت مهم­ترین عوامل تأثیرگذار روی انتخاب یک دستگیره مناسب، نوع دکوراسیون و مدل کابینت­‌ها است.

انواع دستگیره­ کابینت

دستگیر­ه­‌های کابینت انواع مختلفی دارند و شمار زیادی از آن­‌ها تولید می‌­شود. این دسته­‌بندی بر اساس شکل و جنس دستگیره­ کابینت انجام می‌­شود و هر کدام از دستگیره­‌ها برای کابینت­‌های مختلفی مناسب هستند. به طور کلی دستگیره­ کابینت­‌ها از لحاظ شکل، به چهار نوع دکمه‌­ای، خطی، مستطیلی و منحنی تقسیم می‌­شوند.
از لحاظ جنس، می‌­توان دستگیره­­ کابینت­‌ها را به سه دسته چوبی، پلاستیکی و فلزی تقسیم کرد. هر کدام از این دستگیره­‌ها روی کابینت­‌های مختلفی نصب می‌­شوند. به عنوان مثال دستگیره کابینت ممبران، باید حالتی کلاسیک داشته باشد و نصب دستگیره مدرن روی کابینت ممبران، باعث می‌­شود تا دکوراسیون آشپزخانه مناسب نباشد و کابینت­‌ها ظاهر زیبایی نخواهند داشت.
شکل-دستگیره­‌های-کابینت

شکل دستگیره­‌های کابینت

دستگیره دکمه­‌ای: این نوع از دستگیره­‌ها که در کابینت­‌های قدیمی استفاده زیادی داشتند، حالتی کلاسیک دارند و برای دکوراسیون کلاسیک که حسی قدیمی القا می‌­کنند، مناسب است. دستگیره دکمه­‌ای می‌­تواند زیرمجموعه‌­ای از دستگیره کابینت لوکس به حساب بیاید و طرفداران خاص خودش را دارد.
دستگیره خطی: دستگیره­‌های خطی در کابینت­‌های مدرن استفاده می‌­شوند و معمولاً جنسی از فلز دارند. این دستگیره­‌ها بیشتر برای کابینت­‌های کشویی مناسب است. زیرا می‌­توان با دو دست آن­‌ها را کشید و در صورت سنگین بودن داخل کابینت، کمک زیادی به باز شدن در آن می‌­کند. با این حال محدودیت خاصی در استفاده از آن­‌ها برای تمام کابینت­‌ها وجود ندارد.
دستگیره مستطیلی: این دستگیره­‌ها که کاملاً در دکوراسیون مدرن استفاده می‌­شوند، بیش­تر مخصوص کابینت­‌های ساده با سطوحی صاف هستند. جنس این دستگیره­‌ها معمولاً فلز است و روی کابینت­‌های تیز و مستطیلی شکل نصب می‌­شوند.
دستگیره منحنی: این دستگیر­ه­‌ها هم در دکوراسیون­‌های کلاسیک و هم در دکوراسیون­‌های مدرن استفاده می‌­شوند. با این حال طرح دستگیره­‌های کلاسیک با دستگیره­‌های مدرن متفاوت است. دستگیره­‌های­ منحنی­ که روی کابینت­‌های کلاسیک نصب می‌­شوند، معمولاً نقش و‌ نگار بیش­تری دارند و دستگیره­‌های مدرن صاف‌­تر و تیز­تر هستند.

انتخاب-دستگیره-کابینت-مناسب

خرید دستگیره کابینت بر اساس نوع کابینت

نوع کابینت یکی از عواملی است که روی انتخاب و یا خرید مدل های دستگیره­ کابینت مناسب تأثیر می‌­گذارد. کابینت­‌ها انواع مختلفی دارند و جنس، اندازه و مدل آن­‌ها با یک­دیگر تفاوت­ دارند. کابینت­‌ها از جنس چوب، فلز، کامپوزیت یا ترکیبی از این مواد ساخته می‌­شوند.

به عنوان مثال ممکن است کابینتی کاملاً از جنس چوب باشد یا کابینتی فلزی با روکشی از جنس چوب باشد که به زیبایی آن افزوده می‌­شود. روی هر یک از این کابینت­‌ها، دستگیره­‌های مخصوصی باید نصب شود. البته اگر دستگیره­ کابینت با نوع آن سازگار نباشد، مشکلی پیش نمی‌­آید؛ اما این موضوع طبق اصول دکوراسیون داخلی نیست و زیبایی بصری کم­تری نیز دارد.
اگر نوع کابینت چوبی و کلاسیک باشد، بهتر است تا از دستگیره دکمه‌­ای استفاده شود. البته دستگیره­‌های منحنی که نقش و‌ نگار زیادی دارند و حسی کلاسیک به بیننده القا می‌­کنند هم کاملاً مناسب این کابینت­‌ها هستند. این دستگیره­‌ها معمولاً طلایی رنگ هستند و حالتی کاملاً کلاسیک و سنتی دارند.
در کابینت­‌های مدرن‌­تر که از ام ­دی­ اف برای ساخت آن­‌ها استفاده می‌­شود، می‌توان از دستگیره­‌های مختلفی استفاده کرد. بهترین دستگیره­‌ها برای این نوع از کابینت­‌ها که سطحی مستطیل شکل، صاف و تیز دارند، دستگیره­‌های مستطیل شکل هستند. این دستگیره­‌ها کاملاً با تیزی و صافی کابینت­‌ها هماهنگ می‌­شود و حس مدرنیته را به بیننده القا می‌­کند.

دستگیره کابینت ممبران

نوعی از کابینت­‌ها وجود دارد که به آن­‌ها ممبران گفته می‌­شود و معمولاً جنسی چوبی دارند یا روکشی از جنس چوب روی آ­ن­‌ها کشیده شده است. اگر کابینت ممبران حالتی کلاسیک داشته باشد، به عنوان مثال اگر روی کابینت نقش­‌ها و طرح­‌هایی صاف وجود داشته باشد، بهتر است تا دستگیره­ کابینت مستطیل شکل و تیز باشد.

این کار باعث می‌­شود تا بین دستگیره و نوع کابینت هماهنگی و هارمونی وجود داشته باشد و حس خوبی به بیننده القا کند. اگر کابینت ممبران طرح­‌هایی خمیده داشته باشد، مناسب­‌تر است تا دستگیره کابینت ممبران حالتی خمیده داشته باشد یا از دستگیره­‌های دکمه‌­ای استفاده شود. در این حالت دکوراسیون آشپزخانه حالتی سلطنتی دارد.

کابینت ممبران محبوب­‌ترین نوع کابینت در خانه­‌ها است و قطعاً این نوع از کابینت­‌ها را دیده­‌اید. اگر کابینت­‌ها بسیار لاکچری و لوکس باشند، بهتر است از دستگیره کابینت لوکس روی آن­‌ها استفاده شود. این دستگیره­‌ها ممکن است هر شکلی داشته باشند؛ اما طرح­‌ها و نقش­‌های آن­‌ها بسیار خاص­تر هستند و به همین علت استفاده از آن­‌ها روی تمامی کابینت­‌ها مناسب نیست. اکنون ممکن است این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که دستگیره کابینت مدنظرتان را باید از کجا خریداری نمایید؟ فروشگاه اینترنتی بارتو یکی از بهترین فروشگاه‌ها جهت خرید انواع یراق آلات است که می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.

توجه داشته باشید که خرید دستگیره از فروشگاه‌های نامعتبر باعث می‌شود که با محصولاتی بی‌کیفیت مواجه شوید و نتوانید به خوبی از آن‌ها استفاده کنید. این فروشگاه‌ها معمولا اجناسی بی‌کیفیت را با قیمت بالا در اختیار مشتریان قرار داده و توجهی به رضایت آن‌ها ندارند. به همین دلیل حتما جهت خریداری دستگیره کابینت به مراکز فروش شناخته‌شده مراجعه کنید. مجموعه بارتو یکی از بهترین فروشگاه‌های یراق آلات است که همین حالا با مراجعه به آدرس اینترنتی https://bartu.ir/  می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره ببرید.

درنهایت باید گفت دستگیره­ کابینت از مهم­ترین بخش­‌ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که جزو آخرین بخش­‌های یک دکوراسیون است. دستگیره­ کابینت می‌­تواند هر شکلی داشته باشد و در آخر به سلیقه مشتری بستگی دارد. با این حال طبق اصول برخی از دستگیره­‌ها مناسب تعدادی از کابینت­‌ها هستند که در این مقاله به بررسی آن­‌ها پرداخته شد.

2 نظرات

    • دستگیره های خطی و مستطیلی که بیشتر در دکوراسیون­‌های مدرن استفاده می‌­شوند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید