افزایش نور اتاق تاریک با 12 ایده فوق العاده!

افزایش نور اتاق تاریک

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دکوراسیون‌هایی با سبک روشن را می‌پسندید، زندگی در خانه‌ای که فاقد نور طبیعی باشد مسلما برایتان آزاردهنده خواهد بود. حتی اگر بیشتر قسمت‌های خانه شما نور خوبی داشته باشد، انتقال نور طبیعی به یک اتاق تاریک کار سختی است. یکی از راهکارها این است که پنجره‌های بیشتری را در منزلتان نصب کنید. این راه حل با وجود اینکه میزان نور طبیعی منزل شما را افزایش می‌دهد، اما گران است. جای نگرانی نیست! در این مطلب راهکارهای ساده‌ای را لیست کرده‌ایم که به افزایش نور اتاق تاریک شما کمک می‌کنند.

1-استفاده از آینه

قرار گرفتن آینه در اتاق می‌تواند به گسترش نور کمک کند. از طرف دیگر، اگر در راهرو آینه داشته باشید، نور را به اتاق تاریک کناری‌اش منعکس می‌کند. وقتی صحبت از روشن کردن یک فضای تاریک می‌شود، آینه‌ها می‌توانند معجزه کنند؛ به شرط آنکه بدانید چگونه از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از آینه برای روشن کردن اتاق تاریک

2-داشتن درب شیشه خور

اگر به دنبال راهکاری برای افزایش نور اتاق تاریک خود می‌گردید، درب اتاق را با یک درب شیشه خور عوض کنید. به عنوان مثال، اگر لاندری روم شما تاریک است، استفاده از درب‌های شیشه خور و مات باعث می‌شود به لطف نوری که از بیرون می‌تابد، فضای داخل روشن شود.

نورگیری اتاق بدون پنجره

3-از رنگ خاکستری روشن غافل نشوید

استفاده از رنگ خاکستری روشن راهکاری عالی برای ایجاد توهم نوری بیشتر است و به ویژه برای افرادی که رنگ‌های خنک را ترجیح می‌دهند یا طرفدار رنگ سفید نیستند، بسیار مناسب است.

فقط مطمئن شوید که از رنگ خاکستری روشن استفاده کرده‌اید، زیرا اگر در رنگ آمیزی اتاق از رنگ‌های خاکستری تیره استفاده شود، فضای اتاق تاریک‌تر از قبل می‌شود.

رنگ خاکستری در دکوراسیون

4-مبلمان اتاق را زاویه‌دار بچینید

اضافه کردن پنجره در اتاقی که پشت دیوارش فضای باز نیست، تقریبا غیرممکن است؛ بنابراین بهتر است در عوض با مقدار نوری که دارید بازی کنید.

می‌توانید این کار را با زاویه‌دار کردن مبلمانتان به سمت نور انجام دهید تا نور را منعکس کنند و فضای اتاق کمی روشن‌تر شود. اگر رنگ مبلمان شما روشن باشد، این مورد تاثیرش را بیشتر نشان خواهد داد.

چیدمان مبل در اتاق کم نور

5-از رنگ قهوه‌ای خیلی روشن استفاده کنید

اگر برای کف اتاق، چوب را ترجیح می‌دهید، بجای استفاده از رنگ‌های تیره‌ای مانند اسپرسو، از رنگ‌های روشن و گرم استفاده کنید. بدیهی است که هرچه رنگ مبلمان تیره‌تر باشد، فضای اتاق نیز تاریک‌تر است که این مسئله مشکل شما را بیشتر خواهد کرد.

این مطلب را از دست ندهید: دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با ۸ ایده فوق العاده شیک

رنگ مناسب خانه های کم نور

6-استفاده از فرش رنگ روشن

ممکن نیست بتوانید به زور نور خورشید را وارد اتاقتان کنید، اما با استفاده از یک فرش روشن می‌توانید فضای داخل اتاق را روشن کنید. این امر به ویژه اگر کف‌پوش تیره‌ای داشته باشید، بسیار مفید است.

حین انجام این کار، مطمئن شوید که سقف اتاق نیز حتما سفید باشد. استفاده از فرش روشن و سقف سفید، باعث می‌شود سقف بلندتر به نظر برسد و فضای اتاق کمتر تاریک باشد.

این مطلب را از دست ندهید: راهنمای خرید فرش ماشینی

فرش سفید در دکوراسیون اتاق خواب

7-استفاده نکردن از پرده

اکثر افراد پنجره‌های بدون پرده را دوست ندارند، اما چشم پوشی از آن‌ها می‌تواند منجر به افزایش نور اتاق تاریک شود! پنجره باز باعث می‌شود نور بیشتری وارد شود و فضای اتاق را بسیار روشن‌تر می‌کند.

ایده دکوراسیون برای اتاق کم نور

8-تنها به لامپ اتاق اعتماد نکنید

علاوه بر تلاش برای استفاده از رنگ‌های روشن در فضای اتاق، تنها به لامپ اتاق به عنوان منبع نور تکیه نکنید. برای دو طرف تخت، آباژورهایی را در نظر بگیرید تا نور را از دیوارها منعکس کنند و فضا روشن‌تر شود.

افزایش نور خانه

9-از مبلمان با رنگ روشن استفاده کنید

انتخاب مبلمان با رنگ روشن دیگر راهکار مناسب برای افزایش نور اتاق تاریک است، زیرا با پارچه‌های روشن‌تر توهم نوری بیشتری در فضا ایجاد می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید:  جدیدترین راهکارهای چیدمان پذیرایی کوچک

مدل مبلمان برای اتاق خواب

10-از نورپردازی سقف غافل نشوید

اگر در سقف جایی برای آویزان کردن لامپ ندارید، می‌توانید سقف اتاق تاریکتان را با نورپردازی روشن کنید. مهم‌ترین مزیت نورپردازی سقف این است که نور در یک مکان مرکزی متمرکز نشده و در چند نقطه پخش می‌شود.

نورپردازی سقف اتاق خواب

11-به فکر عوض کردن پنجره اتاق باشید

اگر پنجره کوچک و تیره اتاق شما باعث تاریکی اتاقتان شده است، آن را با یک پنجره بزرگ‌تر و سفیدتر عوض کنید تا فضای اتاقتان روشن‌تر شود.

مدل پنجره های مدرن

12-دیوارهایتان حتما رنگ روشن باشد

مانند مبلمان، بهتر است کف، سقف و هر چیز دیگری که در اتاق است رنگ روشن باشد. در حالی که یک دیوار سرمه‌ای در یک اتاق پرنور بسیار زیبا به نظر می‌رسد، اما اگر در یک اتاق تاریک باشد، هنگام ورود به اتاق احساس می‌کنید در غار هستید.

این مطلب را از دست ندهید: دکوراسیون شیک و لاکچری به سبک آرت دکو

چگونه نور خانه را زیاد کنیم

سخن پایانی

وارد کردن نور طبیعی زیاد به یک اتاق تاریک کار آسانی نیست، اما با برخی از طراحی‌های استراتژیک و تغییر دکوراسیون امکان‌پذیر است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد افزایش نور اتاق تاریک به خاطر بسپارید، ایجاد نور از طریق استفاده از رنگ‌های روشن در اتاق است، در غیر این صورت مهم نیست چه تعداد آینه یا نورپردازی وجود دارد، اتاق همچنان تاریک به نظر می‌رسد.

برگرفته از: decoratedlife

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید