جدیدترین راهکارهای چیدمان پذیرایی کوچک

چیدمان پذیرایی کوچک

آیا پذیرایی شما کوچک است؟ اجازه ندهید متراژ پذیرایی کوچک، شما را از دکوراسیون فضا منصرف کند. مهم نیست که فضای خانه چقدر کوچک است، هنوز هم می تواند شیک باشد هرچند شما مالک یا مستاجر باشید. برای اثبات این نکته، ما بهترین ترفندهای چیدمان پذیرایی کوچک را برای شخصی سازی فضاهای مختلف در خانه جمع آوری کردیم. با استفاده از این راهکارها نه تنها دکوراسیون پذیرایی کوچک خود را بهبود می بخشید، بلکه فضا را از آنچه هست بزرگ‌تر نمایش می دهید.

دکوراسیون پذیرایی کوچک چگونه است؟

باور این موضوع سخت است اما وقتی فضا محدود و کوچک می شود، چیدمان و دکوراسیون به مراتب آسان‌تر، کم هزینه‌تر و موفقیت آمیزتر از فضای نامحدود می باشد. اگر نکات و اصول چیدمان فضای کوچک را در نظر بگیرید حتی می‌توانید پذیرایی را بزرگ تر از آنچه هست نمایش دهید. مبلمان و وسایل نکات کانونی برای دکوراسیون پذیرایی هستند. از جمله نکات مهم در چیدمان پذیرایی کوچک انتخاب مبلمان مناسب و چیدمان صحیح در فضا است. نکته‌ی مهم دیگر دیوارها از نظر رنگ و کاربرد آن‌ها هستند که می توانید با کاربرد رنگ روشن در دیوار، فضا را بازتر نمایش دهید یا از اجزای بدون پایه و دیواری استفاده کنید تا در فضای پذیرایی صرفه جویی شود. در ادامه راهکارها همراه با تصاویر واضح نمایش داده می شوند.

دیوارها را سفید نگه دارید

روشن کردن پذیرایی کوچک

می خواهید پذیرایی تان را رنگ کنید؟ اگر دیوارهایتان سفید است مجددا رنگ سفید بزنید. ترکیب دیوارهای سفید با وسایل رنگی هر فضای کوچکی را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می دهد. مطابق تصویر، این اتاق نشیمن سفید با طیف وسیعی از رنگ‌ها و بافت‌های متنوع، ترکیب خوبی برای پذیرایی کوچک و مبلمان است.

از زوایای عجیب و غریب کمک بگیرید

کاغذ دیواری در پذیرایی کوچک

دکوراسیون یک پذیرایی کوچک با زوایای کج و معوج ممکن است گیج کننده باشد، اما دکور خاص را به هر فضای کوچکی می توان افزود. شما می‌توانید دیوار عجیب و غریب پذیرایی را به نقطه کانونی تبدیل کنید. انتخاب کاغذ دیواری با یک الگوی جسورانه می تواند یک نقطه مرکزی را در زوایای ناقص ایجاد کند و در عین حال چیدمان پذیرایی کوچک را بهبود بخشد.

به پذیرایی رنگ زندگی اضافه کنید

پذیرایی کوچک رنگی

هیچ چیزی به اندازه گیاهان یک اتاق نشیمن را زیبا نمی کند. گیاهان گلدار مانند نرگس یا لاله ها رنگ های دوست داشتنی را به فضا اضافه می کنند، در حالی که گیاهان سبز بدون گل، از جمله سرخس و گیاهان عنکبوت، بافت جالب را به ارمغان می آورند (به علاوه آن‌ها هوای داخل را تمیز می کنند!) آیا باغبانی را دوست ندارید؟ می توانید از گیاهان آپارتمانی مقاوم استفاده کنید.

انتخاب مبل صحیح برای یک فضای باریک

مبل مناسب پذیرایی کوچک

پذیرایی که هر دو ویژگی باریک و کوچک را داشته باشد می تواند یک چالش برای دکوراسیون باشد. با این حال، مانند تصویر، یک کاناپه ال شکل مناسب می تواند از هر سانتی متر فضا استفاده کند. هنگام خرید مبل برای فضاهای کوچک، به دنبال مدلی باشید که ممتد و یا تاشو باشد تا عمق نشیمن شما را بیشتر کند.

برای مشاهده‌ی جدیدترین مدل‌های مبلمان ال شکل و تاشو این مقاله را از دست ندهید: انتخاب مبل راحتی مناسب و محبوب ترین مدل های ۲۰۱۹

سقف را با نوارهای عمودی بالا ببرید

بزرگ کردن پذیرایی کوچک

اگر سقف کوتاه شما دکوراسیون را محدود می کند، نگاهی دقیق به این دیوارهای این تصویر بیاندازید. خطوط ظریف عمودی روی دیوار سقف این اتاق نشیمن جمع و جور را بالاتر نشان می دهد و چیدمان پذیرایی کوچک را بزرگ تر به نظر می رساند.

استفاده از شلف دیواری برای فضاسازی

قفسه برای پذیرایی کوچک

اضافه کردن یک قفسه کتاب یا شلف دیواری پشت مبلمان پذیرایی یک راه زیرکانه و موثر برای افزودن زیبایی بصری و فضای ذخیره سازی به اتاق نشیمن شما است.

کاربرد سبک شبی شیک در چیدمان پذیرایی کوچک

سبک شبی شیک در پذیرایی کوچک

مطابق تصویر یک اتاق نشیمن زیبا به سبک شبی شیک در دکوراسیون پذیرایی کوچک به خوبی به کار می رود که در آن از ترکیب رنگ های روشن، روکش های سفید چروک و مبلمان خاص، و وسایل قدیمی و عتیقه استفاده شده است. از صندلی دسته دار چوبی و لوستر متناسب با فضا، به اندازه کافی سرگرم کننده است.

برای آشنایی با جزئیات سبک شبی شیک از خواندن این مقاله غافل نشوید: ایده های سبک شبی شیک در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن در پذیرایی کوچک

دکوراسیون مدرن در پذیرایی کوچک

یک فرمول ساده برای چیدمان پذیرایی کوچک به سبک مدرن وجود دارد. اول، با مبلمان محدود با رنگ های خنثی شروع می کنیم. میزهای پایه دار مانند میز قهوه در بین مبلمان قرار دهید تا از فضای بیشتری استفاده کنید. برای افزودن رنگ، از گیاهان آپارتمانی یا فرش با الگوی زیبا اضافه کنید. دوم، فضای خالی بزرگ پشت مبل را با یک تابلوی چاپ شده یا آینه بزرگ‌نما، پر کنید. برای صرفه جویی در فضا از چراغ های دیواری برای نورپردازی استفاده کنید.

ترکیب صحیح در پذیرایی کوچک

ترکیب در پذیرایی کوچک

مبلمان قدیمی مدل قرون وسطی و اتاق نشیمن کوچک مانند فلافل و سس تند (یا هر جفت غذای کلاسیک دیگر) یکدیگر را دوست دارند و باهم ترکیب می شوند. چیدمان صحیح Midcentury چیست؟ مطابق تصویر یک میز ناهارخوری که در سمت چپ نشان داده شده است دارای طراحی صندلی های پایه دار و کوتاه هستند، که در اتاق های کوچک مناسب به نظر می رسد. آینه‌های قواره بزرگ مانند آینه‌ی کف تا سقف در پشت مبل بسیار مناسب است، زیرا به صورت بصری، اندازه فضا را گسترش می دهند.

از تکرار در فضای کوچک بپرهیزید

دکوراسیون پذیرایی کوچک

این اتاق نشیمن کوچک با توجه به کمرنگ بودن مبلمان، بسیار بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن نشان داده شده است. به فضای کوچک پذیرایی بافت و شخصیت بیشتری را با استفاده از مبلمان مختلف و دکوراسیون متناقض از دوران مختلف اضافه کنید. مانند مدل مبل‌های معاصر و صندلی‌های چرمی دسته دار در این فضا، قطعات پارچه‌ای بافت متفاوت می توانند به عنوان یک مجموعه کامل به نظر برسند.

 

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

برگرفته از : thespruce.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید