دکوراسیون شیک و لاکچری به سبک آرت دکو

دکوراسیون شیک با آرت دکو

دکوراسیون به سبک آرت دکو به تازگی در طراحی داخلی خانه ها بسیار محبوب شده است. برای آشنایی با این سبک دکوراسیون باید بدانید که آرت دکو (Art Deco) یا به ترجمه فارسی، هنر تزیینی یک نوع جنبش هنری بود که لغت آن ریشه در فرانسوی دارد و از آنجا شکل گرفته است. به طور خلاصه می توان گفت این سبک، دکوراسیونی گران قیمت و پر زرق و برق با هندسه ی قوی می باشد. ما در این مقاله در مورد پیشینه آرت دکو و راهکارهای کاربردی آن در دکوراسیون داخلی صحبت می کنیم. پس اگر فردی هستید که از اشیاء گران و خاص و هندسی لذت می برید و خواهان دکوراسیون شیک می باشید، آرت دکو سبک شما است.

سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

مشابه معماری، سبک Art Deco در دکوراسیون داخلی، همه چیز حول ایجاد بیانیه ای بزرگ و با شکوه می چرخد. الگوهای هندسی برجسته با زوایای سخت و اولویت اساسی برای تقارن در طراحی، سبب ایجاد نماد موج صنعتی شد که فضای خانه را تغییر داد. در عین حال، استفاده جسورانه از طلا، فولاد و انواع متریال گران قیمت به ثروتی تبدیل شد که فاز جدیدی را در دکوراسیون ایجاد کرده بود.

دکوراسیون لاکچری آرت دکو 

سبک آرت دکو در دهه 20 قرن بیستم ظهور پیدا کرد، در دهه ی 30 رکود داشت و حتی در جنگ جهانی که دهه 40 به وقوع پیوست، حضور داشت و در دهه 50 میلادی نفوذ آن حداقل در دکوراسیون داخلی، به پایان رسید. در آن سال ها از سبک پست مدرن در دکوراسیون داخلی استفاده می شد. با این وجود، Art Deco در دکوراسیون داخلی در عصر حاضر در حال تجدید حیات است. اگر می خواهید حال و هوای مدرسه قدیمیتان را به فضای اتاق نشیمن شیکتان اضافه کنید، دکوراسیون به سبک آرت دکو انتخاب مناسبی برای شماست.

پیشینه تاریخی سبک آرت دکو

دوره زمانی شروع سبک Art Deco در سالهای 1920 و 1930 آغاز و در آمریکا و اروپا بسیار محبوب بود، که کاملا مخالف مینیمالیسم، سبک الهام بخش هنر نوین است که پیش از آن بود. آرت دکو مانند سبک هنر نوین، تمام نقاط هنری تزئینی را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیار پر زرق و برق، ظریف، کاربردی و مدرن است. Art Deco، به سرعت به سبک محبوبی در دکوراسیون داخلی و همچنین مأثر در معماری، مد، و حتی طراحی ماشین تبدیل شد.

آرت دکو قدیمی

برای آشنایی با سبک مینیمالیسم و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی این مقاله را از دست ندهید: ۱۰ مدل دکوراسیون پذیرایی کوچک به سبک مینیمال

ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو

اشکال هندسی و زاوایای گوشه دار، مواد عجیب و غریب و دکوراسیون خطی، از مشخصات اصلی سبک Art Deco در دکوراسیون داخلی است. نگاهی قوی و جسورانه و بدون هیچ ایرادی در هر نقطه از دید، در دکوراسیون سبک آرت دکو وجود دارد.

مواد و متریال آرت دکو

برخی از موادی که بسیار در این سبک استفاده می شوند شامل: فولاد ضد زنگ، آینه، کروم، شیشه، لاک، چوب تزئینی، و حتی پوست های عجیب و غریب مانند کوسه و گورخر. مواد گرانبهایی مانند آبنوس، سنگ مرمر و چوب های نادر نیز اغلب استفاده می شوند، دقت داشته باشید برخی از اجزای این مدل سبک فقط برای ثروتمندان قابل دسترسی است.

تم های رایج در دکوراسیون آرت دکو

چند موضوع وجود دارد که به طور منظم در طراحی آرت دکو اتفاق می افتد. آنها عبارتند از:

  • برگ ها، شاخه ها و پرها
  • برهنگی و خلوص مواد
  • اشکال هندسی چند ضلعی
  • حیوانات تلطیف شده
  • مدال ها و زیگ زاگ ها
  • طرح خورشید
  • گوشه های دندانه دار، گوشه های نوک تیز با الهام از آسمان خراش ها (مانند ساختمان کرایسلر)

راهکارهای تزئین خانه به سبک آرت دکو

اگر بخواهید برخی از عناصر Art Deco را به خانه تان اضافه کنید، خوش شانس هستید. بسیار آسان است که یک یا دو قطعه به خانه اضافه کنید یا اینکه کل خانه را در این سبک متمایز تزئین کنید. در اینجا چند دستورالعمل برای کمک در دکوراسیون به سبک آرت دکو وجود دارد.

طیف رنگ ها

  • رنگ های موجود این سبک بسیارغلیظ ، برجسته و متنوع هستند. رنگ های براق و سیر؛ زرد، قرمز، سبز، آبی و صورتی که به خوبی با نقره ای، سیاه و کروم مخلوط می شوند.

پذیرایی به سبک آرت دکو

  • اگر میخواهید رنگی ملایم تر داشته باشید، طیف رنگ های کرمی و بژها را که معمولا در اتاق نشیمن، اتاق ناهار خوری و اتاق خواب مورد استفاده هستند، انتخاب کنید. این رنگ ها ترکیب زیبایی با چوب جلا داده شده و مبلمان لاکی که در این دوره متداول است، ایجاد می کنند.

دکوراسیون ساده آرت دکو

مبلمان

  • اشکال قوی و ساده را بدون هیچ گونه زبری برای مبلمان و وسایل انتخاب کنید. مبلمان ساخته شده از چوب های عجیب و غریب، و همچنین قطعات کروم و آینه، گزینه های عالی هستند.
  • مبلمان آرت دکو به اندازه ای بزرگ است پس نگران خرید قطعات بزرگ نباشید. بوفه ها، قفسه ها و صندلی های بزرگ و جادار همه ی نمونه های این سبک هستند.

مبلمان آرت دکو

پارچه

  • در دکوراسیون آرت دکو، از پارچه های گلدار و راه راه استفاده نکنید. پارچه های این سبک معمولا رنگ های جامد یا طرح های هندسی هستند.
  • برای برای اضافه کردن منگنه به پارچه، سعی کنید در نقاط برجسته کوسن ها بلوک های متضاد جامد رنگ اضافه کنید. یک کلمه کلیدی را برای Art Deco به یاد داشته باشید: برجسته کردن.

کفپوش مناسب

  • کفپوش کف اتاق در طرح های انتزاعی یا کاشی های سیاه و سفید معمول است، پارکت جلا داده شده برای کفپوش مناسب است.
  • به خاطر داشته باشید که کف در سبک آرت دکور با فرش های بزرگ در الگوهای هندسی پوشانده شده است، بنابراین اگر این انتخاب را داشته باشید، احساس راحتی می کنید.

نورپردازی

  • در سبک Art Deco چراغ ها اغلب از شیشه و کروم ساخته شده بودند. گاهی اوقات شیشه ها میناکاری یا لعاب پذیر بودند. شیشه های سفید و شیشه های تیفانی رنگی نیز بسیار شایع بود.
  • هنوز هم ممکن است وسایل موجود این دوره سبک آرت دکو را پیدا کنید، اگر نتوانستید نگران نباشید. بسیاری از اجزاء این سبک برای فروش در بازار آنلاین وجود دارند.

لوسترهای آرت دکو

با استفاده از این ترکیبات و دیگر عناصر آرت دکو در دکوراسیون خانه خود، شما می توانید به ظاهر ساده و مدرنیستی دوره Art Deco دست یابید. در ادامه چند نمونه دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو را مشاهده می کنید.

تصاویر و مدل دکوراسیون جدید به سبک آرت دکو

خانه با دکوراسیون زیبا آرت دکو دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن دکوراسیون سفید در آرت دکو دکوراسیون لوکس آرت دکو دکوراسیون پذیرایی آرت دکو اشکال هندسی آرت دکو آینه کاربردی در سبک آرت دکو پذیرایی شیک با سبک آرت دکو خانه ویلایی آرت دکو دکوراسیون اتاق خواب به سبک آرت دکو

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

برگرفته از : thespruce.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید