5 راهکار موثر بازاریابی مشاورین املاک

بازاریابی مشاورین املاک

مشاور املاک بودن در کشور ما جزء یکی از مشاغل پرطرفدار است اما به علت ناآگاهی خیلی از این افراد در حوزه بازاریابی مشاورین املاک، خیلی سریع با شکست مواجه می شوند و حتی به خیلی از افراد پیشنهاد می کنند سمت این شغل نروند!! اما اگر کمی هوشیارانه عمل کنیم می توانیم به یک مشاور املاک موفق تبدیل شویم که همیشه از کسب و کار خودش راضی است. در مطالب زیر به 5 راهکار موثر بازاریابی مشاورین املاک اشاره می کنیم که جزء حیاتی ترین موارد است که باید از سوی مشاور املاک رعایت شود.

روش های بازاریابی مشاورین املاک:

1- دریافت شماره تماس خریدار:

بارها پیش آمده به جاهای مختلفی برای خرید اجناس مختلف سر زده باشید و عبارات : “تمام کردیم” ” نداریم” را بشنوید و ناامید محل را ترک کنید! اما یک فروشنده یا حتی یک مشاور املاک هوشیار هرگز این اشتباه را نمی کند و اگر خریداری به بنگاه آمد و ملک مورد نظر او را نداشت، خیلی سریع و هوشمندانه از خریدار شماره تماس اش را می گیرد و به او می گوید در اولین فرصت به دنبال ملک موردنظر او می گردد و سعی خود را می کند که پیدا کند. حتی منتظر نمی ماند که خریدار کارت ویزیت یا شماره تماس بنگاه را بگیرد، چون این ریسک وجود دارد که خریدارهیچ وقت به بنگاه یا به شخص مشاور املاک زنگ نزند!

2- اعتماد مشتری را با صداقت خود جلب کنید:

یکی از بدترین روش های بازاریابی مشاورین املاک، دروغ گفتن به مشتری است، فرض کنید اگر شما مشتری باشید و یکی از معیار های خانه مورد نظرتان، این است خانه حتما در بحر خیابان باشد، و مشاور املاک با شما همرا می شود که به بازدید خانه بروید و شما متوجه می شوید خانه داخل کوچه است! همان جا اعتماد خود را به مشاور املاک از دست می دهید و بدون آنکه به توجیحات مشاور گوش دهید، از خانه دلزده می شوید و طبیعی است که شک کنید حتما دروغ های دیگری هم در راه است! پس به عنوان یک مشاور املاک موفق، هرگز به مشتری دروغ نگویید!

اعتماد به مشاور املاک

3- چسباندن آگهی فروش ملک:

در خیلی از کشورهای غربی روش های جالبی برای فروش خانه وجود دارد ، مثلا فروشنده خانه، روی درب منزل خود آگهی فروش خانه می چسباند و یا یک تابلو در جلوی خانه نصب می کند و با این کار باعث می شود افراد بیشتری در جریان فروش آن خانه باشند و شاید یک خریدار جذب همان آگهی شود و خانه را بخرد! پس یکی از استراتژی بازاریابی مشاورین املاک، تهیه یک فرم اعلامیه فروش منزل یا ملک است که به فروشنده می دهید و شماره تلفن خود را در ان درج می کنید تا مشتریان از طریق آن اعلامیه به بنگاه آمده و کاملا برای آنها در مورد شرایط و جزییات ملک توضیح می دهید تا اگر مایل بود خانه را بخرد. شما با این کار درصد مشتریان خود را با کم ترین زمان و انرژی صرف شده، افزایش می دهید.

چسباندن آگهی فروش ملک

 

4- با سایر مشاورین املاک در تعامل باشید:

این روش از بازاریابی مشاورین املاک، خیلی شبیه به سایر فروشندگان است . مثلا دیده اید که برای خرید کفش به مغازه ای می روید و سایز که مورد علاقه شماست، تمام شده ، که در اینجا فروشنده ممکن است به مغازه همکارش رجوع کند و سایز کفش شما را پیدا کند و شما به خواسته تان برسید! اگر مشاورین املاک هم با هم این تعامل را داشته باشند هر سه طرف معامله سود می برند ، یعنی هم خریدار به ملک خود میرسد، هم مشاور املاک موفق شده است که ملک خریدار را بیابد و به سهم خود برسد و هم همکار درصد سود خود را می گیرد.

5- از تکنولوژی های جدید بهره ببرید:

یک مشاور املاک هر چقدر هم توضیح دهد که این ملکی که معرفی می کند چه ظاهر و کلیاتی دارد، باز هم تا مشتری خانه را نبیند هیچوقت خرید نمی کند و حتی ممکن است مشاور طوری خانه را توضیح بدهد که به جای ایجاد علاقه در مشتری، موجب مخالفت و منصرف شدن مشتری شود! پس بهترین کار تهیه عکس هایی از ملک برای مشتری است که اگر قرار باشد از تک تک فایل های املاکتان عکس بگیرید باید وقت زیادی را صرف این موضوع کنید. چاره کار این است که تمامی فایل های املاک خود را به دست یکی از وب سایت های تخصصی املاک مانند زومیلا بدهید که عکس و جزییات فایل های ملک شما را برای همه مردم به نمایش می گذارد و هر وقت خواستید می توانید تصاویر ملک را از روی وب سایت املاک زومیلا به مشتری نشان دهید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید