7 مکانی که یادتان میرود تمیز کنید

7 مکانی که یادتان می رود تمیز کنید

هنگامی که شما به یک اتاق می روید، به راحتی می توانید ببینید که چه چیزی باید تمیز شود. یک کومه از لباس های نشسته و  یک آینه ی کثیف یا یک میز شلوغ و لکه دار! و همینطور در آشپزخانه یک سینک با ظروف کثیف، گلدان ها و تابه ها انباشته شده و… توجه شما را برای تمیز کردن جلب می کند. اما وقتی چیزهای آشكار پاك میشوند، آیا بقیه اتاق را فراموش میكنید؟  پس بیایید نگاهی به 7 مکانی که یادتان می رود تمیز کنید، بیاندازیم:

زیر مبلمان و تخت ها:

هنگامی که می شنوید10/000 کرم گرد و غبار در تختخواب شما زندگی می کنند چه واکنشی نشان میدهید؟ این موجودات که با چشم مسلح دیده نمی شوند، کنه گرد و غبار نام دارند که در ابعاد میلی متری هستند، اما باعث بیماری های خطرناکی مثل آسم و برونشیت و تنگی نفس می شوند. پس یادتان باشد حداقل سالی دو سه بار با جاروبرقی زیر تخت و مبلمان و حتی زیر فرش ها را تمیز کنید و با دستمالی مرطوب تمام گرد و غبار آن محل را پاک کنید.

تمیز کردن زیر مبل و تخت خواب

2- دیوار ها و پایه ها

گرد و غبار می تواند به سطوح عمودی و همچنین افقی آن ها چسبیده شود. پردهها را باز کنید و همه نورها را روشن کنید و از اینکه چگونه دیوارهایتان انقدر کثیف شده  شگفت زده خواهید شد.  از بالای دیوار شروع کنید و با استفاده از یک دستمال مرطوب که ذرات را تسخیر می کند،کار کنید. حالا به سراغ قرنیزهای دیوار بروید و با دستمال مرطوب لکه و گرد و غبار قرنیزها را پاک کنید. در مرحله بعد باید به سراغ دستگیره های در و پنجره و اطراف کلید و پریز ها و حتی شیرآلات بروید و آن ها را نیز تمیز کنید.

تمیز کردن دیوار ها و پایه ها

3- فریم اطراف کابینت ها و در و پنجره ها:

یکی دیگر تز 7 مکانی که یادتان می رود تمیز کنید، فریم های اطراف وسایل ها و درب و پنجره است. به طور مرتب بالای قاب های درب، آشپزخانه و کابینت های بلند، قاب عکس و گوشه های سقف را پاک کنید. نگذارید تار عنکبوت یا گرد و غبار در این مکان ها جمع شود. 

تمیز کردن فریم اطراف کابینت ها و در و پنجرها

4- فیلترها و دریچه های هوا:

یکی از آلوده ترین مکان های موجود در هر خانه یی، دریچه های کولر و هوا کش های هود و یا دریچه های هواکش سرویس های بهداشتی هستند که به علت حجم زیاد هوایی که در حال رفت و آمد است، خیلی سریع کثیف و آلوده می شوند و نیاز به مراقبت و پاک سازی بیشتری دارند. برای پاک کردن فیلترهای هود و هواکش ها، ابتدا نگاهی به فیلتر بیاندازید و با یک دستمال آغشته به سرکه سفید، آهسته پاکسازی کنید. برای دریچه کولر هم، ابتدا دریچه را کاملا باز کرده و با مایع شوینده تمیز کنید و با یک دستمال، دریچه را خشک و مجددا نصب کنید.

تمیز کردن فیلترها و دریچه های هوا

5- قفسه های لباس:

قفسه های لباس تان را هر ماه تمیز کنید و اگر لباس کثیفی در قفسه وجود دارد، بشویید. و بدنه قفسه هایتان را دستمال بکشید زیر قفسه ها را جارو بزنید.

تمیز کردن قفسه های لباس

6- پاک کردن جاروبرقی:

اگر ابزار تمیز کردن شما واقعا کثیف باشد، هر بار که از آنها استفاده می کنید، ممکن است فقط خاک پخش شود. پس هر ماه کیسه جاروبرقی خود را چک کنید و آنرا خالی کنید و اگر قابل شست و شو بود، کیسه را بشویید. اگر کیسه یکبار مصرف استفاده می کنید باید سریعا به تعویض کیسه اقدام کنید.

پاک کردن جاروبرقی

7- گیاهان و گلدان ها:

گیاهان اتاق نشیمن می توانند میزان قابل توجهی گرد و غبار را جمع آوری کنند. اگر آنها به اندازه کافی بزرگ هستند، از یک پارچه میکروفیبر یا یک کاسه یکبار مصرف برای پاک کردن هر برگ استفاده کنید. همچنین خاک گلدان را هر از چندگاهی عوض کنید و دیواره گلدان را دستمال بکشید.

گیاهان و گلدان ها

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید