چگونه یک خانه دوبلکس مدرن طراحی کنیم؟

خانه های دوبلکس بیشتر در فضاهایی اجرا می شوند که مساحت آنها کم است. برای اینکه بتوانید یک خانه دوبلکس مدرن را طراحی کنید نیاز به المان هایی شیک و مدرن دارید. این خانه از دو طبقه مجزا تشکیل شده که از طریق یک راه پله شیک و لاکچری به هم متصل می شوند. با یک طراحی اصولی شما می توانید نظم خاصی به تمام لوازم خود در این محیط کوچک بدهید. این خانه ها اصولا ویوی خوبی دارند چون از پنجره های بزرگی تشکیل شده اند. در طبقه دوم شما از نور طبیعی برخوردار هستید و این می تواند در نورپردازی نقش زیادی داشته باشد. برای طراحی ویلا دوبلکس مدرن باید لوازمی شیک و بروز را خریداری کنید.

در این طراحی رنگ های خنثی اولویت اول هستند که با یک ترکیب خاص کنار هم قرار می گیرند. طراحی خانه های دوبلکس یک چالش بزرگ بوده چون با خانواده های یک طبقه تفاوت زیادی دارد. مزیت های زیادی که این خانه دارند باعث شده تا امروزه بیشتر سازندگان و طراحان از این شرایط ویژه استفاده کنند. سطوح عمودی که در فضای داخلی قرار گرفته اند به صورت کاملا بهینه مورد استفاده قرار می گیرند. اگر چه این نوع طراحی سخت است اما طراح ابتدا یک نقشه کلی آماده می کند و پس از مهیا کردن متریال و المان های مورد نیاز کار خود را شروع می کند.

ارتفاع سقف خانه دوبلکس چه مقدار باید باشد

در خانه های دوبلکس شما شاهد یک اختلاف سطح در حد نیم طبقه و یا یک طبقه کامل هستید که توسط یک راه پله به هم مرتبط هستند. ارتفاع سقف در این خانه ها کمتر از خانه های ساده و یک طبقه است. ارتفاعی که بین کف طبقه پایین تا کف طبقه بالا در نظر گرفته می شود بیشتر ۳۵/۳ متر است که کاملا استاندارد بوده و این می تواند استحکام سازه را هم بیشتر کند. این بنا که به ۲ طبقه تقسیم شده به طور کلی ارتفاعی ۸/۵ متر دارد که بین دو طبق تقسیم می شود. این ارتفاع توسط کارشناس تایید می شود و در نقشه کشی ساختمان هم ذکر می گردد. پس از تایید سازمان نظام مهندسی فرد می تواند اقدام به ساخت و طراحی کند.

وقتی ارتفاع به اندازه باشد شما می توانید کناف کاری های زیبایی را هم روی سقف انجام دهید که زیبایی محیط را بیشتر می کند. ارتفاع سقف در همه ساخت ها یکسان نیست. در بعضی ساختمان ها فاصله دو طبقه فقط اندازه نیم طبقه است که این ارتفاع کمتر هم می شود تا ارتباط بهتری بین دو طبقه ایجاد شود. اما اگر فاصله بین دو طبقه زیاد باشد و در واقع اندازه یک طبقه کامل باشد ارتفاع سقف مانند ساختمان های عادی اندازه گیری می شود و شما دارای دو طبقه مجزا خواهید بود. هر چه ارتفاع سقف بیشتر باشد شما باید پله های بیشتری را برای دسترسی به طبقه دوم طراحی کنید.

عیب خانه های دوبلکس چیست ؟

خانه های دوبلکس در کنار مزیت های بیشماری که دارند معایبی را هم به خود اختصاص دادند. وجود راه پله در بخش داخلی این ساختمان ها باعث شده تا فضای زیادی از ساخت گرفته شود که شما می توانستید روی آنها مانور دهید. برای افرادی که توانایی استفاده از پله را ندارند این خانه ها گزینه خوبی نیست. چون فضای بین دو طبقه کاملا باز است و هم صدای زیادی شنیده می شود و این می تواند باعث سلب آرامش ساکنین شود. اگر چه این اصل به نوع عایق کاری و نقشه کشی هم مربوط می شود اما باز هم صدا در دو طبقه شنیده می شود و شما محیط ساکت و کاملا آرامی نخواهید داشت.

قطعا نگهداری و تعمیرات در ویلاهای دوبلکس که دارای دو طبقه مجزا هستند سخت تر خواهد بود و به زمان و هزینه بیشتری هم نیاز دارد به همین دلیل کمتر کسی از این خانه ها استقبال می کند. بحث سیستم سرمایش و گرمایش هم در این خانه ها اهمیت زیادی دارد و فرد باید در فصول مختلف هزینه بیشتری برای ایجاد یک شرایط رفاهی مناسب پرداخت کند. از دیگر معایب این ساختمان ها می توان به مشکل رفت و آمد از پله ها اشاره داشت که برای برخی افراد و آنهایی که بچه های کوچک و افراد مسن دارند مشکل است. عیب خانه های دوبلکس محدود است اما با این وجود عیب های بزرگی هستند که شما نمی توانید به راحتی آنها را برطرف سازید و نیاز به هزینه زیادی دارد.

نکاتی که در طراحی خانه های دوبلکس باید به آن توجه کنید

طراحی خانه های دوبلکس قطعا یک چالش بزرگ است که شما برای انجام آن باید به نکات مهمی از جمله مساحت فضا و همچنین نوع متریال و مصالح و المان ها توجه زیادی کنید. انتخاب سبک طراحی به سلیقه شما بستگی دارد و باید متناسب با آن هزینه کنید پس قبل از شروع کار بهتر است ابتدا سبک را مشخص کنید تا نقشه طراحی طبق آن تهیه شود. طراحی فضاهای عمومی و خصوصی باید کاملا مجزا و اصولی باشد. شما می توانید با یک طراحی خلاقانه و پیاده سازی ایده های بروز در یک محیط کوچک بهترین امکانات رفاهی و تفریحی را قرار دهید. نکته دیگر انتخاب ترکیب رنگ های خنثی و روشن است که محیط را بزرگ تر نشان می دهد. هر چه ارتفاع سقف بیشتر باشد فضا وسیع تر نشان داده می شود.

راه پله ها بخش جذاب این ساختمان هستند که باید با ظرافت و ایمنی بالا طراحی و ساخته شوند. با توجه به مساحت زمین فرم و شکل راه پله ها انتخاب می شود. سایز تمام لوازم و المان ها با توجه به همین متراژ صورت می گیرد تمام وسایل کاربردی باشند و فضای زیادی را هم اشغال نکنند. استفاده از پنجره های بزرگ در هر دو طبقه باعث شده تا شما بتوانید برای نورپردازی از نور طبیعی استفاده کنید که می تواند محیط را به خوبی روشن کند. در طراحی خانه های دوبلکس مبلمان های ظریف و شیکی انتخاب می شوند که جلوه خاصی به محیط می بخشند. استفاده از آینه کاری ها باعث شده تا نور طبیعی به خوبی همه جا منعکس شود. استفاده از دیوار سبز میتواند تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد .

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید