مزایای ترمووود برای سونا خشک | زیبایی و کارایی در کنار هم

ساخت سونا خشک با ترمووود

نشستن و استراحت در سونا خشک علاوه بر ایجاد احساس خوب، فواید درمانی بسیاری دارد. در ساخت سونا خشک از متریال‌ها و تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های سونا خشک، پوشش دیواره‌ها، زمین و نشیمن است. سال‌ها است که از ترمووود برای ساخت یک اتاق کارآمد و زیبا در سونا خشک استفاده می‌شود. مزایا و ویژگی‌های فوق‌العاده ترمووود باعث می‌شوند که ساخت سونا خشک هزینه‌ای مناسب و دوام بسیار بالایی داشته باشد. در این مطلب به بررسی استفاده از چوب ترمو در سونا خشک و بهترین مرکز برای خرید این متریال می‌پردازیم.

 

اهمیت استفاده از ترمووود در سونا خشک

ترمووود یا همان چوب ترمو متریالی است که در طی فرایندی باحرارت بالا تولید می‌شود. در واقع چوب‌های معمولی پس از قرارگرفتن در معرض حرارت بسیار بالا، رطوبت خود را از دست می‌دهند، قابلیت نفوذناپذیری بالایی در برابر آب پیدا می‌کنند و در نهایت به ترمووود تبدیل می‌شوند. این فرانید علاوه بر افزایش مقاومت چوب در برابر رطوبت، مزایای دیگری نیز به همراه دارد که باعث می‌شود از ترمووود در ساخت سونا خشک استفاده شود. در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

ترمووود ضدقارچ و میکروب است

مسائل بهداشتی در ساخت سونا بخار بسیار مهم هستند. چرا که در فضای سونا بخار به دلیل وجود دمای بالا و تردد افراد، احتمال ایجاد قارچ و میکروب وجود دارد. اما خوشبختانه با استفاده از ترمووود یا همان چوب ترمو می‌تواند احتمال بروز این مشکل را به حداقل رساند. تغییراتی که در بافت سلولزی ترمووود رخ داده‌اند، به میکروب‌ها و قارچ‌ها اجازه حیات را نمی‌دهند. درحالی‌که بیشتر متریال‌ها از جمله چوب‌های معمولی از این قابلیت برخوردار نیستند.

ترمووود؛ متریالی مناسب برای عایق‌سازی

در سونا خشک، برخلاف سونا بخار از عنصر بخار استفاده نمی‌شود و تنها چیزی که در فضای سونا خشک وجود دارد، گرما است؛ بنابراین باید گرمای تولیدشده در این فضا به‌خوبی حفظ شود و به همین منظور عایق‌‎سازی به‌خوبی انجام شود. ترمووود نیز یکی از بهترین متریال‌هایی است که می‌توانید برای عایق‌سازی فضا استفاده کنید. با استفاده از ترمووود حرارت از اتاق سونا خشک خارج نمی‌شود و در نتیجه، انرژی کمتری برای ایجاد حرارت صرف می‌شود.

دوام در مقابل حرارت سونا خشک

حرارت بالا می‌تواند مشکلات مختلفی را در چوب‎های عادی و سایر متریال‌ها ایجاد کند. برای مثال اگر از چوب معمولی در برابر حرارت سونا خشک استفاده کنید، شاهد تغییر شکل و تغییر رنگ غیرطبیعی آن خواهید بود. اما ترمووود به دلیل بافت خاصی که دارد، در برابر حرارت بالای سونا خشک هیچ ضعفی از خود نشان نمی‌دهد.

ترمووود عاری از مواد شیمیایی است

ترمووود عاری از مواد شیمیایی است و به‌غیراز بخار و حرارت، از عنصر دیگری در ساخت آن استفاده نشده است؛ بنابراین با بالارفتن حرارت در سونا خشک، شاهد خروج مواد شیمیایی از ترمووود نخواهید بود و هیچ عاملی برای تهدید سلامت شما وجود ندارد.

تحمل بالای فشار و وزن

افراد در سونا خشک مدام راه می‌روند و یا این که بر روی سکوها می‌نشیند. پس تنها از متریالی می‌تواند برای ساخت اتاق سونا استفاده کرد، تحمل بالایی در برابر فشار و وزن دارد. ترمووود یا همان چوب ترمو به دلیل دوام بالایی که در برابر فشار و وزن دارد، در ساخت این اتاق به کار گرفته می‌شود. ترمووود مشکلاتی مانند ترک‌خوردگی، شکستگی و تاب برداشتن را به همراه ندارد و شکل و بافت خود را در برابر فشار وارد شده حفظ می‌کند.

انتقال ملایم حرارت

اگر حرارتی که مدام در سونا خشک تولید می‌شود به شکل مستقیم به پوست انسان برخورد کند، موجب سوختگی آن می‌شود. در واقع این حرارت باید تنها در فضا احساس شود. یکی از کاربردها و مزایای ترمووود این است که حرارت را به شکل ملایم منتقل می‌کند. با وجود این شرایط افراد می‌توانند بدون نگرانی بر روی ترمووود بنشیند، دراز بکشند و راه بروند. چرا که با وجود ترمووود، نشیمن، سکوها و دیواره‌های سونا خشک، هرگز داغ نمی‌شوند.

مقاومت در برابر رطوبت و گرما

رطوبت و گرما دو عنصر مهم و دائمی در سونا خشک هستند که می‌توانند هر متریالی را از بین ببرند. اما ترمووود می‌توانید در برابر این شرایط سلامت خود را حفظ کند. در واقع به همین دلیل است که از ترمووود در سونا خشک استفاده می‌شود. در سونا بخار به شکل همیشگی رطوبت 30 تا 40 درجه مشاهده می‌شود که ترمووود در برابر هیچ آسیبی نخواهد دید.

ترمووود چه کاربردهای دیگری دارد؟

قابلیت عایق‌سازی محیط، مقاومت در برابر قارچ‌ها و میکروب‌ها، دوام بالا در برابر رطوبت، مقاومت در برابر گرما و تحمل فشار بالا از مواردی هستند که باعث می‌شوند ترمووود در سونا خشک استفاده شود. اما توجه داشته باشید که علاوه بر سونا خشک از ترمووود یا همان چوب ترمو در موارد دیگری نیز استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای دیگری ترمووود عبارت‌اند از:

  • ساخت دکینگ: دکینگ یا همان کف‌پوش فضای باز سازه‌ای است که عمدتاً با ترمووود ساخته می‌شود و به دلیل مقاومت بالایی که در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت، تابش آفتاب و بارش بارن دارد، بسیار محبوب و کاربردی است
  • طراحی روف‌گاردن: روف‌گاردن می‌تواند فضای سبز و حس و حال طبیعت را به تراس و بام منازل بیاورد، به شرطی که در ساخت آن از ترمووود استفاده شود
  • مبلمان فضای باز: پرگولا، آلاچیق و انواع نیمکت تنها برخی از مبلمان فضای باز هستند که با ترمووود ساخته می‌شوند و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی دارند
  • نمای ساختمان: بسیاری از ایده‌پردازان و طراحان نمای ساختمان برای ایجاد جلوه‌ای متفاوت و کم‌هزینه در نمای ساختمان، از ورقه‌های ترمووود استفاده می‌کنند

 

ترمووود مناسب سونا خشک را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال ترمووود با بهترین کیفیت هستید، پیشنهاد می‌شود که از محصولات و خدمات باکیفیت پارس آرای کوهستان استفاده کنید. پارس آرای کوهستان یکی از مجموعه‌های برتر ارائه‌دهنده سازه‌های ترمووود و ورق‌های ترمووود است. شما می‌توانید سفارش ساخت سازه‌هایی همچون سونا خشک، سونا بخار، پرگولا، آلاچیق، روف‌گاردن، دکینگ و… را به این تیم بسپارید و یا اینکه ورقه‌های ترمووود را به‌صورت جداگانه از این مجموعه خریداری کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید