سرمایه گذاری و خرید آپارتمان در محله باغ فیض تهران

محله باغ فیض تهران

کلانشهر تهران به واسطه وجود امکانات رفاهی و فرصت های شغلی در آن هر ساله پذیرای مهاجران زیادی است. به همین علت تهران پرجمعیت ترین شهر ایران شناخته شده است. مردم همیشه در پی پیدا کردن محله مناسبی در تهران برای زندگی بوده و هستند. ما در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با محله باغ فیض تهران آشنا کنیم. برای آشنایی بیشتر درباره این محله با وب سایت زومیلا همراه باشید.

تاریخچه محله باغ فیض تهران

تا چند دهه گذشته، باغ فیض نام یک روستا پر از باغ و درخت بود. این روستا تا دهه 30 بافت قدیمی و روستایی خود را حفظ کرد اما بعد از آن کم‌ کم از حالت سنتی خارج شد و با ساخت‌ و ساز نوین و به روز ، زندگی شهری در آن پدیدار گردید. از شمایل‌ های نوستالژی محله باغ فیض در تهران می توان به وجود بقالی، نانوایی، قصابی‌ های قدیمی کنار تکیه، مسجد و حمام عمومی اشاره کرد.

یک درخت توت در میدان اصلی باغ فیض واقع شده‌ که اهالی قدیم باغ فیض آن را به نام درخت حضرت ابوالفضل می‌ شناسند. این درخت قدمتی نزدیک به ۷۰۰ سال دارد.

ساختمان سازی در محله باغ فیض در دهه 50  آغاز شد و در دهه های ۶۰ و ۷۰ ساخت خانه و آپارتمان بیشترین رونق خود را گرفت. برج معروف آرمان در همان زمان در محله باغ فیض ساخته شد. سال ها بعد با ساخت مجتمع‌ های تجاری نظیر تیراژه و کوروش در منطقه 5 افراد زیادی برای خرید به این مراکز تجاری روی آوردند. در نتیجه به تدریج این محله رونق خوبی گرفت.

محله باغ فیض تهران هم اکنون جزو یکی از مناطق خوش آب و هوای شهر تهران محسوب می‌ شود و به دلیل قیمت مناسب خانه در این منطقه، افراد زیادی مشتاق زندگی در این محله هستند.

محله باغ فیض تهران

دسترسی های محله باغ فیض تهران

باغ فیض تهران در منطقه‌ 5 و در شمال غرب تهران واقع شده است. باغ فیض دسترسی بسیار خوبی به اتوبان‌ های اصلی شهر دارد زیرا از شمال به اتوبان شهید همت، از جنوب به اتوبان شهید حکیم، از سمت شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی و از غرب به اتوبان شهید ستاری محدود می‌ شود.

امکانات رفاهی و تفریحی محله باغ فیض تهران

برای ساکنین این محله امکانات زیادی تعریف شده است که در ادامه این مقاله به معرفی مراکز خرید معروف، پارک ها و بیمارستان های باغ فیض می پردازیم.

مراکز خرید

محله باغ فیض مجتمع تجاری‌ های بزرگی برای خرید لباس، کیف، کفش و لوازم آرایشی دارد که دارای رستوران‌ ها و کافی شاپ‌ های خوبی در همین مجتمع‌ ها یا بیرون از آن ها هستند. از مراکز خرید مهم باغ فیض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید تیراژه در بزرگراه اشرفی اصفهانی پایین‌ تر از میدان پونک
  • مجتمع تجاری کوروش در بزرگراه شهید ستاری
  • مرکز خرید آرمان در اشرفی اصفهانی جنوب بعد از همت

پارک ها و مکان های تفریحی

این محله دارای پارک های زیادی است که ساکنین باغ فیض برای تفریح و پیاده روی در آنجا جمع می‌ شوند.

  • بوستان شمشاد (خیابان ۲۲ بهمن)
  • پارک فرشته (خیابان مهستان)
  • پارک میخک (اشرفی اصفهانی)
  • بوستان نوید (ستاری)
  • بوستان مهتاب (خیابان جنت)
  • پارک کاج هم بزرگ ترین و معروف ترین پارک این محله است.

مراکز درمانی باغ فیض

  • مرکز پزشکی باغ فیض
  • بیمارستان فردا در خیابان ناطق نوری
  • مرکز خدمات درمانی فروغ درمان
  • بیمارستان آفتاب

امام زاده ها

  • امام زاده جعفر
  • امام زاده حمیده خاتون

هر دو امامزاده محله باغ فیض از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) هستند. چنار‌های تنومند و فوق العاده زیبای کاشته شده در حیاط این امامزاده‌ها تصویری به یاد ماندنی به این محله بخشیده است.

خرید خانه در محله باغ فیض تهران

امروزه خرید خانه و آپارتمان در باغ فیض طرفداران زیادی دارد، زیرا امکانات رفاهی و دسترسی‌ های گسترده‌ و مناسبی در این منطقه فراهم شده است. همچنین به دلیل وزش باد غالب غرب به شرق، هوای آن سالم‌ تر از مناطق شرقی و شمالی بوده و این امر موجب رونق خرید خانه در باغ فیض شده است.

پیش از آن که به تفکیک خیابان های محله باغ فیض بپردازیم لازم است این نکته بیان شود که تمام قسمت‌ های این منطقه از امکانات رفاهی خوبی برخوردار هستند. تفاوت قیمت‌ های خرید آپارتمان در باغ فیض اغلب به نزدیکی به مراکز تجاری و تفریحی بزرگی مانند مجتمع کوروش مربوط می شود.

محله باغ فیض تهران

به دلیل نوسانات شدید قیمت مسکن در کشور نمی‌ توان قیمت دقیق خرید آپارتمان در هر محله را به طور دقیق بیان کرد. ولی با بررسی و مقایسه‌ هایی که در چند سال گذشته صورت گرفته می توان متوجه تفاوت قیمت خرید خانه در باغ فیض و دیگر محله ها شد.

قیمت خرید خانه و آپارتمان در باغ فیض

قیمت خرید خانه در باغ فیض از متری 13 میلیون شروع شده و تا متری 25 میلیون تومان ادامه دارد. این قیمت ها با توجه به امکانات، سال ساخت و محل متفاوت است.

طبق آمار بیشترین قیمت خرید آپارتمان در محله باغ فیض تهران متعلق به بزرگراه اشرفی اصفهانی بوده است. این بزرگراه از نظر فعالیت های تجاری و اداری بسیار پر رونق بوده و برای خرید آپارتمان در محله باغ فیض با موقعیت اداری می توان به اشرفی اصفهانی مراجعه کرد.

بعد از اشرفی اصفهانی بیشترین قیمت خرید خانه در خیابان‌ های زارع، قانع، طالقانی و ابراهیم گزارش شده است.

امکانات رفاهی باغ فیض برای ساکنین

  • دسترسی به سایر مناطق شهر توسط مترو، تاکسی و اتوبوس‌ های شهری به راحتی امکان‌پذیر است.
  • محله باغ فیض تهران مراکز آموزشی و فرهنگی زیادی دارد، از میان آن ها می توان به سرای محله باغ فیض اشاره کرد که همیشه برنامه‌ ها و دوره‌ های آموزشی با هزینه معقول را برای علاقه مندان برگزار می‌ کند.
  • از لحاظ دسترسی به مطب پزشکان متخصص و مراکز درمانی هم در این منطقه مشکلی نیست و حتی چندین مرکز مشاوره روان‌شناسی معتبر و کلینیک حیوانات خانگی هم در این محدوده وجود دارد و پاسخگوی نیاز ساکنین است.
  • ساکنین منطقه باغ فیض برای انتخاب مدرسه دولتی یا غیرانتفاعی برای فرزندان خود دچار محدودیت نیستند و تعداد مدارس برای مقاطع گوناگون، کاملا پاسخگوی نیاز جمعیت منطقه است.

نتیجه گیری:

محله باغ فیض تهران در منطقه 5 و در سمت شمال غرب این کلانشهر واقع شده است. این محله دارای آب و هوای خوبی بوده و به اتوبان های مهم تهران دسترسی بسیار خوبی دارد. مراکز خرید مجهزی در این محله واقع شده و هر روزه عده زیادی از مردم برای خرید از این مراکز راهی باغ فیض می شوند. همین مسائل باعث رونق گرفتن این محله شده است.

مقاله پیشنهادی زومیلا:

از سری مقالات زومیلا می توانید به خرید خانه در منطقه ۵ تهران ؛منطقه پرمعامله پایتخت مراجعه کنید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید