قیمت پرده زبرا چقدر است و نحوه نصب آن چگونه است؟

قیمت پرده زبرا

از مهم‌ترین نکاتی که لازم است هنگام انتخاب پرده مورد توجه قرار داد، جنس پرده، مدل پرده و قیمت پرده است. با انتخاب درست مدل و جنس پرده، می‌توانیم نقش مهمی را در میزان نور ورودی ایفا کنیم. پرده های ضخیم جلوی ورود نور خورشید را می‌گیرند و فضای خانه را تاریک میکنند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به نور طبیعی علاقه مندید و پوشانندگی پرده نیز برایتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، یکی از جدیدترین پرده ها به نام پرده زبرا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. قیمت پرده زبرا با توجه به نوع و جنس پارچه متفاوت است.

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا یا پرده دابل رول یکی از جدیدترین و به روزترین پرده هایی است که می‌توان برای محل کار، خانه و… استفاده کرد. زبرا به معنای راه‌راه می‌باشد و ساختار پرده زبرا از یک لایه تور و یک لایه پارچه تشکیل شده است. پرده زبرا به شکل های کرکره ای، ریلی و غیره موجود است.  

قیمت پرده زبرا

تفاوت پرده شید و پرده زبرا

در ابتدا لازم است توضیح مختصری در مورد پرده شید داشته باشیم:

پرده شید یا پرده شید رول از یک لایه پارچه تشکیل شده است که حول یک محور میچرخد. 

بافت پرده شید به‌صورت یک‌تکه می‌باشد اما بافت پرده زبرا به‌صورت لایه‌لایه و برشی می‌باشد و این تفاوت باعث شده که نور امکان عبور از پرده‌های شید را نداشته باشد اما از لایه‌های پرده‌های زبرا به‌راحتی عبور کند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید فضای خانه خود را نورانی و روشن کنید توصیه ما این است که از پرده زبرا استفاده کنید. البته باید بگوییم که تاریک بودن پرده‌های شید دلیل بر کاربردی نبودن این پرده‌ها نیست. مثلاً در مکان‌هایی مانند اتاق‌خواب و اتاقک‌های عکاسی و آرایشگاه‌ها، استفاده از پرده‌های شید مزیت محسوب می‌شود.

تفاوت پرده زبرا و شید
پرده شید

پرده زبرا چه مزایایی دارد؟

از مزایای پرده زبرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کمک پرده زبرا به‌راحتی می‌توان میزان نور ورودی به منزل را کنترل کرد.
  • پرده زبرا را به‌راحتی می‌توان تمیز کرد.
  • به‌راحتی نصب می‌شود.
  • دوام و ماندگاری آن زیاد است.
  • پرده‌های زبرا پرده‌های سبکی هستند.
  • دارای تنوع در رنگ‌بندی هستند.

پرده زبرا چه معایبی دارد؟

از معایب پرده زبرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزرگ‌ترین معایبی که پرده‌های زبرا دارند این است که تغیر سایز در آن‌ها امکان‌پذیر نیست.
  • هنگام شستشوی پرده، لازم است قطعات را از هم جدا کرد که در این حین ممکن است آسیب‌هایی به قطعات آن ازجمله آهار وارد شود.
  • گیربکس‌های پرده زبرا عامل اصلی خرابی این پرده‌ها هستند.

نحوه باز و بسته شدن پرده زبرا

 

پرده زبرا را به دو حالت دستی و اتوماتیک(ریموت کنترل) می‌توان باز و بسته کرد.باز و بسته کردن حالت دستی با کشیدن زنجیرهایی که در کنار پرده قرار دارند امکان‌پذیر است. در حالت اتوماتیک، موتور الکتریکی کوچکی به پرده نصب می‌شود و این امکان را فراهم می‌آورد که به‌راحتی بتوانید با استفاده از کنترل از فواصل دورتر پرده را باز و بسته کنید.

پرده زبرا را چگونه تمیز کنیم؟

پرده زبرا را به دو روش می‌توان تمیز کرد. روش اول که معمولاً هفتگی انجام می‌شود غبارروبی این پرده‌هاست که با استفاده از یک اسفنج یا دستمال نرم و مرطوب می‌توانید این کار را انجام دهید. هم‌چنین می‌توانید برای غبارروبی از جاروبرقی نیز استفاده کنید. روش دوم شستشوی پرده‌هاست که معمولاً به‌صورت فصلی انجام می‌شود. در این روش سطلی را با آب و مواد شوینده پر می‌کنیم و پرده‌ها را با استفاده از یک اسفنج نرم می‌شوییم.

قیمت پرده زبرا

هنگام خرید این پرده باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. قیمت پرده زبرا به عوامل مختلفی بستگی دارد.  اولین عامل تعیین‌کننده قیمت پرده زبرا جنس پارچه است و عوامل دیگر می‌توانند طرح پارچه و مدل‌های پارچه باشند. به‌طور تقریبی قیمت ارزان‌ترین آن از متری62 تومان شروع‌شده که مربوط به زبرا های ساده می‌باشد و تا گران‌ترین آن که متری300 تومان می‌باشد و عمدتاً شامل زبرا های سرمه‌دوزی شده و گلدوزی شده است ادامه دارد.

پرده زبرا گزینه مناسبی خواهد بود اگر:

  • برای مکان‌های با سقف بلند انتخاب شود زبرا باعث کوچک نشان داده شدن آن مکان و شلوغی می‌شود.
  • اگر از پرده زبرا در پذیرایی استفاده می‌کنید، بهتر است پرده‌های زبرا را با مبلمان ست کنید و از فرشی با رنگ مخالف استفاده نمایید.

جدیدترین مدل‌های پرده زبرا

در زیر می‌توانید عکس چند مورد از جدیدترین پرده‌های زبرا را مشاهده کنید:

قیمت پرده زبرا

 

قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا

 

 

 

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید