شش مرحله برای تبدیل رویای خرید اولین خانه به واقعیت

خرید خانه دوران هیجان انگیزی است. با دنبال کردن این مراحل، روند خرید خانه را هموار کنید.

 

  1. برای ودیعه خانه پس انداز کنید

اولین قدم این است که امور مالی خود را سر و سامان بدهید. بودجه ای را تعیین کنید تا مشخص شود چقدر می توانید برای سپرده خود پس انداز کنید.

در مرحله بعد، درباره قیمت خانه بخصوص در منطقه مورد نظرتان تحقیق کنید. به دست آوردن یک ایده کلی از قیمت خانه در آن محله به شما کمک می کند تا هدف درستی را تعیین کنید که برای رسیدن به آن تلاش کنید. یک هدف پس انداز درست یعنی رسیدن به مبلغی که بعد از کسر وام مسکن و بقیه هزینه ها بازهم به آن برای خرید منزل نیاز دارید.

اگر بودجه شما از میانگین قیمت آن منطقه کمتر بود، نگران نباشید شما هنوز هم می توانید در استان تهران و در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران صاحب یک دستگاه آپارتمان نوساز شوید. تنها با خرید پیش فروش آپارتمان در چیتگر تهران میتوانید در یکی از برج های لوکس و نوساز منطقه 22، صاحب خانه شوید.

 

  1. مبلغی را که می توانید برای وام گرفتن هزینه کنید، مشخص کنید

شرایط هر کس متفاوت است. اینکه چقدر می توانید وام بگیرید به موارد زیر بستگی دارد:

  • درآمد و تعهدات مالی
  • ودیعه خانه، به علاوه هرگونه پس انداز دیگر
  • نمره اعتباری و گزارش اعتبار

در مورد بازپرداخت هایی که می توانید پرداخت کنید واقع بین باشید. اگر نرخ بهره افزایش یابد، بازپرداخت وام شما ممکن است افزایش یابد. بنابراین به خودتان یک فضای تنفس بدهید.

 

  1. بهترین نرخ وام مسکن را بیابید

بهترین-نرخ-وام-مسکن-را-بیابید

هنگامی که به دنبال یک قرارداد خوب برای وام مسکن هستید، نرخ بهره اهمیت دارد. وام مسکن یک بدهی بلند مدت است، بنابراین حتی تفاوت اندکی در سود با گذشت زمان افزایش می یابد.

 

نرخ وام مسکن را مقایسه کنید

با حداقل دو وام دهنده مختلف تماس بگیرید تا گزینه های وام را برای موقعیت شخصی خود انتخاب کنید. حتی 0.5% نرخ پایین تر می تواند میلیون ها تومان در طول زمان صرفه جویی کند. حتی به وام های مختلف دیگر هم فکر کنید. شاید وام های دیگری با نرح بهره پایین تری یافتید.

 

در صورت نیاز به کمک، کمک بگیرید

با توجه به گزینه های وام دهندگان متعدد، ممکن است تصمیم بگیرید که از یک متخصص تسهیلات استفاده کنید تا بهترین گزینه های وام را برای شما پیدا کند. برای راهنمایی در مورد آنچه وام دهنده از شما میخواهد یا شرایط ضمن وام، از یک کارگزار وام مسکن استفاده کنید.

 

قبل از خرید تأییدیه اولیه بگیرید

اخذ تأییدیه وام از وام دهنده را باید قبل از اقدام به خرید خانه در نظر بگیرید. آنها برای ارزیابی توانایی شما در بازپرداخت وام شواهدی از وضعیت مالی فعلی شما درخواست می کنند. تأییدیه اولیه 3 تا 6 ماه طول می کشد و نشان می دهد که شما واجد شرایط درخواست وام تا مبلغ مشخصی هستید. اما این شما را متعهد به وام نمی کند. این به شما امکان می دهد محدوده قیمت مقرون به صرفه ای را تعیین کنید و به فروشندگان می گوید که در خرید جدی هستید.

 

  1. خانه مناسبی برای خرید پیدا کنید

بین سبک زندگی مورد نظر خود و آنچه می توانید به راحتی از عهده آن برآیید، تعادل پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر قصد خرید خانه در منطقه چیتگر تهران را دارید، میتوانید درباره کل پروژه های سرمایه گذاری منطقه 22 اطلاعات کسب کنید تا بهترین پروژه را با توجه به شرایط و معیار هایتان انتخاب کنید.

 

هدفتان از خرید خانه را مشخص کنید

هدفتان-از-خرید-خانه

در مورد اینکه چرا اقدام به خریدن آپارتمان کردید، فکر کنید. آیا قصد شما از این کار افزایش تعداد اعضای خانواده بوده؟ آیا قصد بازسازی منزل را دارید؟ اگر با شریکی قصد این کار را دارید، در این مورد با هم صحبت کنید. روشن بودن دلیل خرید شما به محدود کردن جستجوی ملک کمک بزرگی می کند.

 

موارد اجباری و غیر ضروری را مشخص کنید

لیستی از موارد زیر تهیه کنید:

 

  • موارد ضروری (که نبود آنها امکان پذیر نیست)، به عنوان مثال اندازه ملک، طرح و نقشه، نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس
  • موارد غیر ضروری (فعلا می توان بدون آن سر کرد)، به عنوان مثال طراحی و دیزاین، اتصالات، فضای بیرونی

تمرکز بر موارد ضروری به شما کمک می کند تا مواردی را که بیشترین اهمیت را دارند در اولویت قرار دهید.

 

به محدوده قیمت خود پایبند باشید

اگر مبلغ وام و بودجه کلیتان  یک میلیارد تومان است، پس وقت خود را با دیدن واحد هایی با مبلغ بیشتر از آن تلف نکنید. اگر محله ایده آل شما خارج از محدوده قیمت شما است، ذهن خود را در مورد جایی که باید دنبال خانه بگردید، عوض کنید.

 

تحقیق کنید

به صورت آنلاین سرچ کنید، با مشاوران با تجربه در املاک منطقه 22 صحبت کنید، به بازدید ملک های مختلف بروید و موارد و اختلافات مختلف را کشف کنید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید زیرا جستجوی شما ممکن است ماه ها به طول انجامد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید