راهنمای انتخاب سایبان چتری مناسب برای تمام فصول

سایبان چتری (که از نامش مشخص است)، به‌زبان ساده نوعی از سایبان به شکل چتر بوده و برای ایجاد سایه به کار می‌رود. تصور کنید در اوج گرمای تابستان زمانی که می‌خواهید در محیط حیاط، باغ یا ویلا یا رستوران، فضایی با سایه‎‌ای دلنشین ایجاد کنید تا هم خودتان و هم دیگران از آن لذت برده یا حتی در اوج برف و بارندگی بتوانید در فضای باز بنشینید و از منظره لذت ببرید و استراحت کنید وقت آن رسیده که به خرید سایبان چتری فکر کنید! مکانیزم سایبان چتری کاملا مشابه با چتر معمولی است و با داشتن خاصیت ضد آب، در برابر پوسیدگی مقاومت دارند. بنابراین برای مناطقی که میزان رطوبت بالایی دارند انتخاب مناسبی خواهد بود.

سایبان چتری اغلب برای مکان‌های متفاوتی استفاده می‌شود. مانند:کافه ها، رستوران‌ها، فضای باز ویلا و باغ، استخر و …

ویژگی های قابل توجه هنگام خرید سایبان چتری

سایبان چتری بسته به طراحی، هدف استفاده و کیفیت می‌تواند ویژگی های متفاوتی داشته باشد. برخی از ویژگی های مشترک را که البته بر قیمت سایبان چتری تاثیر می‌گذارند را در ادامه لیست کرده‌ایم:

  • اندازه: اندازه سایبان چتر تعیین می‌کند که چه مساحتی را می‌تواند پوشش دهد و چند نفر زیر سایه آن بنشینند. اندازه چتر سایبان معمولاً در حالت کاملاً باز است اندازه گیری می‌شود؛ اما بطور کلی به 2 دسته تقسیم می‌شوند:
    1- سایبان‌های چتری کوچک : که بیشتر برای فضاهایی با متراژ پایین و پروژه‌های کوچک استفاده می‌شود.مثل رستوران و کافی شاپ
    2- سایبان چتری بزرگ: این مدل سایبان‌ها برای پوشش دادن فضای باز بزرگ استفاده می‌شود. مانند: آلاچیق متحرک در ویلا یا باغ
  • شکل: شکل سایبان چتری عمدتا در مدل‌های دایره ای، مربعی، مستطیلی یا شش ضلعی باشد. شکل سایبان چتری بر مقاومت آن، آیرودینامیک بودن و همچنین شیک بودن ظاهر چتر از نظر بصری تأثیر می‌گذارد.
  • رنگ: رنگ سایبان چتری می‌تواند ساده، طرح دار یا چاپی باشد. انتخاب رنگ مناسب نسبت به محیط و نوع استفاده می‌تواند اثر مثبتی بر اشخاص تأثیر بگذارد. برخی از رنگ‌ها ممکن است برای موقعیت هایی مانند مراسم‌ها، فصول یا آب و هوای خاص مناسب تر از بقیه باشند.
  • پوشش و جنس پارچه: پوشش سایبان چتری معمولاً برای افزایش عمر پارچه روی آن اعمال می شود. این پوشش می تواند بر مقاومت در برابر آب، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و خواص ضد میکروبی چتر تأثیر بگذارد. برخی از پوشش ها نیز موثرتر، بادوام‌تر، سازگار با محیط زیست یا ایمن‌تر هستند. چتر سایبان هم که از جنس پارچه است که این پارچه‌ نور را جذب و مانع از عبور آن می‌شود. جنس این پارچه‌ها باید ایجاد گرما نکند و بادوام و با‌کیفیت باشد.

ویژگی های سایبان چتری خوب

پارچه‌های مورد استفاده برای سایبان‌های چتری عبارتند از:

  • پارچه‌ برزنتی نخی : برای استفاده در محیط‌ها و شهرهایی که بارندگی در آن‌ها کم است مناسب بوده و معمولاً برای ایجاد سایه است. خاصیت ضد آب بودن کمتری داشته ولی خنک‌تر هستند.
  • پارچه ترانزیتی : این پارچه از دوام بالایی برخوردار است و در برابر آتش‌سوزی مقاوم بوده و خاصیت خود خاموش شوندگی دارد در نتیجه ایمن‌تر است.
  • پارچه فلکسی: این پارچه که قابلیت چاپ دارد برای تولید سایبان‌های چتری که سفارش چاپ لوگو یا برند یا تبلیغات رستوران و کافه و … را روی سایبان چتری دارند، مناسب است.
  • پارچه‌ برزنتی pvc :این پارچه مقاومت بالایی داشته و باعث افزایش طول عمر سایبان چتری می‌شود. ضد آب و آتش ، انعطاف پذیر و بسیار مقرون به صرفه است.
  • پارچه‌ خلبانی و نانو: این پارچه‌ها نیز ضد آب بوده ولی با این تفاوت که وزن بسیار کمی دارند و همین موضوع سبب افزایش عمر بالای سایبان چتری خواهد شد.
  • جنس پایه: پایه سایبان چتری از اجزای مهم آن به‌حساب می‌آید. پایه سایبان چتری خوب باید کاملاً مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردار باشد تا بتواند وزن چتر و اجزای دیگر سایبان را تحمل کند.

مزایای استفاده از سایبان چتری چیست؟

سایبان چتری می‌تواند بر اساس نوع استفاده، مزایای مختلفی را برای کاربر خود فراهم کند، اما 2 مورد از بقیه مهم‌تر هستند:

  • محافظت: یک سایبان چتری خوب می‌تواند شما را در برابر عناصر مضر مانند باران، خورشید، برف، تگرگ یا گرد و غبار محافظت کند. می‌تواند از خیس شدن، آفتاب سوختگی، سرما یا کثیف شدن شما جلوگیری کند.
  • راحتی و آسودگی: یک سایبان چتری مناسب می‌تواند در هر شرایط آب و هوایی فضایی راحت برای شما ایجاد کند. می‌تواند شما را خنک، خشک در برابر بارندگی، گرم نگه داشته و فضایی دنج برایتان فراهم کند.

خرید سایبان چتری از رویال گاردن

رویال گاردن؛ فروشگاه تخصصی مبلمان و تجهیزات ویلایی

نکات مهمی که پیش از خرید سایبان چتری باید بدانید در بالا ذکر کردیم. از انواع سایبان چتری گرفته تا ویژگی و ابعاد و کاربرد هایی که دارند . این اطلاعات شما را در انتخاب بهترین محصول یاری خواهد کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. لطفا برای مشاهده محصولات، مقایسه و خرید به سایت https://royall-garden.com/ مراجعه کنید. مجموعه رویال گاردن امکان تجهیز و تکمیل فضای باز شما را به طور کامل داشته و در زمینه طراحی ، اجرا و چیدمان آنها در کنارتان خواهد بود. این مجموعه با به کارگیری از تجربه و بررسی و رصد نیاز بازار و مشتریان در حوزه مبلمان و تجهیزات فضای باز اقدام به جمع‌آوری بهترین برندهای این حوزه برای متقاضیان نموده است. می‌توانید هنگام خرید از نظرات و مشاوره کارشناسان ما در تیم رویال گاردن استفاده کنید، ما برای انتخاب بهترین محصول شما را یاری می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید