بهترین عایق دیوار اصطبل (قیمت ۱۴۰۲ + راهنمای خرید عایق اصطبل)

چرا باید به محل نگهداری اسب توجه ویژه داشته باشیم و به دنبال بهترین عایق دیوار اصطبل بگردیم؟ مثلاً اگر باشگاه سوارکاری دارید مهم است که اصطبل شما دارای تهویه‌ی مناسب باشد یا حصارک (مانژ) اسب‌سواری طوری باشد که اسب بتواند ایمن‌تر و آزادانه‌تر بچرد. و البته یکی از دیگر مهم‌ترین ویژگی‌های اصطبل استاندارد، داشتن عایق‌کاری قابل قبول برای اصطبل است که در ادامه‌ی مقاله با انواع آن و بهترین عایق دیوار اصطبل بیشتر آشنا می‌شوید.

 انواع عایق دیوار اصطبل

برای تعیین بهترین عایق برای دیوارهای اصطبل، توجه به عوامل مختلفی مانند آب و هوا، بودجه و نیازهای خاص اصطبل مهم است. انواع عایق دیوار اصطبل برای جلوگیری از رطوبت و حفظ دمای مناسب در داخل آن حائز اهمیت است.

 

به طور کلی انواع عایق دیوار اصطبل دو دسته هستند و معمولاً از مواد عایق حرارتی و عایق رطوبتی استفاده می شود.

  1. عایق حرارتی: این نوع عایق به تنظیم دمای داخل اصطبل و جلوگیری از اتلاف یا افزایش حرارت کمک می‌کند. عایق فوم، عایق بازتابنده و عایق پشم معدنی معمولاً برای دیوارهای اصطبل استفاده می‌شود.
  2. عایق رطوبت: محافظت از دیوارهای اصطبل در برابر رطوبت و نفوذ رطوبت بسیار مهم است. روش‌هایی مانند ضدآب کردن دیوارها یا استفاده از مواد مقاوم در برابر رطوبت برای عایق‌کاری، می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌های ناشی از رطوبت کمک کند. 

نکات مهم در عایق کاری دیوار اصطبل

نکات مهم در رعایت عایق کاری دیوار اصطبل به شرح زیر است:

  1. آب و هوا: آب و هوای منطقه‌ی شما نقش مهمی در تعیین نوع عایق مصرفی‌ دارد. در آب و هوای سردتر، عایق باید بر حفظ گرما تمرکز کند، در حالی که در آب و هوای گرم، باید پیشگیری از گرما را در اولویت قرار داد.
  2. مواد مناسب: موادی که برای عایق استفاده می‌کنید باید در برابر رطوبت، کپک و آفات مقاوم باشند. مواد عایق رایج برای اصطبل اسب شامل عایق فوم، پشم معدنی و عایق بازتابی است.
  3. نصب: نصب صحیح عایق برای اثربخش بودن آن بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که تمام شکاف‌ها، درزها و اتصالات به درستی آب‌بندی شده‌اند تا از نشت هوا جلوگیری شود.
  4. مدیریت رطوبت: زیرا رطوبت می‌تواند منجر به رشد کپک، پوسیدگی و مشکلات سلامتی اسب شود. یک مانع بخار نصب کنید یا از مواد عایق مقاوم در برابر رطوبت برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها استفاده کنید.
  5. تهویه: سیستم‌های تهویه با طراحی مناسب به حذف رطوبت، بو و مواد حساسیت‌زا کمک می‌کند و محیط سالم‌تری را برای اسب‌ها تضمین می‌کند.
  6. ایمنی در برابر آتش: مواد عایق با خواص مقاوم در برابر آتش می‌توانند به کاهش خطر آتش‌سوزی کمک کنند.

انواع روش‌های عایق‌کاری دیوار اصطبل

روش‌های مختلفی برای عایق کاری دیوارهای اصطبل وجود دارد که عبارتند از:

عایق فوم پاششی: این عایق یک راه حل مناسب برای کاهش هزینه‌های اصطبل است چرا که با استفاده از آن، هم عایق حرارتی هم عایق صوتی را یکجا می‌توانید داشته باشید. کارکرد این عایق به این صورت که می‌تواند به خوبی هوا را مهر و موم ‌کند و در عین حال به جلوگیری از تجمع رطوبت کمک کند.

یکی از بهترین انواع آن، عایق فوم پاششی پلی‌یورتان است است. گروه پیشتاز بهینه راستین از بهترین مواد پلی یورتان پاششی  برای عایق دیواره‌ها استفاده می‌کند. این عایق یکی از پرمصرف‌ترین عایق‌های پلیمری در صنایع مختلف است.

عایقکاری دیوار اصطبل

فایبرگلاس: فایبرگلاس یک ماده عایق سنتی است که در اصطبل اسب نیز استفاده می‌شود. مواد فایبرگلاس به صورت رول یا ورق بین ناودانی‌های دیوار نصب می‌شود. عایق فایبرگلاس عایق حرارتی خوبی‌است که در برابر رطوبت و آتش، مقاومت بالایی دارد.

عایق انعکاسی: عایق انعکاسی در اصطبل به عنوان یک مانع تابشی برای جلوگیری از گرما نصب می‌شود. این عایق از لایه‌ای از فویل آلومینیومی تشکیل شده است که گرمای تابشی را منعکس می‌کند و مستقیماً روی سطح دیوار نصب می‌شود.

عایق پشم معدنی: عایق پشم معدنی یک گزینه عالی برای اصطبل اسب است زیرا خواص عایقی عالی‌ای دارد، در برابر آتش مقاوم است و در برابر آفات و رطوبت مقاوم است. عایق پشم معدنی به صورت چوبی، رول یا عایق دمیده در دسترس است که امکان نصب گزینه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

عایق فوم سفت و سخت: این عایق از تخته‌های فوم ساخته شده است و در اندازه‌ها و تراکم‌های مختلف می‌باشد. پانل‌های عایق فوم سخت را می‌توان مستقیماً روی ناودانی‌های دیواری وصل کرد تا یک مهر و موم هوا ایجاد کند و به کاهش انتقال حرارت کمک کند.

ویژگی‌های مهم بهترین عایق دیوار اصطبل

برای داشتن بهترین عایق دیوار اصطبل، چندین ویژگی مهم وجود دارد که باید به دنبال آن باشید. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین عایق دیوار اصطبل را برای شما توضیح دادیم.

راندمان حرارتی: عایق باید بازده حرارتی بالایی داشته باشد تا عایق مؤثری باشد و به حفظ دمای راحت و ثابت در داخل اصطبل کمک کند. مواد عایق مانند فوم، پشم معدنی یا عایق بازتابی می‌توانند عملکرد حرارتی خوبی را ارائه دهند.

مقاومت در برابر رطوبت: اصطبل اسب می‌تواند مستعد مشکلات رطوبتی باشد، بنابراین مهم است که عایق در برابر رطوبت مقاوم باشد. به دنبال مواد عایقی باشید که می‌توانند در برابر رطوبت مقاومت کنند و جلوی رشد کپک را بگیرند.

بادوام و مستحکم: اسب‌ها پرجنب و جوش هستند و ممکن است به دیوارها ساییده شوند، بنابراین عایق باید بتواند در برابر چنین فعل و انفعالاتی بدون آسیب مقاومت کند.

غیر سمی و ایمن: از آنجا که اسب‌ها ممکن است سعی کنند موادی که در دسترسشان است را بجوند یا بخورند، بنابراین انتخاب عایق‌هایی که در صورت بلعیدن آسیبی به آنها وارد نشود، بسیار مهم است.

مقاومت در برابر آتش: اگر مواد عایق شما ضد آتش باشد خطرات آتش‌سوزی به حداقل می‌رسد و محافظت از اسب‌ها و ساختار اصطبل به خوبی صورت می‌گیرد.

بهره وری انرژی: به دنبال مواد عایقی باشید که ارزش عایقی خوبی (R-value) برای به حداقل رساندن انتقال حرارت و بهبود بهره‌وری انرژی دارند.

سهولت نصب: مواد عایقی را انتخاب کنید که به راحتی نصب می‌شوند، به خصوص اگر قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید.

با در نظر گرفتن تمام  ویژگی‌هایی که در بالا ذکر کردیم، می‌توانید بهترین عایق دیوار اصطبل اسب را انتخاب کنید.

قیمت فوم پاششی پلی یورتان دیواره اصطبل

قیمت و اجرای عایق پلی یورتان در شهر قم و تمام نقاط ایران به عوامل مختلف زیادی مثل کیفیت، جنس، مواد سازنده، نوع مواد، کارخانه تولیدی و برند محصول بستگی دارد بنابراین دارای قیمت‌های متفاوتی است. علاوه بر همه‌ی این‌ها با توجه به نوسان بازار نمی‌توان قیمت ثابتی را در این مقاله درج کرد و مجبور به ارائه‌ی قیمت‌ فوم پاششی یورتان به صورت به‌روز هستیم. برای اطلاع از قیمت روز هر متر مربع فوم پاششی عایق پلی‌یورتان با شماره تماس‌های درج شده در تصویر تماس حاصل کنید.

عایقکاری دیوار اصطبل

راه ارتباطی عایقکاری دیوار اصطبل

در این مقاله به طور کامل درباره بهترین عایق دیواره اصطبل صحبت کردیم. همینطور در مورد قیمت هر مترمربع عایق پلی‌یورتان نیز مطالبی را بیان کردیم. در صورت داشتن هرگونه سؤال از طریق شماره‌های تماس درج شده در تصاویر می‌توانید با متخصصین ما در گروه صنعتی پیشتاز بهینه راستین در تماس باشید. شما نه تنها دیوار اصطبل بلکه تمام دیوارهایی که به عایق پلی یورتان پاششی نیاز دارند (مانند عایق ساختمان، مرغداری و…) را می‌توانید به متخصصین پیشتاز بهینه بسپارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید