خرید خانه و آپارتمان در همدان

آپارتمان در همدان

اگر شما هم تصمیم گرفته اید در شهر همدان زندگی کنید یا شرایط خرید خانه در همدان را می خواهید بدانید، ما در این مقاله سعی می کنیم خلاصه ای از شهر همدان و زندگی در همدان را برایتان شرح دهیم:

خلاصه ای از شهر همدان:

استان همدان که قدمتی سه هزار ساله دارد، اولین شهر مادها بوده است و در زمان حکومت داریوش، در روی کتیبه های هخامنشی از این شهر با نام “اکباتان” یاد شده و بعد از گذشت سال های طولانی نام اکباتان به همدان تغییر کرده است. شهر همدان که 4 شهر با نام های: همدان- قهاوند- جورقان- مریانج و 2 بخش که عبارتند از: بخش مرکزی همدان و بخش شراء است را دارد و این استان از استان های غربی و سردخیز کشور است و طبق سرشماری سال 1390 جمعیت این استان نزدیک به ششصدهزار نفر بوده است.

وضعیت اقتصاد همدان:

اصلی ترین شغل در همدان، کشاورزی و دامپروری است که از طریق این مشاغل محصولاتی از جمله: جو، گندم، چغندر قند، سیب زمینی، سیر، فلفل و … برداشت می شود و در کنار این مشاغل، صنعت استخراج معدن به علت کوهستانی بودن این شهر و استخراج موادی مانند: سنگ آهک و گچ و گرانیت جزء مشاغل پردرآمد شهر بوده و در همین طور، هنرهای دستی مانند فرش بافی و  گیوه دوزی و سفالگری به عنوان مشاغل هنری این شهر شناخته شده اند.

آپارتمان در همدان

جاذبه های گردشگری همدان:

آبشار گنج نامه، پیست اسکی تاریک دره، دامنه الوند، دریاچه سد اکباتان، غار آق قایا، غار بگلیجه، تپه عباس آباد، آرامگاه باباطاهر، آرامگاه بوعلی، گنبدعلویان، برج قربان، حمام قلعه، طبیعت دره حیدره، طبیعت امام زاده کوه، طبیعت دره زینا از جمله جاذبه های بی نظیر شهر همدان هستند که در هر فصل سال جذابیت خاص خود را دارد.

آپارتمان در همدان

وضعیت خرید خانه در همدان:

اگر مناطق شهری همدان را به مناطق پایین شهر و مرکز شهر و بالاشهر تقسیم کنیم، می توانیم به صورت تقریبی قیمت خرید خانه یا آپارتمان در همدان را شرح دهیم.

 

مناطق بالاشهر همدان: مناطقی مانند سعیدیه، متخصصین، میدان بعثت، میدان بیمه، استادان، اعتمادیه جزء بخش های بالاشهر همدان هستند که برای اطلاع دقیق از قیمت ها و رهن و اجاره آپارتمان به سایت زومیلا مراجعه کنید.

 

مناطق متوسط شهر همدان مانند: خیابان شریعتی، مهدیه، شکریه، هنرستان، جوادیه، مدرس هستند.

 

مناطق پایین شهر همدان، محله هایی مانند: شهرک فرهنگیان و شهرک مدنی و حصار امام و خضر و شهرک الوند و سایر مناطق جنوبی همدان  از منطقه ای پایین شهر همدان هستند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید