راهنمای خرید خانه در زنجان

خانه ددر زنجان

اگر ساکن شهر زنجان هستید و یا در نظر دارید شرایط زندگی و خرید خانه در زنجان را بدانید، با ما همراه باشید:

گذشته ی نام شهر زنجان:

استان زنجان که در مرکز شمال غربی کشور قرار دارد، در گذشته به زنگان معروف بوده که در فارسی باستان، به معنی اهل کتا ب زند (کتاب آیین زرتشتی) بوده و با اسلام آوردن کشور ایران و تداخل زبان عربی با فارسی، کلمه زندگان یا زنگان به زنجان تغییر کرد. که علتش نبود حرف “گ” در عربی است.

خانه در زنجان

آشنایی مختصر با زنجان:

زنجان که در شمال غربی ایران واقع شده، با 7 استان همسایه است که این استان ها عبارتند از: اردبیل- گیلان- قزوین- همدان- آذربایچان شرقی- آذربایجان غربی- کردستان. زنجان داری 8 شهر و 13 بخش است و جمعیتی بیش از 400 هزار نفر دارد. شهرهای زنجان عبارتند از: ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه، طارم، زنجان، ماهنشان

جاذبه های گردشگری زنجان:

مسجد جامع، مسجد عباسقلی، قلعه شمیران، قلعه اسماعیلیه، حمام قیصریه، معبد داش کسن، بنای رخت شوی خانه، غار کتله خور گرماب، غار گلجیک، کوه بلقیس، چشمه آب گرم آبدال، خانه شهردار، رودخانه قزل اوزون، حمام جامی داداش، کاروانسرای سر چم و… این اسامی، چند مورد از بهترین جاذبه های گردشگری زنجان است که پیشنهاد می کنیم حتما از آنها بازدید کنید.

خانه در زنجان

وضعیت اقتصادی زنجان:

شهر زنجان دارای معادن زیادی است و ذخایر معدنی زیادی از این معادن کشف شده و موادی مانند: سولفات، منگنز، مس و آهن و آهک از جمله مواد باارزش معادن زنجان است. و در صنایع دستی مانند : چاقو سازی و نقره کاری و ملیله کاری زبانزد جهان است و این صنعت، خود باعث شده سالانه مبالغ هنگفتی بابت خرید این صنایع، به شهر زنجان روانه شود.

خانه در زنجان

عرضه خانه در زنجان کمتر از تقاضاست:

عواملی مانند افزایش قیمت مصالح و بالارفتن نرخ عرض و بدنبال آن کاهش روند ساخت و ساز و همچنین کاهش سود بانکی باعث شده مقوله ی خرید خانه در زنجان هم در رکود اقتصادی درگیر شود و با وجود بالارفتن نرخ فروش مسکن، میزان عرضه مسکن کم شود و بازار مسکن و خرید خانه در زنجان دچار آشفتگی شود و مردم از این شرایط ناراضی اند، زیرا با بالا رفتن قیمت عرض، طبیعتا مردم علاقمندند نقدینگی خود را صرف خرید خانه کنند در صورتی که خانه دلخواه آنها در شهر موجود نیست.

2 نظرات

    • سلام دوست عزیز زومیلا ممنونیم که مقاله ما رو مطالعه کردید و نظر زیباتون رو با ما در میان بذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید