آخرین اخبار در مورد افزایش وام مسکن مهر

وام مسکن مهر

پروژه مسکن مهر که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه شروع به فعالیت کرد و قرار بود تا سال 96 پرونده آن بسته شود، اکنون وارد فاز ده‌ساله شده است. آخرین اخبار در مورد افزایش وام مسکن مهر 5 میلیون تومانی حکایت می‌کنند، اما قضیه از چه قرار است؟

علت تکمیل نشدن پروژه مسکن مهر چیست؟

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: علت کندی فرآیند تکمیل واحدهای مسکن مهر کمبود اعتبارات است. امسال قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها سرسام‌آور است، بنابراین دولت و مجلس باید اعتبار مناسبی را برای این بخش در نظر بگیرند. وی افزود: 200 هزار واحد تکمیل‌نشده باقی‌مانده است و افزایش 5 میلیون تومانی وام مسکن مهر کافی نیست و باید میزان این تسهیلات را افزایش داد.

محمد پیامنی، معاون راه و شهرسازی لرستان گفت: طولانی شدن فرآیند تکمیل پروژه مسکن مهر باعث می‌شود واحدهای مسکن مهر روزبه‌روز ازلحاظ اقتصادی بی‌ارزش شوند، بنابراین وظیفه مسئولان است که به روند تکمیل این پروژه‌ها سرعت بدهند.

چرا اکثر واحدهای مسکن مهر خالی است؟

وام مسکن مهر

به گفته وزیر راه و شهرسازی، دلیل خالی بودن واحدهای مسکن مهر دو عامل می‌باشد:

  1. نبودن خدمات روبنایی و زیر بنایی کافی.
  2. دور بودن ساختمان‌های مسکن مهر از مرکز شهر.

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا سال 98 باید پرونده پروژه مسکن مهر بسته شود. وی در خصوص مسکن مهرهای فاقد متقاضی نیز ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر واگذاری واحدهای خالی به امضا رسیده و در حال پیگیری است. با سازمان بهزیستی نیز در این خصوص تعاملاتی در حال انجام شدن است.

خواندن این مقاله نیز توصیه می‌شود: آشنایی با 3 مورد از مهم‌ترین انواع وام مسکن

نرخ سود تسهیلات وام مسکن مهر چند درصد است؟

بانک مسکن تسهیلات مذکور را با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار 11 و 12 درصد جهت مشارکت مدنی و فروش اقساطی ارائه می‌نماید.

تسهیلات وام مسکن مهر چقدر است و بازپرداخت آن چندساله است؟

تسهیلات این طرح در حال حاضر 30 میلیون تومان است اما به‌زودی این مبلغ به 40 میلیون تومان افزایش خواهد یافت و بازپرداخت تسهیلات آن نیز 15 ساله است. رایزنی‌هایی در خصوص تغییر این بازپرداخت از 15 سال به 20 سال صورت گرفت اما نتیجه‌ای در پی نداشت.

افزایش 5 میلیون تومانی وام مسکن مهر مختص چه کسانی است؟

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: افزایش وام 5 میلیونی مسکن مهر مختص افرادی است که واحدهای آن‌ها فاقد نصبیات (کابینت، پکیج و غیره) می‌باشد.

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید