آیا میدانید منظور از نتورکر چیست؟

نتورکر چیست؟ نوعی از بازاریابی در دنیای امروز وجود دارد که به آن نتورکر یا بازاریابی شبکه ای گفته می شود. این نوع از بازاریابی چند سال است که در میان مردم باب شده به همین خاطر افراد کم و بیش نسبت به آن مطلع هستند. البته یک تعبیر غلط تحت عنوان یک شبه پولدار شدن نیز در رابطه با این نوع بازاریابی رایج شده. به دلیل کمک به اصلاح این تعبیر ما در مقاله بر آن هستیم تا از نتورکر بیشتر بگوییم.

images_1659341116.jpg

آیا می دانید نتورکر چیست؟

همانطور که در قسمت اول توضیح دادیم نتورکر نوعی از بازاریابی است که در آن یک فرد محصولاتی را خریداری می کند و با پیدا کردن مشتری آنها را به فروش می رساند. چنین خرید و فروشی سود خوبی را برای افراد به همراه دارد. به این کار بازاریابی شبکه ای نیز می گویند.

بطور کلی روش های زیادی برای کارآفرینی و بازاریابی وجود دارند و نتورکر یکی از آنها است. با این حال

اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید توصیه میکنم حتما سری به وب‌سایت‌هایی مانند فورچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید.

چگونه می توان در نتورکر فعالیت کرد؟

اگر دوست دارید بدانید نتورکر چیست؟ و چگونه می توان با آن کار کرد و به درآمدزایی رسید این بخش را مطالعه کنید.

پیش از هر چیز در این سیستم شما باید به فکر تهیه یک زیر مجموعه برای خودتان باشید. در واقع کاری که شما در پیش دارید این است که اجناس و محصولات را از شرکت تهیه کنید. آنها را در اختیار افراد زیر مجموعه ی خود قرار دهید و از آنها بخواهید تا محصولات و اجناس را برای شما به فروش برسانند. در نهایت و پس از به فروش رسیدن محصولات شما می توانید سود خودتان را برداشت نمایید.

گفتنی است که این تمام ماجرا نیست و افرادی که در زیر مجموعه ی شما قرار دارند نیز خودشان باید به فکر ایجاد یک زیر مجموعه برای خودشان باشند. بدین طریق این زنجیره ادامه پیدا می کند.

لازم به ذکر است که هر چه این زنجیره ادامه دارتر شود و هر چه تعداد زیر مجموعه ها زیادتر گردد در نهایت سود بیشتری نیز نصیب شما خواهد شد. دلیل آن است که فروش به همان نسبت بیشتر می شود و طبیعتا هر چه فروش گسترده تر باشد سود و عایدی نیز بیشتر خواهد بود.

images_1659341137.jpg

چگونه می توان در نتورکر تبلیغات کرد؟

در چنین سیستمی تبلیغات به صورت مستقیم و رو در رو به انجام می رسد. از اینرو شما با مشتریان صحبت می کنید و آنها را به خرید محصول یا محصولات متقاعد می نمایید.

چگونه می توان در این شبکه به موفقیت بیشتری دست یافت؟

فعالیت کردن در نتورکر مانند فعالیت کردن در هر شغل دیگری است و اصول مرتبط با خودش را دارا است. در ادامه از این اصول بیشتر خواهیم گفت؟

  • کیفیت را فدا نکنید: تحت هیچ شرایطی نباید فراموش کنید که در این شغل مانند هر شغل دیگری کیفیت حرف اول را می زند و به هیچ عنوان نباید به فراموشی سپرده شود. دلیل این امر مهم آن است که هر چه محصولات بی کیفیت تر باشند مشتری به میزان کمتری رغبت می کند تا آنها را خریداری نماید. لذا کیفیت محصولات باعث می شود تا مشتری به خریدن آنها مجاب گردد و این چنین سود و عایدی شما نیز بیشتر خواهد بود.
  • مهارت فن بیان و اقناع مشتری: در این شغل شما با مشتری سروکار دارید. شغل شما فروش است و لازم است تا مشتریانتان را به خرید محصول راغب کنید. پس مهارت فن بیان و اقناع مشتری جزو اصول اولیه می باشد. اگر از این مهارت بهره کمی دارید و یا اقناع نمودن مشتری را بلد نیستید به شما پیشنهاد می کنیم که این فن را یاد بگیرید. مطمئن باشید که یادگیری این فن سود شما از فروش را بیشتر می کند.

 

روش های کسب موفقیت در نتورکر

  • رهبری و هدایت: در پاسخ به سوال نتورکر چیست؟ گفتیم که نتورکر نوعی بازاریابی شبکه ای است. در این شغل شما یک تیم را ایجاد نموده و آن را هدایت می کند. لذا به توانایی رهبری و هدایت تیم نیاز مبرمی خواهید داشت.

شما باید به گونه ای با تیم رفتار نمایید که آنها روز به روز قوی تر شوند. مطمئن باشید هر چه تیم قوی تر باشد سود و عایدی شما نیز بیشتر خواهد شد.

لازم به ذکر است که شما برای یادگیری هر چه بیشتر این مهارت ها و سایر مهارت های مرتبط با کارآفرینی می توانید از آموزه های مدرسان این حوزه کمک بگیرید. گفتنی است که دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد.

جمع بندی:

  • در پاسخ به سوال نتورکر چیست؟ باید گفت: نتورکر نوعی بازاریابی شبکه ای است.
  • در این نوع بازاریابی فرد محصولاتی را خریداری می کند و با پیدا کردن مشتری آنها را به فروش می رساند. چنین خرید و فروشی سود خوبی را برای افراد به همراه دارد.
  • نتورکر مانند هر شغل دیگری اصول و مقررات مربوط به خودش را دارد.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع مهم به وب سایت دانشگاه کسب و کار http://businessuni.net مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید