2 ساله شدن قرارداد اجاره

قرارداد اجاره خانه ها برای 2 ساله شدن در دست بررسی است:

به گزارش خبرگزاری تسنیم: حامد مظاهریان­ معاون وزیر راه و شهرسازی، درباره 2 ساله شدن قراردادهای اجاره گفت: در برنامه هایی که دولت در بخش مسکن داشته است، با تغییر و تحولاتی که در اقتصاد رخ داد، اولویت های دولت تغییر کرد و متناسب با شرایط ، برخی از اولویت ها مهم تر شد. یکی از اولویت های دولت در بخش مسکن، حمایت از حقوق مستاجران است. و همانطور که می دانیم، نه تنها در بخش مسکن بلکه در سایر موارد، قراردادهای کوتاه مدت معمولا آسیب رسان است. لذا برای حقوق مستاجران، پیشنهاد شده که قراردادهای اجاره به دوسال یا بیشتر افزایش یابد.

قرارداد اجاره

تثبیت افزایش 10 درصدی اجاره بهاء:

 

حامد مظاهران همچنین درباره افزایش قیمت اجاره بها گفت: افزایش مدت اجاره از یک سال به دو یا بیشتر هدف اصلی ما است اما این مدت به پنج سال یا بیشتر نمی رسد. که با این عمل هم از حقوق مستاجران دفاع شده و همچنین، موجرین با افزایش ده درصدی اجاره بهاء، دیگر اعتراضی نمی کنند.

افزایش قیمت اجاره بها

پروانه اصلانی: مستاجران از پرداخت مالیات معاف می شوند: 

طبق گزارشی که خبرنگار صداو سیما منتشر کرد: پروانه اصلانی­­ معاون دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ­با اشاره بر اینکه دائمی بودن و یا تعیین مدت یکساله برای اجرایی شدن قرارداد اجاره در مجلس بحث خواهد شد، ­افزود: در حمایت از موجرین نیز لایحه ی معاف از مالیات بر درآمد املاک ارائه شده است که طبق آن موجرانی که قرارداد دوساله با مستاجر دارند، در صورت ساخت مصرفی ملک بصورت ۱۰۰ % از پرداخت مالیات بر درآمد املاک معاف هستند.

همچنین ایشان با اشاره به تغییر حالت سرمایه ای مسکن به مصرفی افزود: در کشورهایی که مسکن به جای حالت سرمایه ای، حالت مصرفی دارد،  نرخ ​تورم ۲ درصد است، که معقول است. پس اگر در کشورمان بخواهیم حالت سرمایه ای مسکن به مصرفی برسد، باید علاوه بر کاهش تورم در دورنمای اقتصادی کشور نیز نباید افزایش تورمی وجود داشته باشد.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۵۷فعالیت درکنار صنعت ساختمان‌سازی رونق می‌گیرد افزود: با توجه به اشتغال زا بودن صنعت ساختمان سازی، برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از سوداگری در این بازار، باید همه انواع بازار را برای مبارزه با سوداگری کنترل کنیم تا بتوانیم جلوی خروج سرمایه از بازار مسکن را بگیریم.

سید حسن علوی عضو کمیسیون عران مجلس نیز با بیان اینکه موافق لایحه حمایت از مستاجرین هستم گفت: با افزایش ۴۸ درصدی قیمت مسکن، اجاره بهاء نیز افزایش پیدا کرده که 1-نوسانات نرخ ارز و 2-افزایش قیمت مصالح ساختمانی وارداتی عامل آن بوده است. همچنین تصمیمات ناگهانی دولت مانند کاهش نرخ سود بانکی،یکی دیگر از دلایل برهم خوردن بازار مسکن بوده که دولت باید از اتخاذ این تصمیمات خودداری نماید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید