همه چیز در مورد کابینت سازی و درآمد آن

همه-چیز-در-مورد-کابینت-سازی-و-درآمد-آن

کابینت سازی در ایران شغل سود آوری است ولی مشکلات و سختی های مربوط به خود را دارد. کسب مهارت و دانش در این شغل کار ساده ای نیست و نیاز به تلاش، علاقه، خلاقیت و پشتکار دارد. مهم ترین کار کابینت ساز پیاده سازی ایده‌های مختلف بر روی چوب و ام دی اف با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات نجاری است. در نهایت بعد از ساخت و مونتاژ کابینت و ارسال اجزای مختلف آن به محل مورد نظر کارهای مربوط به نصب آن انجام می‌شود. اما چرا کابینت سازی شغل پر طرفداری است؟ درآمد یک شخص ماهر که در یک کارگاه یا شرکت کابینت سازی در تهران یا شهرستان شاغل است به صورت میانگین چقدره؟ مزایا و معایب این شغل چیست؟ این سوالات مهم ترین موضوعاتی هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

برای کابینت سازی به چه مهارت هایی نیاز داریم ؟

یک کابینت ساز باید علم طراحی آشپزخانه را بداند با تکنولوژی و دستگاه های جدید آشنا باشد و همچنین بتواند اندازه گیری دقیق داشته باشد. برای شروع و یادگیری کار کابینت سازی می توانیم در دوره های فنی حرفه ای شرکت کنیم و مدرک بگیریم و حتی در دوره های پیشرفته تر میتوانیم مدرک بین المللی کابینت سازی بگیریم و به طور حرفه ای حتی خارج از کشور هم فعالیت کنیم.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کابینت سازی

مقدار سرمایه بسته به اینکه بخواهیم فعالیت خود را چگونه آغاز کنیم، از کم تا زیاد میتواند متغیر باشد. اگر میخواهید به صورت حرفه ای یک کارگاه کابینت سازی احداث کنید حداقل سرمایه مورد نیاز برای این کار حدود یک میلیارد تومان است (هزینه پول پیش و اجاره سالن تولید، خرید دستگاه برش و دور کن،دستگاه کمپرسور هوا، هواکش و مکنده، دستگاه PVC و دیگر تجهیزات و همچنین استخدام نیروی کار و …) اما اگر با سرمایه جزئی اینکارو آغاز کنید و به صورت نصابی به این شغل مشغول شوید به تجهیزات زیر نیاز دارید.

  • یک دستگاه پمپ باد کوچک و قابل حمل
  • فارسی بر
  • اره عمود بر
  • گیره نگه دارنده
  • تراز
  • شارژی یا پیچ گوشتی
  • دریل با مته های در سایز های مختلف

مساحت مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید کابینت

مساحت ایده ال برای شغل کابینت سازی بستگی به میزان سرمایه گذاری شما در این کار دارد. حداقل فضایی که برای یک کارگاه کوچک می توان در نظر گرفت 150 متر و حداکثر آن براساس دستگاه های مورد نیاز و تعداد نیروی انسانی تعیین می شود. اما فضایی به مساحت 300 تا 500 متر برای افتتاح یک کارگاه کابینت سازی ایده آل است.

کابینت سازان با چه خطراتی مواجه هستند ؟

کار کردن با دستگاه ها سنگین و برنده و عدم احتیاط اپراتور می تواند منجر به قطع عضو افراد شود و حتما باید این کار در کمال دقت و با استفاده از تجهیزات ایمنی استاندارد انجام شود و تنها افراد با سابقه با دستگاه های پر خطر کار کنن. خطرات دیگری که در این شغل شایع است تنفس کردن گرد و غبار ناشی از برش ام دی اف است که باعث بروز بیماری های ریوی می شود و تنها راه جلوگیری از آن استفاده از ماسک و سیستم تهویه مناسب است.

درآمد-کابینت-سازی-در-ایران

درآمد کابینت سازی در ایران چقدر است ؟

حاشیه سود در این شغل بالاست و به عوامل زیر بستگی دارد از جمله داشتن مهارت و داشتن کلاس کاری و پیش رفتن با مد روز

  • دفتر کاری که در آن مشغول به کار هستید در چه منطقه ای قرار دارد قطعا وقتی شما در منطقه 1 تهران کار می کنید مشتریان شما انتظار کار لوکس و با کیفیتی را دارند و چنین کاری حاشیه سود بالاتر خواهد داشت.
  • تجهیزات و دستگاه هایی که از آن استفاده می کنید اهمیت زیادی دارند استفاده از ماشین آلات تخصصی و خارجی به کیفیت ساخت کابینت می افزاید.
  • مواد اولیه ای که مورد استفاده قرار میدهیم مانند ورق ام دی اف و متریال و یراق آلات بسیار تاثیر گذار هستند. استفاده از متریال وارداتی در این شغل بسیار مهم است.

دستگاه ها و تجهیزات جانبی کابینت سازی

  1. دستگاه برش اتوماتیک که برش ورق ام دی اف به صورت اتوماتیک انجام میشود
  2. دستگاه CNC حکاکی که میتوانیم هر طرحی که میخواهیم به وسیله ی این دستگاه روی ورق ایجاد کنیم (از این دستگاه بیشتر در ساخت کابینت مدل نئوکلاسیک و کلاسیک استفاده می‌شود و بازار کار بسیار پردرآمدی دارد)
  3. دستگاه وکیوم چوب که برای چسباندن لایه ی پلاستیکی بر روی سطح چوب کاربرد دارد و در تولید سرویس خواب و درب های ضد سرقت و کابینت ممبران بیشتر از این دستگاه استفاده می شود

مراحل ساخت کابینت

  1. اندازه برداری آشپزخانه، پلان کف و محل قرارگیری تاسیسات
  2. ارائه طرح پیشنهادی و طراحی کابینت با استفاده از نرم افزارهای طراحی سه بعدی آشپزخانه
  3. تعیین نوع متریال و نوع مصالح مورد استفاده و رنگ آن
  4. تعیین ضخامت و برش قطعات با اندازه های تعیین شده
  5. لبه چسبانی که به منظور زیبایی و حفاظت با روش های ماشینی، در مقابل نفوذ آب انجام میگیرد
  6. شیار زنی و سوراخ زدن قطعات که باعث بالا رفتن سرعت کار در مونتاژ میگردد
  7. مرحله مونتاژ که مهمترین مرحله در ساخت کابینت می باشد، قطعات برش داده شده رو با دقت به یکدیگر وصل میکنیم تا آماده نصب شوند
  8. نصب کابینت های زمینی و هوایی و محکم کردن آن با پیچ و مهره
  9. نصب درب ها و نما و طبقات کابینت و در انتها نصب لولا، درب، دستگیره

ضرورت استفاده از طراح حرفه ای در شغل کابینت سازی

طرحی که که توسط طراح قبل از ساخت کابینت طراحی می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. یک طرح خوب در جذب مشتری بسیار تاثیر بسزایی دارد و باعث می شود متخصص بودن شما در ابتدای امر مشخص شود و اعتماد بیشتری نسبت به شما ایجاد شود. در کنار داشتن تجربه و سلیقه در طراحی داشتن سخت افزار خوب جهت طراحی سه بعدیو رندر گیری طرح با کیفیت بالا جلوه طراحی شما را چندین برابر می کند.

تفاوت محصولات شرکت های بزرگ کابینت سازی با کارگاه های کوچک در چیست ؟

شرکت‌های معتبر تولید کننده کابینت معمولاً محصولات با کیفیت تری نسبت به کارگاه های کابینت سازی کوچک تولید می کنند. گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی دارند. علاوه بر این در بیشتر مواقع این شرکت ها کار خود را به موقع و بدون عیب و نقص به مشتری تحویل می دهند و این مزیت بزرگی بشمار می آید. شرکت های تولید کننده کابینت غالباً طراحان حرفه ای و باتجربه ای دارند و بهترین طرح هارو از نظر جانمایی و کاربرد به شما پیشنهاد می دهند.

دیگر ویژگی های شرکت های کابینت سازی معروف

  • در اختیار داشتن دستگاه های پیشرفته جهت ساخت کابینت
  • ارائه لیست قیمت دقیق با متریال وارداتی و لوکس
  • کیفیت در نصب و رنگ آمیزی
  • توانایی در اجرای کابینت هایی با طرح ها و مدل های مختلف

منبع : cabinetclassic.ir

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید