ساخت استخر در ویلا چگونه است ؟

ساخت-استخر-در-ویلا

به گزارش گروه مهندسی آبی دریا، طراح و مجری تخصصی انواع استخر، سونا و جکوزی در سراسر ایران، ساخت یک استخر در ویلا به چندین قسمت مجزا تفکیک می گردد، پس از بررسی استخر های ساخته شده در ویلا های تهران و سایر مناطق ویلایی، در ادامه به شرح چگونگی اجرای استخر در ویلا می پردازیم.

محل ساخت استخر بسته به روباز یا سرپوشیده بودن به دو دسته تقسیم می شود، استخر های روباز دارای ضوابط مشخص به خود می باشند، همچنین در ساخت استخر های سرپوشیده نیز ضوابط و قوانین بیشتری را بایستی رعایت نمود، تعیین نوع استخر اولین گام در ساخت استخر می باشد.

تعیین محل استخر

همانطور که می دانید، ساخت استخر در باغ ویلای شما در هر مقطعی از زمان قابل انجام می باشد، اما اگر تمایل دارید یک استخر سرپوشیده در زیر زمین یا همکف ویلای خود داشته باشید مستلزم پیش بینی و دریافت مجوز های لازم می‌باشد، هر چند امکان سرپوشیده کردن محوطه ی استخر های روباز در ویلا میسر است اما اگر تصمیم به ساخت استخر در ساختمان ویلا را دارید پیش از ساخت با مشاور ساخت استخر و پیمانکار ساخت استخر مشورت نمائید، انتخاب این موضوع که استخر شما روباز باشد یا سرپوشیده به عهده ی شماست اما گاهی اوقات به ناچار بایستی استخر خانگی سرپوشیده را انتخاب نمائید.

ساخت استخر سرپوشیده

استخر سرپوشیده علاوه بر تجهیزات و سازه ی استخر موارد دیگری را نیز خواهد داشت که بر هزینه های شما می افزاید، برای مثال استخر های سرپوشیده نیاز به سیستم تهویه مناسب خواهند داشت و در صورتی که این سیستم دچار نقص باشد ماندن در محوطه استخر غیر قابل تامل خواهد شد، علاوه بر آن وجود جلبک و باکتری در استخر به شدت افزایش می یابد.

تنها سیستم تهویه به عملیات ساخت استخر سرپوشیده ختم نخواهد شد و سیستم روشنایی سالن، تامین سرویس های بهداشتی مورد نیاز، اجرای نازک کاری و تاسیسات هوارسانی را نیز در پی خواهد داشت.

اگر ویلا در مناطق سردسیر ساخته می شود ناچار به ساخت استخر سرپوشیده هستید اما می توان یک استخر روباز را توسط سقف های متحرک به صورت سرپوشیده تبدیل نمود که با این آپشن هزینه های ساخت استخر روباز، نسبت به استخر سرپوشیده به شدت کاهش می یابد.

ساخت استخر روباز

استخر های روباز یکی از جذاب ترین امکانات ویلا می باشند و تقریبا بیشترین نوع استخر به استخر های روباز اختصاص می یابد.

استخر های روباز تنها با افزودن سیستم گرمایش به صورت استخر چهارفصل تبدیل خواهد شد وتقریبا تمامی روزهای سال می توانید از استخر روباز استفاده نمائید، سیستم گرمایش خصوصیات مختص به خود را دارد که از حوصله ی این گزارش خارج می باشد.

استخر های روباز تقریبا هزینه ای در حدود یک پنجم استخر های سرپوشیده را دارند و یک آپشن کم هزینه جهت تفریحات آبی و درمانی است.

در شمال کشور اغلب ویلاهای ساخته شده دارای استخر های روباز می باشند، اما در مناطق کوهستانی مانند کردستان استخر های سرپوشیده بیشترین خواهان را دارند.

تصفیه خانه استخر در ویلا

جدای از بحث استخر روباز یا سرپوشیده در ویلا ها، اگر از سیستم موتورخانه مرکزی جهت سیستم آبرسانی استفاده شود شما یک قدم جلوتر هستید و این تنها به سیستم گرمایش استخر مرتبط خواهد بود، چرا که با هزینه ی تنها یک مبدل گرمایشی متناسب با ظرفیت استخر و یک الکتروپمپ سیرکولاسیون آب استخر شما گرم می شود، اما اگر ویلا به سیستم موتورخانه مجهز نباشد و از سایر سیستم ها مانند پکیج مجهز باشد اکتفا کردن به نصب یک مبدل حرارتی اشتباه خواهد بود و به هیچ وجه یک پکیج گرمایش منزل نمی تواند آب استخر و آب مصرفی ویلای شما را گرم کند، در اینصورت نیاز به سیستم گرمایش مجزا خواهد بود.

تجهیزات استخر ویلایی می تواند بسیار مختصر و یا بسیار مجهز باشد، تجهیزات افزوده بر استخر تنها لذت آب تنی و خاصیت آبدرمانی استخر را افزایش می دهد و شما ملزم به استفاده از آنها نخواهید بود.

تصفیه-خانه-استخر-در-ویلا

تاسیسات استخر ویلا

طراحی و اجرای خطوط تصفیه و گرمایش و … در استخر بدین صورت می باشد که یک خط مستقیم جهت تصفیه و یک خط جهت دهش تصفیه تعیین می گردد و در طول استخر ادامه می یابند، خطوط گرمایش نیز از چنین قانونی طبعیت می کنند اما بخش عمده ای از تاسیسات زیرساخت به نوع سرپوشیده یا روباز بودن ویلا بر می گردد، برای مثال یک استخر روباز نیازمند خطوط اسکیمرباکس می باشد و در صورتی که در استخر سرپوشیده از سیستم سرریز استفاده می شود، این تفاوت شاید در مقادیر پروژه تفاوتی نداشته باشد اما در اتاقکی که جهت تصفیه خانه در نظر می گیرید بسیار تاثیر گذار است و می تواند شما را محدود به سیستم های تصفیه نامتعارف نماید.

مراحل ساخت استخر استخر در ویلا و باغ در مقالات آبی دریا قابل مشاهده می باشد و در این گزارش سعی بر ارائه نکات عملکردی نموده ایم.

همانطور که پیش تر گفته شد ساخت استخر روباز را در هر زمانی که احساس نیاز به یک استخر داشتید قابل اجرا می باشد، این موضوع که از چه متریال و تجهیزات جهت استخر ویلا استفاده می شود تا حدودی بسته به بودجه ی مالی شما و خواسته های شما از یک استخر می باشد، استخر های روباز به آسانی و در مدت زمان حدود 50 الی 60 روز قابل ساخت می باشند، اما انتخاب فصل ساخت استخر نیز در اینجا اهمیت پیدا می کند.

ساخت استخر روباز در زمستان به این دلیل مناسب استخر که هزینه های ساخت در این فصل کمتر از سایر فصول می باشد و هم ان که استخر شما برای استفاده در فصول گرم سال آماده خواهد بود اما اگر تمایل شما به ساخت استخر در تابستان باشد علاوه بر هزینه ی بیشتر، استفاده ی چندانی در آن سال از استخر نخواهید کرد و بایستی انتظار آب تنی تا فصل گرم را بچشید.

طراحی استخر ویلا

استخر های ویلا بر حسب نوع معماری ویلا انتخاب می گردند، اگر ساختمان شما از سبک مدرن پیروی می کند شما می توانید با ایجاد پله های طویل و خطوط شکسته یک استخر بسیار جذاب و متفاوت را داشته باشید، ولی در صورتی که سبک معماری از انواع کلاسیک و نئوکلاسیک باشد شما یک استخر در سبک استخر های معمولی و ساده خواهید داشت.

تاسیسات-استخر-ویلا

پس نوع معماری ویلا بر روی استخر بسیار تاثیر گذار است، حتی برخی از استخر های روباز در ویلا به صورت شیشه ای اجرا می گردند که خود افزایش زیبایی ویلای شما را به دنبال دارد.

پس اگر قصد ساخت ویلا دارید یک بخش اساسی و البته اختیار ویلای شما استخر آن است که حین استراحت روزهای تعطیل می توانید این لذت را چندین برابر نمائید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید