مسکن در آگهی ها 10 درصد ارزان تر شد ! + جدول

مسکن-در-آگهی-ها-10-درصد-ارزان-تر-شد

یکی از دغدغه های مهم مردم در حال حاضر افزایش سرسام آور قیمت ها و تصمیم به خرید مسکن در این اوضاع است. طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان، خرید یک واحد آپارتمان با میزان حقوق فعلی یک خانواده که پدر به شغل کارمندی مشغول است حدودا بالای 60 سال است. البته حتما به این موضوع هم توجه داشته باشید که این خانواده حق خرج کردن ریالی از حقوق نان آور خانه را نخواهند داشت و همینطور اگر در طی این 60 سال تورم بر قیمت مسکن تاثیر نگذارد و قیمت ها ثابت بمانند، خرید خانه صورت خواهد گرفت.

متوسط قیمت خانه در اصفهان چند میلیون تومان است ؟

اصفهان یکی از کلان شهرهای ایران است که از افزایش قیمت ها طی 2 سال گذشته تاثیر زیادی پذیرفته است. اگر افزایش حباب گونه قیمت ها را در بازار مسکن، در طول 8 سال گذشته به طور متوسط 980 درصد به حساب آوریم از این میزان 500 درصد تنها متعلق به 5/2 سال اخیر است. این آمار را مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام نموده است.

متوسط-قیمت-خانه-در-اصفهان-چند-میلیون-تومان-است

در این گیرو دار مناطق 15 گانه اصفهان به تناسب امکانات، دسترسی ها، نوساز بودن و… افزایش قیمت پیدا کرده اند. این در صورتی است که به گفته جهانگیری رئیس اتحادیه املاک اصفهان قیمت املاک 200 یا 300 میلیون تومانی که خرید آن بسیار برای مردم آسان تر بود به حدود 2 میلیارد تومان رسیده است.

در مناطق 1،3،7،5و 8 که به طور تصادفی انتخاب شده اند، میانگین قیمت های آپارتمان نوساز در اصفهان در مهرماه سال جاری حدودا به میزان ذیل بوده است:

منطقه 3 شهرداری اصفهان قیمت به ازای یک مترمربع آپارتمان نوساز
خیابان سروش 14 میلیون تومان
خیابان احمدآباد 32 میلیون تومان

 

منطقه 1 شهرداری اصفهان قیمت به ازای یک متر مربع آپارتمان نوساز
خیابان جامی شرقی 10 میلیون تومان
خیابان کاشانی 40 میلیون تومان

 

منطقه 8 شهرداری اصفهان قیمت به ازای یک متر مربع آپارتمان نوساز
خیابان رزمندگان 12 میلیون تومان
خیابان جابر انصاری 35 میلیون تومان

 

منطقه 7 شهرداری اصفهان قیمت به ازای یک متر مربع آپارتمان نوساز
خیابان اشراق 22 میلیون تومان
شهرک کاوه 12 میلیون تومان

 

منطقه 5 شهرداری اصفهان قیمت به ازای یک متر مربع آپارتمان نوساز
خیابان بهار آزادی 60 میلیون تومان
خیابان ارتش 30 میلیون تومان

 

رصد قیمت ها در آخرین روزهای سال 1400

با توجه به بررسی های میدانی سایت املاک داران ؛ تقریبا از ابتدای پاییز سال 1400 تاکنون که تنها یک ماه تا پایان سال باقی مانده است، بازار در رکود فرو رفته و عملا با افزایش تعداد فروشندگان و کاهش تقاضا مواجه هستیم.

کارشناسی قیمت مسکن توسط سایت های تخصصی و فعال در اصفهان زومیلا، املاک داران، کیلید و شابش، نیز نشان می دهد که در آخرین روزهای سال قیمت ها در حدود 10 درصد کاهش داشته است. در این صورت مالکانی که قصد فروش خانه خود را دارند، کمی از مواضع خود عقب نشینی نموده اند.

بی اعتنایی بازار مسکن به قیمت های کاذب

کارشناسی-قیمت-مسکن

اگرچه در مطالب قبلی اشاره شد که بازار مسکن روند نزولی را در 6 ماهه دوم سال 1400 طی کرده است و علت عمده آن کاهش قدرت خرید مردم است اما نباید از دلایل دیگر این رکود هم چشم پوشی کرد. به طور مثال می توان از دیگر عوامل موثر مانند نوسان قیمت در بازارهای رقیب، سود سپرده های بانکی، افزایش کاذب قیمت ها، انتظارات تورمی، کاهش حجم معاملات در پایان سال و… اشاره کرد.

اما در نهایت و به احتمال قریب به یقین، می توان وقوع حوادث جدید در منطقه، نتیجه مذاکرات برجام، قول ساخت چند میلیون مسکن در دولت سیزدهم و مواردی از این دست را از عوامل تغییر روند بازار به سمت کاهش قیمت ها دانست.

از طرفی تصمیمات درست و سیاست گذاری های صحیح دولت می تواند باعث کاهش قیمت ها به طور اصولی و نجات از حباب افزایش مجدد باشد. درست است که برخی به اشتباه مشاوران املاک را عامل گرانی مسکن می دانند اما شاید رفتار ناآگاهانه و غیرحرفه ای تعدادی از شاغلین این حرفه، چنان تصور نادرستی را ایجاد نموده باشد.

1 نظر

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید